Futurez  Kulkukoira

Onko muita Volvokerholaisia, jotka sairastaa bipolaarihäiriötä? tai vaik depistä

  • 14 Vastauksia
  • 4423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Niin, itellä on tuo paskamainen sairaus, mutta mulla on se hyvä puoli, että mulla on nopeakiertoista mallia, eli voi olla pari-kolme viikkoa semmosta, että :ei vaan *ittu jaksa, sitten saattaa herätä yhtenä aamuna täynnä virtaa ja sitten ostetaan osia projektiin, suunnitellaan hirveästi, rakennetaan hirveästi ja rahaa palaa hirveästi. Sitten saattaa yhtenä aamuna herätä ja huomata olevansa täysin normaali, ei minkäänlaista masennusta eikä minkäänlaista maniaa, tämä on nykyisillä, aika hyvillä, lääkkeillä kuitenkin hallittavissa. Mutta onhan se aina mukava touhuta pari viikkoa kun on maniassa ja nukkuu kolme tuntia yössä, muutoin värkkää/suunnittelee jotain ja ennenkaikkea soittelee eri paikkoihin ja kuluttaa rahaa, se on ominaista maniassa, silloin puhutaan, tehdään ja ennen kaikkea kulutetaan rahaa. Mutta kyllähän se yleisen hyvinvoinnin kannalta taitaa olla paras se lääkkeillä saatu normaaliolo, jolloin ei oo ihan maassa niinku depiksessä, eikä liihottele kovin korkeallakaan.

Itse syön tällä hetkellä aika yksinkertaisia lääkkeitä, abilify maniaan, brintellix masikseen ja diapam ahinoihin, on riittänyt hyvin sama diapam annos jo kymmenen vuotta, kunn mulla on vielä paniikkikohtauskin, joka on muuten aika säikäyttävä kokemus, jos ei tiedä mistä on kysymys, pääpiirteittäin siinä on olo semmoinen että ei luule kuolevansa vaan tietää kuolevansa sydänkohtaukseen tai johonkin muuhun ja ohi se menee diapamilla, mutta jos ei ole mukana ni mä meen yleensä johonkin hiljaseen nurkkaan ja kiskon röökiä putkeen niin kauan kun on kohtaus päällä.

Nämä on aika ikäviä sairauksia nämä pollavaivat, vaikkakin ei tuo vaiva oo mun toimintakykyä vienyt sillälailla, nyt kun on oikeat lääkkeet, joskus kun kiskoin ketipinoria, niin en päässyt koko päivänä sängystä ylös oli niin pöljä olo vaan päällä, mut nyt on kemikaalit tasapainossa ja fiilis ihan jees, eli aikalailla normaali, nytkin mä teen tätä mitä mä yleensäkin teen, eli jaarittelen, olen luonnoltani/luonteeltani erittäin sosiaalinen ja nyt kun lähestytään neljääkymppiä niin kaverit on menneet hiljasemmiksi ja minä se vaan jaksan jaaritella.

Täälläkin on kuitenkin aika paljon porukkaa, niin olisi äärimmäisen epätodennäköistä ettei täällä olisi ihmisiä, joilla on joku kuuppavaiva, eri asia on sitten että kuka kehtaa tunnustaa että on kuuppavaivainen, vaikka ei kait sitä nykyään katsota sen kummemmin kuin muitakaan sairauksia, hyvin monet jotakin kuuppavaivaa sairastavat ihmiset on hyvin oivaltavia ja älykkäitä, taiteellisia, eräänlaisia yleisnerojakin jopa.

Nyt vain sitten kokoonnutaan me kuuppavaivaiset tänne saman topikin alle, minä jaksan jaaritella aina, aiheesta kuin aiheesta, politiikasta, uskonnosta, taloudesta, maailman menosta ja sen suunnasta ja siitä mitä maailmalla tapahtuu. Toki jaksan jaaritella ja suunnitella myös volvoista, ja oikeastaan vinokoneet on hyvä jutun aihe, varsinkin nämä parhaat eli 80-luvun alun b19 ja b21a koneista, joissa on teoriassa eniten virityspotentiaalia suhteessa vakiotehoihin, eikös vaan, koska niistä saat saman ku b230et:stäkin, joka on vakiona paljon tehokkaampi ja jos vaikka molemmissa koneissa on 350hp, niin b21sen teho on kasvanut huomattavasti enemmän.

