Carcom Oy  Elekma

ilmastointilaite

  • 2 Vastauksia
  • 433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EVOLVOLVO

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
ilmastointilaite
« : 14.06.2023, 08:08:54 »
Kuinka usein ja missä vaiheessa kannattaa suorittaa ilmastointihuolto? Yhtiöt tarjoavat järjestelmän tarkastuksen, kylmäaineet ja öljyt. Onko nämä helppo tehdä itse? Autoni (D5 vm -04) tuottaa kylmää ilmaa, mutta hellelukemissa kylmää ei ehkä tule tarvittavaa määrää. Kokonaan toinen juttu on parinkympin pakkaset, jolloin kuumaa ei tule tarpeeksi, mutta silloin kyse taitaa olla vain dieselmoottorin ja järjestelmän riittämättömästä lämmöntuotosta?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5199
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: ilmastointilaite
« Vastaus #1 : 14.06.2023, 08:50:35 »
Teetä huolto jos ei toimi kunnolla. Itse et voi etkä saa tehdä sitä.

Itse just teetin tutussa korjaamossa, 50€ maksoi kun tehtiin ja kaikki aineet uusittiin ja öljy.

Oli vähän tutun kauppaa. Ainetta menee autosta riippuen ehkä n. 500-900g.
Sulla sen ikäinen auto että on vanhat halvemmat aineet.
Aikaa menee puolisen tuntia kun kone testaa vuodon, tyhjentää ja täyttää aineet.

Paikalliset hinnat kannattaa kilpailuttaa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2935
Vs: ilmastointilaite
« Vastaus #2 : 14.06.2023, 12:22:24 »
Lämmöntuottoon: Ei pitäisi kylmä tulla edes - 25 asteen pakkasessa ilman lisälämmitintä, jos kaikki on kunnossa. Tutki (talvella) jollain OBD:hen kytkettävällä laitteella mitä jäähdytysnesteen lämpötila sanoo, jos termostaattia ei ole ikinä vaihdettu, niin se voi olla risa ja moottori ei saavuta kunnolla käyntilämpötilaa (85-90°C). Mittaristossa oleva lämpömittari on hyvin suurpiirteinen, joten siksi kannattaa kaivaa tarvittava data ulos OBDstä.

Jos kone lämpiää hyvin, niin toinen yleinen vikakohde on tukossa oleva lämmittimen sisäkenno.

 

Samppasport  Futurez