Nojoo jatketaan tähän oireet samat mutta vika eri.
Eli 850 t5 -95, vikana ettei yli puolen tunnin tyhjäkäytön aikana lähtenyt flekti käyntiin ja sammuttaessa jäähdyttimessä roplotti komeasti, toki myös turbon jäähdytysletkujen liitoksista tirrasi vettä mukavasti.
Eli ensiavuksi testasin releen toiminnan maadottamalla ohjausnastoja hyppylangalla, flektin molemmat nopeudet toimi hienosti. sitten vaihdoin toisen termostaatin, testasin toimivuuden kattilassa. lisäksi vielä vaihdoin vedenlämpöanturin varaosakoneesta.
Uutta testiä, noh mikään ei muuttunut, mittarin mukaan lämmöt nousee kylmästä puoleenväliin kuten aiemminkin ja jää siihen. auton käydessä tyhjäkäyntiä tuli velipoikakin kaveriksi kummastelemaan ja sinä aikana kun autot kävi tyhjää, niin velipojan S70R huudatteli flektiä 2-3 kertaa kun 850 ei inahtanutkaan. lopetettiin testi siihen kun alkoi lattialla olemaan säiliöllinen vettä. ja roplotus kävi jäähyttimessä taas.
ilmataskuakaan ei pitäisi olla, täytelty nesteet ylävesiletkusta niin paljon kuin meni ja loput paisuntasäiliöllä. kabiinikin lämpenee kyllä mukavasti ja ylävesiletku oli polttavan kuuma.
itse autossa on ECUssa joku stage 4 lastu, satiaisen selässä teippi, jossa käsin kirjoitettu teksti:
Hi: stage 4
Lo: -"-
Tosin, ostin auton reilun vuosi sitten 4.mäntä sulatettuna, eli voisiko lastussa olla jotain fuulaa eikä pyöritä flektiä? toinen vaihtoehto on että MV6 omegan IMM kotelon myötä on mäntä sulanut...
mainitaan nyt vielä mitä muuta viritystä on autossa lastun lisäksi, eli ahtoja nostettu 1bar asti, 3" putkisto ja vihreät S60R suuttimet, GLT-nokat.
vähemmän sulatetun alakerran vaihdossa lisäsin listaan h-profiilikanget, vaparin kaasuläpän ja S60R pakosarjan ja putsariksi+IMM vaihdoin vakioksi takaisin.
kokeilen tässä viikon aikana toisella eculla kunhan saan vaihdettua vähemmän turvonneet turbon vesiletkut paikalleen. Epäilen, että ecussa tai lastussa vikaa eikä ymmärrä ohjata flektiä päälle.
EDIT. Testattu toisella eculla ja tuolla stage 4 boksilla. flekti pyörii vasta kun kävin riipasemassa pari täyskaasuvetoa, täytyi vissiin vaan saada turbon vesiletkut pitämään, niin sai vähän painetta kiertoon ja pysyyn nesteet oikeassa paikassa.