Rohkeasti vaan esiin sieltä tuetaan toisiamme, kun muut käy aina välillä haukkumassa hulluiksi... :D

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Meikäläisellä ei ole ongelmia pääkopan kanssa, vielä, onneksi, mutta yhellä hyvällä kaverilla on masennukseen taipuvaisuutta ja vasta tässä reilun 4-kympin jälkeen saikin ihan diagnoosin ja mieli pysyy ok kuosissa sopivalla lääkityksellä. Tämä oli aikamoinen yllätys meikäläiselle kun kaveri siitä rupes puhumaan, eikä kyllä aiemmin ollut piilotellut sitä mutta ei itekkään ollut tajunnut mikä on kun ei vaan esim. "pääse sängystä ylös". Duuninsa kuitenkin hoiti, vasta jokunen vuosi sitten rupes enemmän saikuttamaan ja lopulta lopetti hommat osin myös toki tuon diagnoosin vuoksi kun ammattikuskin ei ole hyvä pimahtaa tuolla liikenteessä. Kaveri ei kyllä ole pimahtava tyyppi, pimahtamisella meinas että välillä oli tehny mieli jossain ruuhkassa seistessä jättää auto siihen ja lähteä lampsimaan.

Tuo mainittu paniikkikohtaus. Meikäläisellä ollut yksi-kaksi semmoista, aika pysäyttävä juttu. Oli ollut yks aika raskas juttu silloisessa duunissa ja olinkin jo lyhyellä burn-out saikulla kun otin sen aika raskaasti. Mieli oli melkoisen raskas ja yks kaks pannuhuoneessa kun olin valmistelemassa puukattilan sytytystä luulin että nyt tuli sydäri... henki ei kulkenut ja hullu puserrus rinnassa.  :o
Kalikat lens ja äijä viivana punkkaan pötkölleen, kun pahin oli ohi niin soitin frouvalle ja se heti totes mun huolet tietäen että aika selkeä paniikkikohtaus. Tähänhän liittyi vielä sekin että tilanteessa tuli semmoinen ihan hallitsematon itkureaktio.
Toinen kohtaus saman asian tiimoilta tuli pari päivää myöhemmin ihan varoittamatta kun olin autoilemassa, oli muuten kiire vetää tiensivuun kun hihna putos taas. Aika ilkeä juttu kun olo ei ollut mitenkään poikkeuksellinen.
Näistä onneksi pääsi yli duuni-, ja himaporukan tuella.

Asiantuntemusta oikeisiin mielenterveyshäiriöihin ei siis ole mutta kyllä lievät omat hetket ja kaverin avautuminen aiheesta avartaa näköaloja kun se on tosi helppo miettiä ettei omaa päätä heilauta mikään, ne on ne hullut jotka sekoaa en minä.



RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1946
  • S60 T6 AWD -11
Työuupumus, burnout, vakava masennus, onneksi ikä riitti niin työkyvyttömyyseläkkeelle 4 vuotta sitten. Ainut lääkitys Ketipinor 200 iltaisin, sopii minulle oikein hyvin saa nukuttua.Nyt menee ihan hyvin.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Mua jeesaa se, että käyn punttisalilla muutaman kerran viikossa.
Tästä uudesta Volvoprojektista, mikä mulla on, on ollut myös suurta hyötyä, kun saa ajatella konkreettisia asioita. Ja saa itse väkertää ja rakentaa, sama homma on aina kun tulee uusi postipaketti, niin niitä uusia puhtaita osia on mukava käpistellä.
Sitten kun vielä tietää, että saa tehtyä specseiltään ihan kivan turbomoottorin, niin sekin on hyvä juttu.
On ollut mukava puhua ammattilaisten kanssa puhelimessakin ja keskustella, mun moottorinkunnostusprojektista varsinkin, kun nokka-akselin hioja antoi kansispesialistin numeron. He olivat siis keskenään kavereita ja ovat olleet yhteydessä mun moottoria ajatellen. Kannen porttaaja oli myös sitä mieltä kun minäkin että imuventtiilitkin laitetaan uudet ja isommat, tosin se myy niitä itse, joten bisneshän siinä on mukana. Mutta on mukava tietää että asiantuntijat ovat miettineet keskenään mitä koneelle, tai oikeammin kannelle tulee tehdä.

