0
FKvolvo ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.
Viikonloppuna megaa (ms1 v3.0) säätäessä tuli pikku ongelma esiin, jostain syystä mega maadoittaa suuttimet heti kun päävirrat on kytketty päälle. Eli suuttimet työntää pensaa imusarjaan kokoajan virtojen ollessa päällä. Mistäköhän moinen vika mahtaisi johtua?? Levyltä ei päällisin puolin huomaa, että mikään komponenteistä olisi palanut. Onkos motenkään mahdollista mitata suutin fettien (Q1 ja Q5) toiminta yleismittarilla?? Vai onko vika jossain aivan muualla?Niin ja samaan aikaan kun tuo edellinen ilmeni niin huomattiin myös että tunerstudio näytyää akun jännitteen väärin. yleismittarilla akusta mitaten jännite näytti päälle 12 v kun tunerstudio näyttää 10 volttia.
Kiitoksia noista puolien lataus ajoista :hello:Sit ois vielä yks kysymys (toistaiseksi) eli:Tuon saman s60 b5204t5 2002vm nokka-akselin hall anturin johtojen kytkentä kaavan ja millä volteilla tuo pelaa? 5v vai 12v? Anturissa merkintöjä: volvo 8627354 ja denso japan 1090010824.Yritin kyllä googlella mut en vaan ilmeisesti osaa
okei, suurinpiirtein samoja heitää miullakin. nyt lisäsin tuohon prossun reset pinniin 100nf:n konkan poistamaan häiriötä. Harmikseni sain todeta, ettei sekään ongelmaan auttanut alkaa vitsit olla vähissä
Mites jos käyn nyt säädättämäs ja sen jälkeen yritän vielä saada säädettyä aivan oikein tuon signaalin ettei enään käynnistäessäkään käy nollassa? eli voiko säädättämisen jälki huoletta säätää signaalia vai muuttaako/vaikuttaako se johki ssäätöihin sit?
Suutin ongelma ratkes vaihtamalla suutin fetit (Q1 ja Q5) samalla vaihdettiin myös U4, eli vika oli kummassa jommassa nuissa, vähän aikaa volvo pyöri ihan nätisti, mutta sitten sama ongelma uusiutui suuttimet taas hirtti auki. Mikä polttaa nämä komponentit? Säädöissä jotain pielessä vai?
voisko joku vääntää rautalangasta miten saan jakaja sytkän asetettua kohilleen? auto käynnistyy mutta ennakot huitelee ihan missä sattuu.tuon mukaan olen yriittännyt asentaa sitä http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Dizzy_Ignition/This_Next_5_setup.htm#sparkset
Minkälainen setuppi on kyseessä? Mikä auto/tekniikka, mikä jakaja ja mistä kierroslukusignaali?
volvo 740 b230 jota ohjaa mega v2.2 jakaja on mallia pysty jossa hall anturi sisällä