KL-varaosat  Race.fi

V70 -99 PÄÄSTÖT KURALLA! HELPPIÄ? VIELÄKIN VIKA PÄÄLLÄ!!!

  • 61 Vastauksia
  • 28755 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Kuules siinä ilmamassamittarissa on sellainen numerosarja ,kun etsit varaosaa se ilmamassamittarin valmistaja ja numerosarja on sama mikä teidän ilmamassamittarissa niin silloin sopiva osa.Sen ilmamassamittarin voi testata ota käydessä se virtaliitin siitä ilmamassamittarista pois jos käynti muuttuu ja parempaan suuntaa siinä silloin vika.Ilman virtajohtoa ilmamassamittarissa auto pyörii noilla tehtaan oletusarvoilla .Palaako mittaristo mikään varoitusvalo .Ja ihan oikeasti kyllä kai korjaamolla ne tarkisti nämä jutut ihan omasta puolesta.Kuten hyvin tiedät nämä jutut kysyn,toinen korjaa ei toimi koskaan kunnolla ,eli sellainen tekijä joka tietää mitä tekee aurolle on aina paras vaihtoehto.
Lainaus yhdestä jutusta:
Korkea HC-arvo voi johtua:
Viallinen lambda (voi vaikuttaa myös muihin arvoihin tai kaikkiin yhtä aikaa)
Viallinen katti           -''-
Vialliset sytytysosat (pyörijä, jakajan kansi, tulpat ja johdot)
Venttiilivika koneessa
Tukkeutunut ilmanputsari
Katti ja Lambda liian kylmiä (auttaa kunnon kengitys)
Viallinen ilmamäärämittari
Yleisesti ei polta kunnolla kaikkea polttoainetta
Onko tarkistettu  jakohihna että ajoitukset on siellä kunnossa heitto aiheuttaa noitaa korkeita HCC arvoja
« Viimeksi muokattu: 31.01.2012, 07:00:11 kirjoittanut Nercs »

Poissa pupponen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Mulla oli aikaisemmin samanlaisia oireita, ensin tappelin imm:n kanssa, kun se oli se denso ja hinta sinisellä se vajaat 500, "välimallin kone", lopulta myöhemmin vika löytyi lambdoista, ei toimineet tarvikkeet vaan volvolta pakko hankkia. sittemmin ei nuita oireita ole ollut.
Volvot: Amazon 70 x2, 144 -67, 343 -80, 360 -89, 945 T -95, 850 - 95, 480 -87, 740 -88, nyt v70 -99 Muut: Kupla -62, -67, -74, Kadett -88

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Eessä on denson lambda, takana tarvike!
Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

Poissa veeseitkyt72

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Kävitkö katsatuksessa ja menikö läpi?
v70 2,4 170hp -06

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Kävin katsastuksessa ja läpi meni, wipii!!! :)  Sanoi ettei periaatteessa moottorinvikavalo saisi palaa, mutta kun korjaamon mittaamat päästöt olivat ok, niin päästi läpi.

No nyt saa ainakin rauhassa tutkailla ja laittaa pikkuhiljaa rahaa palamaan jotta saa seuraavaks katsastukseks päästöt korjattua!
Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Mula joskus aikanaan taka Lambda vika(hehkutti vikavaloo), sinisellä todettiin, et esilämmitys ei toimi, ei paljoo seksuaalista merkitystä
pieni kulutuksen kohoaminen kylmänä, joka tasaantuu koneen lämmittyä.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa ReeVeeRee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
Itsellä kanssa tuota elektroniikka vikavalon palamis ongelmaa. Tosin tiedän mistä johtuu. 50€ tarvike ilmamassamittarista. Jotain ongelmaa tyhjäkäynnissä. Ainakin vikakoodien mukaan.

Eli vikavalo palaa. Ennen katsastusta nollaus koneella. Akku irti. Eikun katsastamaan. Ja läpi menee niin että hujahtaa.

Idle too rich or low herjailee vikakoodit. Kulutuksessa ei ainakaan ole mitään vikaa.

Sinänsä jännä homma tuo katsastus. Viime vuonna valitti, että liian sininen parkki mulla. Ei muuta huomautettavaa. Tänä vuonna valitettiin peilistä jossa on se korjauspinta. Se sellanen kalvo päällä. Viimevuonna sittä ei mainittu mitään.

No nyt huomautti siitä. Ei lediparkeista sanonut mitään. Ei edes parkeista lisävaloissa. Ei myöskään siitä että edessa lesjön madallusjouset ja takana t5 jouset.

Kyllä näissä paikoissa on paljon eroa. Siis siinä mihin kiinnittää huomiota.

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
No bensaa kyllä kuluu 11,5 L / 100 km, kun ennen ja myös viime talvena 9L!!!
Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 PÄÄSTÖT KURALLA! HELPPIÄ? (KATTI VAIHTOON???)
« Vastaus #53 : 07.02.2012, 08:32:11 »
Jos tää on denson ohjausjärjestelmällä, niin ei ole mitään toivoakaan, että jokin muu toimisi, kuin juuri oikea lambda ja helpoiten se oikea löytyy volvotiskiltä

Tilasin Denson jenkkiläisestä verkkokaupasta - olikohan partsbin.com. Toimitus Bongo.com:n kautta. Tuli halvemmaksi.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa artoR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Eräässä autossa oli vastaavan tyyppiset oireet, ja syylliseksi paljastui auki jumittunut tankin tuuletusventtiili. Päästöt oli koholla varsinkin lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä.
244Turbo -83    850T-5R -95    V70 2.4T Ocean Race -02
www.garaget.org/artoR

Poissa pvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Missä on tankin tuuletusventtiili ? Itse jumpannut myös tuon vikavalon kanssa. Merkkihuolto vaihtaa mielellään osia, mutta ei auta. Käynti on sinänsä ihan ok. Jos valon sammuttaa, se syttyy uudelleen 100-500 km kuluttua, tuntuu että riippuen käynnistysten määrästä. Voisko muuten nämä jutut johtua tästä e10:stä ?

Poissa jkv72

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Mulla oli aikaisemmin samanlaisia oireita, ensin tappelin imm:n kanssa, kun se oli se denso ja hinta sinisellä se vajaat 500, "välimallin kone", lopulta myöhemmin vika löytyi lambdoista, ei toimineet tarvikkeet vaan volvolta pakko hankkia. sittemmin ei nuita oireita ole ollut.
Mulla samainen kapine ja täytyy todeta et toi denson imm kestää mut bossilainen ei.
volvo S80 d5 vm 03

Poissa pvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Mistä tankin korvausilman pitäisi tulla ? Aikamoinen alipaine tuntuu nimittäin olevan. Korkkia voi tietysti jättää löysälle, mutta varmaan jostain pitäisi muutenkin korvausilmaa tulla.

hevonen

  • Vieras
Oliskohan sillä hiilikannulla jotain yhteyttä tuohon...
Voi myös olla roll ower venttiilin letkut tukossa.
Tuolta kun avaat tuon gas tank pdf:n.  http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=23851

Poissa pvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Tankissa varmaan on venttiili, jotta ilma pääsee ulos täytettäessä sekä päästää ilmaa sisälle, kun tankki tyhjenee. Onko se yksi ja sama ? Mitä tarkoitat hiilikannulla ?

 

Futurez  Kulkukoira