Ateho  Elekma

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 295 Vastauksia
  • 301247 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #225 : 09.10.2018, 21:23:25 »
Tulipa oma 940 käytettyä dynossa ennen talviteloille lattoa. Ensikesänä uudistetulla tekniikalla.

Tämänhetkinen:
Vakio B230 FT lohko
Walbro 255lph pumppu
KL-Racing lastut
465cc suuttimet
Malpassi BP-säädin
016 imm 3" rungossa
Timos Motor TD04HL-19T Kopioahdin
3" putkisto kahdella vaimentajalla ilman kattia
KL-Racing mallikohtainen Cooleri ilmastoituun
Täysin vakio 530-kansi T-nokalla
Ahtoja 1,3bar

Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #226 : 19.04.2019, 21:46:13 »
Jokkiskone.
-B200 sorvatuilla männillä,0.2yli dekin.
-40mm dellortot,liian pienillä sisäkurkuilla.
-käretön sytkä
-Vakio venttiili 530Kansi ,laskettu,puristus 12.7
14.6 nostoinen nokka,omaan kuppiin.
-Kanavat kaivellu ammattilainen.
-peltisarja
Pyöräteho.
140.5hv /5986rpm
176.22nm/5328rpm








« Viimeksi muokattu: 19.04.2019, 21:56:40 kirjoittanut hookkan »

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #227 : 26.06.2019, 21:01:39 »
b230et kellari
13mm veivit
530 vx3 kisaseetit
Hx35w #12 portti hitsattu jumiin ja laitettu ulkonen 40mm tial
evo3 cooleri
ms1 v2.2 suorasytöllä
560cc suuttimet
1.5bar 350.3hp/481nm


e85 muutos 13.9.2019
530 vakio kansi kisaseetit A nokka palotilaa pirrattu ja kanavat kiillotettu
Hx35w #12 portti hitsattu jumiin ja laitettu ulkonen 40mm tial
evo3 cooleri
ms1 v2.2 suorasytöllä
h-profiili kanget
1260cc suuttimet aem400 pumppu
ahtopaine 2.02 398.5hp /510nm


« Viimeksi muokattu: 22.09.2019, 15:22:00 kirjoittanut sp69 »
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #228 : 07.07.2019, 15:49:14 »
b230et kellari
13mm veivit
530 vx3 kisaseetit
Hx35w #12
evo3 cooleri
ms1 v2.2 suorasytöllä
510cc suuttimet
1.4bar ahtoja luultavasti putki ahistaa?? 273.8hp/4952rpm 398nm/4765rpm
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=48134


Holsetin oma hukkis käytössä? Miten käyttäytyy, karkaileeko ahdot?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #229 : 07.07.2019, 18:36:20 »
juu oma hukkis käytössä, pakopaine luultavasti jarruttaa..ens viikolla pitäs koittaa uuestaan 3t putki nyt koko matkan ja koitetaan vastapaine ohjauksella jos sais paremman tuloksen.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #230 : 12.08.2019, 18:32:18 »
Tulipa oma 940 käytettyä dynossa ennen talviteloille lattoa. Ensikesänä uudistetulla tekniikalla.

Tämänhetkinen:
Vakio B230 FT lohko
Walbro 255lph pumppu
KL-Racing lastut
465cc suuttimet
Malpassi BP-säädin
016 imm 3" rungossa
Timos Motor TD04HL-19T Kopioahdin
3" putkisto kahdella vaimentajalla ilman kattia
KL-Racing mallikohtainen Cooleri ilmastoituun
Täysin vakio 530-kansi T-nokalla
Ahtoja 1,3bar


Uusi kone käyty säätämässä 1,5bar asti. Hukkiksessa oli 0,4bar jousi ja ahtopaine ohjattiin solenoidilla. Nyt lyöty jäykempää jousta ja pitäisi säätää sinne 2bar tai vähän yli.



Tekniset tiedot:
Vakio kampura
Wiseco takomännät h-profiiliveiveillä
Turbobandit pakosarja
KL-Racing valettu imusarja
531-kansi 44/38 venttiileillä  KG2T-nokka
Lensun HX-42 64/62.45mm  18 pakopesällä
3,5" downpipe 3" loppuputki
PO-metalli vauhtipyörä vakiotriggerillä
VAG hukkakipinäpuola sisäisellä pääteasteella
Walbro 520lph RE85 tankinsisäinen pumppu
1700cc suuttimet
KL-racing "mallikohtainen" cooleri
Nuke Performance suutintukki ja polttoaineenpaineensäädin
Bensalinjat meno AN8 ja paluu AN6.
RE85 polttoaineena
Maxxecu Sport moottorinohjaus

Ajettavuus kaupungissakin mielestäni hyvä.

« Viimeksi muokattu: 12.08.2019, 18:38:24 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #231 : 04.10.2019, 17:36:30 »
B230FT rempattuna
Koskematon 530 + T
HX35#12
38mm Tialin kopiohukkis
668cc Dekat, 3bar bensanpaine
VAG hukkakipinä
Tankissa 255lph Walbro
ATecu V3
KL-Racingin mallikohtainen välijäähy
1.2bar ahtoja ja E98 tankissa.

