Kulkukoira  Proturbo

240 akun siirto konttiin

  • 32 Vastauksia
  • 15414 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 240 akun siirto konttiin
« Vastaus #30 : 11.01.2012, 21:08:39 »
kuulostaa ihan toimivalta ratkaisulta.

jos vielä haluaa lisäillä kaapelia, niin laturilta voi vetää uuden laturinkaapelin akun plusnapaan.
laturin kiinnikkeen, koneen ja akun maadoitus runkoon parantaa.

laturin latauskaapeliin max 80A sulake, laturi lataa maksimillaan vasta korkeilla kierroksilla (poislukien uudemmat autot joissa sähköinen ohjaustehostin) niin ei kannata yliampua laturin sulaketta.

nyt sulla alkaa olemaan valmis akkupatteristo useammankin kilowatin rokkivehkeisiin  :2funny:
En mä ala lisäillä turhaan kaapelia, kun mullahan tää ei tosiaan tullut lisäakuksi, vaan akku ainoastaan siirrettiin loosterin puolelle. Tuossa jakoblokissa jäi muistaakseni 3 tai 4 liitintä tyhjäksi, joten varoja siinä riittää.
Rokkivehkeitäkään ei juuri ole, eikä tule. Loput maadoitukset käyn kyllä läpi kunhan hommat muuten etenee.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 240 akun siirto konttiin
« Vastaus #31 : 12.01.2012, 02:45:54 »
Rusakon kannattaisi tehdä kunnon kiinnikkeet, vaikka lattaraudasta tuolle kotelolle. Nuo boksien mukana tulevat, lähinnä venekäyttöön tarkoitetut muovikiinnikeet ruuveineen lähtee ensimmäisessä isommassa painonsiirrossa kävelemään aika vauhdilla ja sitten on akku irti kontissa. Jos nuo tulipellin läpiviennin reunat ovat metallia, hankaa tuo ajan kanssa läpi tuosta suojaputkesta helposti. Kannattaa laittaa siihen joku saumanauha/o-rengas

Itse vedin kaapelin suojaputkessa ilman sulakkeita ja kaikkiin kaapelin/suojaputken lähellä oleviin hiemankaan terävää reunaa muistuttaviin peltiosiin saumanauhat. Läpivienti tulipellistä kiristettävällä holkkitiivisteellä tyyliin http://www.sahkonumerot.fi/1711150/img/large/color.jpg , eipähän pääse kaapeli liikkumaan edes siinä. ;)
« Viimeksi muokattu: 12.01.2012, 02:47:55 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 akun siirto konttiin
« Vastaus #32 : 12.01.2012, 07:47:31 »
Rusakon kannattaisi tehdä kunnon kiinnikkeet, vaikka lattaraudasta tuolle kotelolle. Nuo boksien mukana tulevat, lähinnä venekäyttöön tarkoitetut muovikiinnikeet ruuveineen lähtee ensimmäisessä isommassa painonsiirrossa kävelemään aika vauhdilla ja sitten on akku irti kontissa. Jos nuo tulipellin läpiviennin reunat ovat metallia, hankaa tuo ajan kanssa läpi tuosta suojaputkesta helposti. Kannattaa laittaa siihen joku saumanauha/o-rengas

Itse vedin kaapelin suojaputkessa ilman sulakkeita ja kaikkiin kaapelin/suojaputken lähellä oleviin hiemankaan terävää reunaa muistuttaviin peltiosiin saumanauhat. Läpivienti tulipellistä kiristettävällä holkkitiivisteellä tyyliin http://www.sahkonumerot.fi/1711150/img/large/color.jpg , eipähän pääse kaapeli liikkumaan edes siinä. ;)
Kyllä siellä on kiinnikkeet kulmaraudasta ;) Ja kyllä sen sikamassalla ammun umpeen kunhan aika on kypsä :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Proturbo  Autodiagnoosi