On ollut myös mukava itse tehdä kanteen palotilat, nyt ne alkaisi olla kohta riittävän hyvin tehdyt, mutta eivät vielä aivan valmiit, monta monta tuntia menee vielä. Teen ykköspytyn ensin valmiiksi ja siitä teen pahvimaskit ja mittailen palotilaa, jotta saan kaikista palotiloista samanlaiset. Bellin kirjassa oli, että jos sylinterin tilavuus on 500cm^3, niin yhden kuutiosenttimetrin verran saisi palotilat olla erikokoiset, mikä kuulostaa minusta aivan liian suurelta, olikohan se sittenkin vain 0.1ml.

Juuri tuommoisia asioita ajatellessa ja tehdessä mieli lepää, kun tuntuu että tekee jotain hyödyllistä, yhtä lailla odotan että saan imusarjan käteeni, jotta pääsen ns. porttaamaan sen, eli valujäljet poistaa ja muut rosot. On siinä yksi kohta, jota pitäisi miettiä miten sen muotoilee, eli se kohta jossa kahdelta sylinteriltä tulevat kanavat yhdistyvät yhdeksi isommaksi. En tiedä tekisinkö siitä kohdasta tylpän vai terävän.

Nyt vaan syksyn tullessa, mulla on yleensä mieli ollut aika maassa, mutta nyt kun on saanut projektia suunnitella, niin olen jopa pystynyt keskittymään ja imenyt hillittömästi uutta tietoa varsinkin Volvoista, mutta myös moottorin virityksestä ylipäätään.

Kun ei oo tarvinnu vaan maata sohvalla ja kattoa telkkaria, tai surffailla jossain somessa, oon vissiin liian vanha kun nuo some jutut ei oikein innosta, olen siis 37v. Kun tuntuu että muut ihmiset on aina vaan luuri kädessä ja surffailevat jossakin facebookissa, mikä on mielestäni vaan hyvä vakoilutyökalu, ketä kiinnostaa kun ihmiset kirjoittelee sinne että: käytin koiraa lenkillä tai kävin katsomassa leffan tai jotain muuta tavallista arkista asiaa. Ketä semmoinen kiinnostaa, toki siellä on myös esim. racing osien myyntiryhmä jne jne.

Nyt kun vaihdetaan tuo zyprexa siihen abilifyhyn, joka on siis samanlainen tasaava lääke, mutta uudempi, miedompi ja vähemmän haittavaikutuksia omaava. Tuon lääkkeen vaihdon jälkeen, mun fiilikset varmaankin paranee kun monilla tuo zyprexa tasaa vähän liikaakin ja sitten ei oo iloa elämässä, eli niitä normijuttuja jotka normaalisti saa hymyn suupieliin, niin niitä ei nyt zyprexan aikana ollut juurikaan, toivottavasti tilanne muuttuu.

Ennen söin seronil nimistä mielialalääkettä, mutta eipä se juuri mielialaa parantanut, mutta nykyinen brintellix tekee sen että olo on suht normaali, kunhan vaan pääsen zyprexasta eroon, niin onnistuu paremmin tuokin projektin tekeminen.

