Elekma  Autoracing

940 ilmastoinnin jälkiasennus, vaiheittain

  • 19 Vastauksia
  • 7609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilmastoinnin jälkiasennus, vaiheittain
« Vastaus #15 : 06.05.2018, 01:13:03 »
Olisi tarjolla manuaali ac tuohon omaan katiskaan. Katiskassa vaijeritoiminen lämmityslaite joten valmius ilmastoinnille puuttuu. Tarjolla olisi lämmityslaitetta myöten liki pitäen täydellinen ilmastointi.

Kysymyksiä vaan on jonkin verran ennen kuin moista operaatiota lähtisin suorittamaan....

Kytkentäkaavioita oon koittanu etsiä aika huonolla menestyksellä. Ilmastoinnin toiminta on itselle melko utopiaa mutta maalaisjärjellä oon koittanu sitä sisäistää. Kun nappulasta ilmastoinnin painaa päälle täytynee siitä mennä käsky kompuralle? Paineanturi säätelee kompuran käyntiä kuivaimen kyljessä? Keulan laihduttimelle taitaa olla flekti? Ohjaako ecu sitä? Kytkis olisi enemmän kuin tarpeeksi tai rautalankaohjeistuskin kävisi...

Alipainetoimiselle lämppärille alipaine taitaa tulla imusarjalta? Riittääkö letkun väliin pelkkä takaiskuventtiili (turbo) vai onko siihen joku oma ratkaisunsa? Tarvinen myös alipainetoimisen lämppärinhanan..? Vai olisiko mahdollista jättää nykyinen hana vaijerilla käyttöön? Taitas vaatia lämmönsäätöpaneelin modaamista...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1766
Vs: 940 ilmastoinnin jälkiasennus, vaiheittain
« Vastaus #16 : 06.05.2018, 08:53:19 »
Tuossa 1994:n kaavio.





Hana ei ole välttämätön, se menee kiinni vain, kun laittaa ilmastoinnin ihan kylmälle. Mulla on 760:ssä hanan tilalla putki ja toimii loistavasti.
Läppä hoitaa lämmön säädön, säätämällä kylmän ja lämpimän ilman suhdetta.
Tarvitset ECC:lle tarkoitetun lämmönsäätöpaneelin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

s73

  • Vieras
Vs: 940 ilmastoinnin jälkiasennus, vaiheittain
« Vastaus #17 : 06.05.2018, 08:59:23 »
Varmista ennen asennusta 2-toimisen alipainekellon toimivuus.
 :(

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ilmastoinnin jälkiasennus, vaiheittain
« Vastaus #18 : 06.05.2018, 11:07:19 »
Eikö tuo ecc ole automaattinen ilmastointi? Missä määrin tuo kytkis pätee mcc kanssa?  :idiot2:

Varmista ennen asennusta 2-toimisen alipainekellon toimivuus.
 :(

Tarkoitatko siis tätä hanaa? Kuinka se testataan?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 ilmastoinnin jälkiasennus, vaiheittain
« Vastaus #19 : 06.05.2018, 11:17:23 »
Varmista ennen asennusta 2-toimisen alipainekellon toimivuus.
 :(

Tarkoitatko siis tätä hanaa? Kuinka se testataan?

Läppien säätöön liittyy tuo. Hyvä kattoo ennen ku asentaa onko kalvossa reikää vai ei. Uutta ei varmaankaan kannata tilata .. ettii ehjän käytetyn tai kokeilee korjata. Eli puukkoo kellon kylkeen ja sauma auki ilmapallosta uus kumi ja liimalla takasin kasaan jos oikein muistan.

Imusarjasta alipainelähtöön tarvittee alipainetoimisen takaiskun jota ei myöskään uutena saa kaupasta hakien eikä oikeen voi patentoida jarrutehostimen letkuista tai sen takaiskusta. Audi tt osista löytyy 1.8t koneen takaisku joka mahtuu volvon letkuihin ja saa läpät liikkeelle eikä ilmastointi mene kii tai läpät kun alkaa ahtamaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi