Aiheena vikakoodi A2: 2-3-2 ja auto on vuoden 1995 Volvo 850 T5R.
Noin 8000 km sitten moottoriin tehty varsin kattava huolto/korjaus, jossa muuten uusittua oikeastaan kaikki muut paitsi lambda-anturi ja suuttimet.
Suuttimien tiivisteet vaihdettu moottoriremontin yhteydessä.
Tarkennuksena vielä, että moottori porattu, uudet männät ja renkaat ja laakerit, kanteen tehty myös huolto: venttiilit hiottu ja nostajat uusittu.
Turbo uusittu, samoin alipaineletkut, ja PCV systeemin osat.
Tammikuun pakkasilla 80 km nopeudessa sytytti lambda valon (vikakoodi A2 2-3-2, se nollattu).
Helmikuun lopulla kaupunkiliikenteessä sytytti lambda valon (vikakoodi A2 2-3-2, se nollattu).
Maaliskuun 9. päivä kaupunkiliikenteessä sytytti lambda valon (vikakoodi A2 2-3-2, se nollattu).
Onko kellä kokemusperäistä tietoa tarjota syytä vikakoodin syttymiseen?
Ja ratkaisua millä tuota vikakoodia ei enää tulisi?
Itse pohdin, että vanhaa on enää oikeastaan lambda-anturi ja suuttimet - nämä voisin vaihtaa tuoreempiin.
Jos niiden vaihtoa ehdotetaan, niin mistä suosittelette hankittavaksi?
Mihinkään virittämisen tai tehojen kasvattamiseen en lähde, tällä Volvon insinöörien keksimällä paketilla ehdin ja pääsen ihan riittävästi paikasta toiseen.
Kiitokset jo etukäteen asiallisista vastauksista.