Olen nykyään niin uppoutunut tuohon projektiini, että oksat pois, toisin sanoen en mieti juuri mitään muuta, kuin miten tekisin minkäkin. Eilen illallakin ennen kuin nukahdin niin mietin jo moottoritilan järjestystä, kun pissapojan säiliön tilalle tulee ilmensuodatin, niin pissapoika pitää siirtää akun tilalle ja akkuteline lähtee takakonttiin, sieltä sitten vaan vetelen virtajohdon, maajohtoahan ei tarvi koko auton pituudelta kait vetää, kunhan kytkee akun maadoituksen tavaratilan lattiaan ja sitten konehuoneessa johonkin sopivaan kohtaan.

Harmi vaan että elelen aika pienillä tuloilla, niin esimerkiksi alustan palikoiden hankkimiseen menee aikaa samoten kytkimen ja laatikon hankkimiseen. Mutta joka kuukausi kun jotain investoi, niin kyllä se siitä sitten rakentuu. On mulla tuolla 3.0litran Fordin duratec v6, joka on viritetty vapari, tehdyillä kansilla ja viritys nokka-akseleilla, toki siinä on pellisarjat ja kisakattikin, ja kaks lambda-anturiakin. Kun möisi osina tuon koneen, niin siitä vois saada hyvin fyffeä tähän volvon rakenteluun. Kun esim. nokista kehtaa pyytää 300€, kun ovat ajamattomat ja sopivan kireät katuautoon, samoten kannet on hyvin tehty ja ne on st200 sarjalaisesta, ja ne antaa uusilla männillä puristuksiksi 11.0, joten tehoa tuosta olisi läppärungoilla irronnut varmaan semmoset 270hv. Mutta nyt yritän saada ne pikkuhiljaa e-bayhin myyntiin, niin kai sieltä joku cougar tai st200 mondeo harrastaja ne sieltä bongaa. pakosarjoista vaan pitää poimia talteen laajakaistalambda, sekä normaalilambda, siinä oli alunperin vain tuo normi, mutta ostin sitten laajakaistankin, eli semmonenkin tulee sitten Volvoon, kun laitan sen ruiskuksi parin vuoden päästä.

Eli todella paljon auttaa minua tuo volvon rakentelu ja suunnittelu.

Kertokaa muutkin, mitkä asiat teitä helpottaa ja mitkä asiat rassaa!

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Eikö oo muita, jolla on piponkiristyshäiriö???

Poissa Eetzi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Eikö oo muita, jolla on piponkiristyshäiriö???

Masennusta , vitutusta , yleistä ahdistusta kyllä välillä tuuppaa olemaan .Lähinnä tota ahdistusta,ja ei mitenkään mukavaa. Nyt on ollut semmosia viimeaikoina painajaisia että huh huh ! .Alkaa tulla kaikki paskat ym uniin asti >:(  Pitäs kyllä mennä jonkun puheille tästä,aina on niin pirun saamaton ja väsynyt

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Niin,kirjoittelin tuossa vastausta vartin verran ja se katosi bittiavaruuteen.Itsellä on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö,mutta omasta ja ja lähipiirin mielestä se on kyllä monisuuntainen mielialahäiriö. Tämä on ollut vakiona jo lapsuudesta asti,mutta ehkäpä kun on hoitoalan perheeseen syntynyt,niin siihen ei ole osattu kiinnittää minkäänlaista huomiota ennen kuin jouduin sairaalahoitoon fyysisen akuutin vaivan vuoksi.

Paksusuoli puhkesi ja teholla vietettiin kuukauden verran suurinpiirtein. Senjälkeen ei enää työkykyä ollut entiseen malliin. Tosin eläköitymisestä en ollut itsekään innostunut ja sairaslomalle pääsin vasta kun totesivat tämän mielialahäiriön ;D Eniten mielialaa heilauttaa kyllä moiset lyhytnäköiset arvioinnit,joita myös diagnooseiksi kutsutaan.

