Heitetääs pari matkalla herännyttä kyssäriä:
Miksi mulla on VE-mapin arvot yläkierroksilla kuormalla luokaa +150, ellei peräti 180 päälläkin arvot? Oon luonut itelleni mielikuvan valmiista kartoista joissa huippuarvot on luokkaa 100.
Toiseksi miten saan kylmäkäynnistyksen / kylmänäkäymisen kuntoon? Vaatii pitkän startin ennen kuin hörähtää ja tämän jälkeen monta toistoa ennenkuin jää käymään jollakin tapaa. Ihan pieni kaasun painaminen auttaa hieman käynnissä pysymistä, hiukankin liikaa --> tukehtuu ja sammuu. ASE:n käppyrää oon koittanu veivata muttei käynti ole parantunut huonontunut kylläkin entisestään.
Mielenkiintoa on herättänyt myös vedenlämpöanturi, se ei nimittäin ikinä ole näyttänyt (-) miinusasteita ja tuntuu että kylmänä näyttää muutenkin liian lämmintä. Eilen kävin vähän läppärin kanssa ihmettelemässä niin imuilman lämpö näytti +3 ja vedenlämpötila taisi olla +11 vaikkei auto ollut pitkään aikaan käynyt. Viime talvena kylmimmillään imuilman näytti luokkaa -15 kun vesi oli plussalla pari astetta, sama tilanne autoa ei oltu pitkään aikaan käytetty. Anturi siis orkkiskamaa ja vastusarvot:
0C -> 11000 Ohm
23C -> 4240 Ohm
100C -> 396 Ohm
Lämpimässä päässä vaikuttas toimivan kuitenkin oikein. Olisko anturi vaan sökö..?
Niin ja kyse ms1 v2.2, re85 ja erillistä joutokäyntipiiriä ei ole