Ateho  Elekma

855 käyttökunnostus

  • 35 Vastauksia
  • 10671 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #30 : 19.05.2018, 09:02:41 »
Nyt kun sain viralliset päästöt niin syyläri mossahti.Kylläpäs tämä meidän yhteinen taival alkaa vaikeasti.... :'( mutta jotain positiivistakin on,keskikulutus on siinä 8 litran paikkeilla.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #31 : 23.05.2018, 19:19:22 »
Monen mutkan kautta leima paperissa  8) ja kyllä on lokosaa kyytiä

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #32 : 02.06.2018, 20:19:44 »
Seuraavaksi pitää säätää töissä auraukset kohilleen ja jakopää vaihtaa,muuten on ollut vain ajamisen nautintoa.Ei etes öljyä ole tarvinnut lisätä.Uskallampa väittää että tuo 2.0 on äkäsempi kuin orkkis 2.4,mutta sepä ei kunnossa ollutkaan,öljyä vei tolkuttomasti.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #33 : 13.09.2018, 19:00:24 »
Pieniä murheita koko yhdessä elon ajan.Katti meni tukkoon,vasen jarrusylinteri meni jumiin ja mystinen puolen kaasun nykiminen joka ei meinaa lähteä millään pois,muuten vain nautinnollista kyytiä.Jos jollakulla olis vinkkiä tuohon puolen kaasun nykimiseen niin saa antaa.Vaihdettu tulpat ja johdot,ei vaikutusta.Tulpat on boschin 4-kärkiset.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #34 : 21.09.2018, 12:07:48 »
Minulla on 8-pätkässä B5252S eli myöskin 10-tappinen Siemensin ohjauksella, jossa puolen kaasun nykimisongelmaa ollut. Alkoi kun jouduin vaihtamaan lambda-anturin - motonetista hommasin uuden, joka osoittautui NTK:n eli alkuperäisvalmistajan tuotteeksi.

Uudella anturilla oli tyhjäkäynti aluksi aivan hirveää ja nyki tietyssä nopeudessa todella pahasti. Nykimisen sai loppumaan ainoastaan painamalla kaasun hetkeksi pohjaan. Ja sama homma muutaman sekunnin päästä uudestaan - hieman hankala ajettava siis  :buck2:

Ongelma vaikuttaisi nyt korjautuneen, mutta ihan varma en vieläkään ole sen juurisyistä. Pakosarjan ostin uuden, kun vanha selvästi vuoti...  Sytkäosia uusin myös... Mikään ei vaan tuntunut ongelmaa korjaavan kokonaan.

Olen tässä kehitellyt sellaista teoriaa, että uusi anturi olisi ollut liian nopea reagoimaan ja aiheutti jonkinlaisen säätöteknisen huojuntailmiön... Mitään en näistä sinänsä ymmärrä, mutta auto on koko ajan parantunut ihan vaan ajamalla. Nyt ollaan jo aika hyvässä tilanteessa: mitään nykimistä tai huonoa tyhjäkäyntiä ei ole pitkään aikaan ollut havaittavissa.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #35 : 03.10.2018, 18:45:20 »
Katin tyhjensin kun meni tukkoon,niin eihän sieltä tullut kun noin puolet sisuksista.Eli loput takavaimentimessa ja tukossa luultavasti nyt sekin,tuon tyhjentämisen jälkeen ollut jo ihan hyvä mutta pientä nytkyttelyä kuitenkin,pitää siis vielä vaihtaa takavaimennin,rikki kun on niin hyvä syy vaihtaa.

 

Elekma  Autoracing