Itselle määrättiin myös tuota samaa tavaraa,tosin en sitä koskaan erehtynyt syömään.Velipoka on lääkkeiden kehitystyössä ja häneltä varmistin pitkin hampain sen etten todellakaan nauti kyseistä valmistetta. Tämä pitkin hampain siksi,että kollegiaalisuus tietenkin vaikutti hänen mielipiteeseensä minun lääkitykseni tarpeellisuudesta.Onneksi veljeni ei sentään ollut sitä mieltä,että olisin jatkuvan laitoshoidon tarpeessa. Suljetulla tuli kyllä vierailtua, kun hermostuin polisiratsiassa aivan väärille henkilöille.

Siitä en sitten rauhoituttuanikaan enää selvinnyt ilman suljetun osaston keikkaa. Siksi vaaralliseksi luokittelivat pysäytystilanteessa,vaikka väkivalta oli pelkästään verbaalista. Kaikki ketkä tuntevat minut hyvin,pitävät käyttäytymistäni aivan normaalina varsinkin kyseisessä tilanteessa. Jatketaan myöhemmin asian tiimoilta. :)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Mua jeesaa se, että käyn punttisalilla muutaman kerran viikossa.
Tästä uudesta Volvoprojektista, mikä mulla on, on ollut myös suurta hyötyä, kun saa ajatella konkreettisia asioita. Ja saa itse















väkertää ja rakentaa, sama homma on aina kun tulee uusi postipaketti, niin niitä uusia puhtaita osia on mukava käpistellä.

Niin älä koske sylinterinkannessa siihen haaraan ollenkaan , jos siinä on jotain epätasaisuuksia jostain syystä,niin ne voi tasata. Mitään terävää särmää ei kanavissa saa koskaan olla,se vain sekoittaa virtauksen ja laskee tehoa. Sitten se Fordin mylly tietenkin kannattaisi myydä kokonaisena,jos mahdollista. Jos sinulla on siitä riittävästi faktaa tarjota ostajalle,niin että hän voi luottaa moottoriin ilman sen avaamista,on tulos win-win tilanne.Kun myös uskallat itse vastata työsi laadusta,niin saat varmasti parhaan mahdollisen hinnan tuottestasi. Omiaanhan ei näistä juuri koskaan saa pois,kun viimeisen päälle tekee.








Sitten kun vielä tietää, että saa tehtyä specseiltään ihan kivan turbomoottorin, niin sekin on hyvä juttu.
On ollut mukava puhua ammattilaisten kanssa puhelimessakin ja keskustella, mun moottorinkunnostusprojektista varsinkin, kun nokka-akselin hioja antoi kansispesialistin numeron. He olivat siis keskenään kavereita ja ovat olleet yhteydessä mun moottoria ajatellen. Kannen porttaaja oli myös sitä mieltä kun minäkin että imuventtiilitkin laitetaan uudet ja isommat, tosin se myy niitä itse, joten bisneshän siinä on mukana. Mutta on mukava tietää että asiantuntijat ovat miettineet keskenään mitä koneelle, tai oikeammin kannelle tulee tehdä.

On ollut myös mukava itse tehdä kanteen palotilat, nyt ne alkaisi olla kohta riittävän hyvin tehdyt, mutta eivät vielä aivan valmiit, monta monta tuntia menee vielä. Teen ykköspytyn ensin valmiiksi ja siitä teen pahvimaskit ja mittailen palotilaa, jotta saan kaikista palotiloista samanlaiset. Bellin kirjassa oli, että jos sylinterin tilavuus on 500cm^3, niin yhden kuutiosenttimetrin verran saisi palotilat olla erikokoiset, mikä kuulostaa minusta aivan liian suurelta, olikohan se sittenkin vain 0.1ml.

Juuri tuommoisia asioita ajatellessa ja tehdessä mieli lepää, kun tuntuu että tekee jotain hyödyllistä, yhtä lailla odotan että saan imusarjan käteeni, jotta pääsen ns. porttaamaan sen, eli valujäljet poistaa ja muut rosot. On siinä yksi kohta, jota pitäisi miettiä miten sen muotoilee, eli se kohta jossa kahdelta sylinteriltä tulevat kanavat yhdistyvät yhdeksi isommaksi. En tiedä tekisinkö siitä kohdasta tylpän vai terävän.