Vähän oli tulos pettymys, mutta ajamalla kotiin ja leimalle saatiin laput. Seuraavaksi nokka ja ehkä kansi työn alle ja lisää ahtoja

Kuva suttuinen mutta 283hv/409nm moottorilta


Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #232 : 04.10.2019, 20:55:27 »
Ihan alueella oleva tulos tollaselle persesilmä nokalle noilla paineilla. Ei liiku kuin papin raikas henki tuolla nokalla.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #233 : 04.10.2019, 21:03:00 »
Ihan alueella oleva tulos tollaselle persesilmä nokalle noilla paineilla. Ei liiku kuin papin raikas henki tuolla nokalla.

Paras nokka mitä näihin saa... Kuulemma.

Nokka vaihtoon ja painetta ylös sinne asti, että pesä alkaa mee tukkoon, mut varmaan ei paljo yli 1.5 kärsi nostaa.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #234 : 04.10.2019, 21:09:43 »
Sinne 1.5 - 1.7bar on tarkoitus ahdot nostaa.
Pukissa olisi yhdessä moottorissa "joutilaana" Hegeh:n työstämä 531 46/38 venoilla ja VX3 nenällä ja sitä jo vähän silmäilin tuohon tilalle  ::)

Se +300hv kun sieltä saataisiin ja vähän paremmin jos heräisi niin olen tyytyväinen
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #235 : 04.10.2019, 21:58:45 »
Paras nokka mitä näihin saa... Kuulemma.

Nokka vaihtoon ja painetta ylös sinne asti, että pesä alkaa mee tukkoon, mut varmaan ei paljo yli 1.5 kärsi nostaa.
Ja lh2.4 ainoa ja oikia ruisku  :D 2019 ja lh lastutus  :2funny:
Sinne 1.5 - 1.7bar on tarkoitus ahdot nostaa.
Pukissa olisi yhdessä moottorissa "joutilaana" Hegeh:n työstämä 531 46/38 venoilla ja VX3 nenällä ja sitä jo vähän silmäilin tuohon tilalle  ::)

Se +300hv kun sieltä saataisiin ja vähän paremmin jos heräisi niin olen tyytyväinen
Oheiseilla kannella ei luulisi olevan ongelma, paremminki voit huolestua siitä että noi junioriliigan suuttimes pohjaa tolla paremmalla hatulla varmaan enneku 1.5bar saavutetaan, toki voimaa alkaa olla liki seuraavaa satalukua jo siinävaiheessa.

t:kokemusen peikko..  S*
« Viimeksi muokattu: 04.10.2019, 22:13:17 kirjoittanut J4nne_ »
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #236 : 22.10.2019, 22:31:11 »
B230fk
H-profiilit
hx35#12
vakio 530
a-nokka
vag hukkakipinä
ATecu V3
iso cooleri
3"putki
300hp ja 420nm @ 1.6bar



« Viimeksi muokattu: 22.10.2019, 22:32:44 kirjoittanut V70 2.5 »
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #237 : 28.10.2019, 09:04:52 »
B230f
H-profiilit
hx35#12, omavalmiste pakosarja.
AM-Worksin rakennus sarjasta tehty imusarja.
-531 2mm isommat pakoventtiilit, vakiot muidoillut imuventtiilit. Kanavia oman pään mukaan hierottu.
a-nokka
hukkakipinä
Ms 2
evo mitsun cooleri
Db 3.5'' ja putki 3''
330hp 5041rpm ja 482nm 4554rpm  @ 1.3bar


Poissa mötör

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #238 : 06.11.2019, 12:34:30 »
- B230ft vakio alakerta
- 9.5:1 rutut
- td04 20t, 8.5cm2 pesällä
- pulssipakosarja, 44mm ulkoinen hukkis
- F-imusarja 65mm kaasuläpällä
- 530, 46/38, kevyt porttaus, r-seetit
- Klr T3-nokka
- ms2 v3, hukkakipinä
- 1100cc suuttimet
- klr intercooler 2.5' lähdöillä
- downpipe ja putkisto 3'

332hp 5728rpm ja 450nm 4658rpm @1.5bar, E85

« Viimeksi muokattu: 06.11.2019, 12:47:25 kirjoittanut mötör »

Poissa Junnis96

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Amatööri harrastaja.
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #239 : 11.11.2019, 17:13:04 »
B230 Vakio porauksella ja iskulla, laakeroitu uudestaan.

- Uudet B230 A/E mahlen männät (matala malja)
- 13mm Kanget
- 11.6:1 puristukset muistaakseni
- 222hp virtaava 531 46/38 ventiilein ja Laaksosen E135 nokka
- Dellorto DHLA 48, 38 sisäkurkuilla
- 4-1 peltisarja ja 30cm kollektorin jälkeen kuristin (turbo)  ;) putki 2,5'' ja kahdella vaimentajalla vakio paikoilla
- Kevennetty pottapyörä noin 8kg
- Muokattu jakaja 22-31 ennakkoa


Volvo 240 B200K, VW golf mk4 gti.

 

Samppasport  Futurez