Nyt vaan syksyn tullessa, mulla on yleensä mieli ollut aika maassa, mutta nyt kun on saanut projektia suunnitella, niin olen jopa pystynyt keskittymään ja imenyt hillittömästi uutta tietoa varsinkin Volvoista, mutta myös moottorin virityksestä ylipäätään.

Kun ei oo tarvinnu vaan maata sohvalla ja kattoa telkkaria, tai surffailla jossain somessa, oon vissiin liian vanha kun nuo some jutut ei oikein innosta, olen siis 37v. Kun tuntuu että muut ihmiset on aina vaan luuri kädessä ja surffailevat jossakin facebookissa, mikä on mielestäni vaan hyvä vakoilutyökalu, ketä kiinnostaa kun ihmiset kirjoittelee sinne että: käytin koiraa lenkillä tai kävin katsomassa leffan tai jotain muuta tavallista arkista asiaa. Ketä semmoinen kiinnostaa, toki siellä on myös esim. racing osien myyntiryhmä jne jne.

Nyt kun vaihdetaan tuo zyprexa siihen abilifyhyn, joka on siis samanlainen tasaava lääke, mutta uudempi, miedompi ja vähemmän haittavaikutuksia omaava. Tuon lääkkeen vaihdon jälkeen, mun fiilikset varmaankin paranee kun monilla tuo zyprexa tasaa vähän liikaakin ja sitten ei oo iloa elämässä, eli niitä normijuttuja jotka normaalisti saa hymyn suupieliin, niin niitä ei nyt zyprexan aikana ollut juurikaan, toivottavasti tilanne muuttuu.

Ennen söin seronil nimistä mielialalääkettä, mutta eipä se juuri mielialaa parantanut, mutta nykyinen brintellix tekee sen että olo on suht normaali, kunhan vaan pääsen zyprexasta eroon, niin onnistuu paremmin tuokin projektin tekeminen.

Olen nykyään niin uppoutunut tuohon projektiini, että oksat pois, toisin sanoen en mieti juuri mitään muuta, kuin miten tekisin minkäkin. Eilen illallakin ennen kuin nukahdin niin mietin jo moottoritilan järjestystä, kun pissapojan säiliön tilalle tulee ilmensuodatin, niin pissapoika pitää siirtää akun tilalle ja akkuteline lähtee takakonttiin, sieltä sitten vaan vetelen virtajohdon, maajohtoahan ei tarvi koko auton pituudelta kait vetää, kunhan kytkee akun maadoituksen tavaratilan lattiaan ja sitten konehuoneessa johonkin sopivaan kohtaan.

Harmi vaan että elelen aika pienillä tuloilla, niin esimerkiksi alustan palikoiden hankkimiseen menee aikaa samoten kytkimen ja laatikon hankkimiseen. Mutta joka kuukausi kun jotain investoi, niin kyllä se siitä sitten rakentuu. On mulla tuolla 3.0litran Fordin duratec v6, joka on viritetty vapari, tehdyillä kansilla ja viritys nokka-akseleilla, toki siinä on pellisarjat ja kisakattikin, ja kaks lambda-anturiakin. Kun möisi osina tuon koneen, niin siitä vois saada hyvin fyffeä tähän volvon rakenteluun. Kun esim. nokista kehtaa pyytää 300€, kun ovat ajamattomat ja sopivan kireät katuautoon, samoten kannet on hyvin tehty ja ne on st200 sarjalaisesta, ja ne antaa uusilla männillä puristuksiksi 11.0, joten tehoa tuosta olisi läppärungoilla irronnut varmaan semmoset 270hv. Mutta nyt yritän saada ne pikkuhiljaa e-bayhin myyntiin, niin kai sieltä joku cougar tai st200 mondeo harrastaja ne sieltä bongaa. pakosarjoista vaan pitää poimia talteen laajakaistalambda, sekä normaalilambda, siinä oli alunperin vain tuo normi, mutta ostin sitten laajakaistankin, eli semmonenkin tulee sitten Volvoon, kun laitan sen ruiskuksi parin vuoden päästä.

Eli todella paljon auttaa minua tuo volvon rakentelu ja suunnittelu.

Kertokaa muutkin, mitkä asiat teitä helpottaa ja mitkä asiat rassaa!
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Meikäläisellä menee nyt hyvin ei oo depistä oikeastaan ollenkaan,, nyt vaihdetaan lääkekkin abilifyyn, eli tuon zyprexan voi heittää pois, tai se on jo heitetty pois. Abilify on sivuvaikutuksiltaan paljon mukavampi lääke, ei oo tätä ärsyttävää turvotusta ja paino nousee kun näkee kaupassa karkkipussin...

Jos sitä keskittymiskyky paranisi ja pystyisi esim. lukemaan, mun mielestä lukeminen on todella mukavaa, harmi kun nyt olantsapiinin aikakaudella ei ole keskittymiskyky lukemiseen riittänyt. Toivottavasti nyt uuden lääkkeen myötä keskittymiskykykin palaa takaisin.

Luultavasti painokin laskee sen 10kg. Niin ainakin psykiatri sanoi, että jos syön samalla tavalla ku nyt niin 2kk aikana painoni laskee 10kg, zyprexa nimittäin hidastaa metaboliaa, minkä vuoksi lepoenergiankulutus on normaalia pienempi. Nyt kun zyprexa lopetetaan, viimeinen pistos annettiin viime perjantaina, tulee painoni luultavasti laskemaan ja oikein kunnolla.

Ja kohta mulla on b21at:hen jo kaikki osat kasassa, sitten pitää vaan ottaa fordin v6 pois moottoripukista ja nostaa b21:nen sinne.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Eikö oo muita, jolla on piponkiristyshäiriö???

Itseasiassa jos tuntuu siltä kokoajan että pipo kiristää, niin ongelma on silloin sydämessä, eikä päässä. Tai liian pienessä pipossa.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Bipolaarihäiriö se on, piponkiristyshäiriö taas toisaalta johtuu varmastikkin liian pienestä piposta.
Mutta bipolaarihäiriö, jos tietäisikin mistä se johtuu, niin voittaisi varmaan lääketieteen nobelin!  :buck2:

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Siis ihan oikeasti tietyn tyyppiset sydämen toimintahäiriöt tuntuvat sellaisena päätä kiristävänä renkaana.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Siis ihan oikeasti tietyn tyyppiset sydämen toimintahäiriöt tuntuvat sellaisena päätä kiristävänä renkaana.

Oikeasti, mä ku luulin keksiväni uuden tautiluokituksen piponkiristyshäiriön, eli bipolaarihäiriön, mutta piponkiristyshäiriö olikin jo olemassa ja vieläpä oikeasti.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Oikeasti, mä ku luulin keksiväni uuden tautiluokituksen piponkiristyshäiriön, eli bipolaarihäiriön, mutta piponkiristyshäiriö olikin jo olemassa ja vieläpä oikeasti.

Mikä lienee todellinen nimi, mutta tuosta syystähän intin "pällikokeessakin" kysytään tuota legendaarista kysymystä "Tuntuuko sinusta joskus että vanne kiristää päätäsi?" Tuon kun ruksaa myöntävästi niin tekevät jotain sydäntestejä.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Täällähän on tervettä porukkaa, noin niin ku mielipuolta ajatellen, siis mielenterveyshäiriöitä on vähän, tai sitten monet ei uskalla julkisesti kertoa diagnoosistaan. Luulempa että se on syy, koska noin puol miljoonaa Suomalaista syö mielipidelääkkeitä. Itsellä aloitettiin tuo abilify ja lopetettiin zyprexa, niin nyt on jo tippunut yli kymmenen kiloa painoa, ja se vaihdettiin joskus kaks kuukautta sitten, painan nyt jotain 110kg, lekuri meinas, että kyllä se sinne sataseen tipahtaa ihan tuolla lääkkeenvaihdolla.

Sitten alkaakin 10kg:n laihdutuskuuri!

 

Carcom Oy  Ateho