Elekma  Autoracing

VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015

  • 672 Vastauksia
  • 174127 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #585 : 07.07.2015, 08:55:13 »
Montako drifting volvoa täällä sitten oikeen on?

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #586 : 07.07.2015, 09:05:37 »
Veikkaan että sama kuin kuminpolttajissakin viime vuonna. Hirveä melu ja hinku, ja paikalla oli lopunviimein kaksi autoa :D
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #587 : 07.07.2015, 09:22:00 »
Katselin hieman tuossa radalle.com 2.5.2015 Botnialla olleen tapahtuman aikataulua:

http://radalle.com/tapahtumat/115/radallecom-botniaring-season-opening-252015

Tuosta kun katsotte, niin drifting-ajot (omalla autolla ja kilpailut) on kokonaisuudessaan päivän päätteeksi.

Muistelenkin Botnialla henkilökunnan sanoneen, että driftauksen jälkeen koko rata kiinni ja harjakoneella putsaus ennen kuin ajetaan uudestaan. Eli käytännössä ainoastaan päivän lopuksi voidaan järjestää. Tämä on ainakin meidän kaltaisessa tapahtumassa sikäli ongelma, että puolet porukasta on yleensä lähtenyt pois jo joskus 15-16 aikoihin, viimeisellä parilla tunnilla ei porukkaa ole paikalla ollut. Joten yleisöäkään ei sitten niin paljon olisi, tietenkin on mahdollista että driftaus päivän loppuun houkuttelisi porukkaa pysymään paikalla pidempään.

Kyllähän tätä kysellä voi (itse asiassa voin laittaa sähköpostia vaikka Botnialle ja tiedustella ehtoja/hintoja tarkemmin) mutta hieman hankalalta tuntuu tämän ison miitin yhteyteen järjestettynä. Jotenkin näkisin että voisi järjestää vaikka erillisen drifting-illan jollain moottoriradalla, yhteistyössä jonkun muun kerhon kanssa. Tästä heitän palloa ilmaan ihan kaikille jäsenille, saa ottaa kopin ja selvitellä asiaa, VRCF taatusti lähtee mukaan kunhan löytyy joku joka tämän aluksi juoksee kasaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #588 : 07.07.2015, 09:43:21 »
Kiitokset järjestäjille mukavasta miittinkipäivästä! Jospa ens kerralla selviis radalle muutenkin kuin possujunassa.

Jos toiveita saa esittää, niin ens vuonna Botnialle.
Tähän vielä kommentti. Pyrimme palvelemaan jäseniämme ympäri maan ja järjestämään ratapäiviä eri radoilla. Botnialla on nyt oltu pari vuotta, Alastarolla vuosi, Ahvenistolla vuosi. Kävijämäärä oli selkeästi Ahveniston puolella, ja viime vuoden jälkeen esitettiinkin paljon toiveita siitä että ratapäivät olisivat etelämmässä. Tähän huutoon vastattiin tänä vuonna ja sijainniltaan Ahvenisto varmasti onkin keskellä suurinta osaa Suomen asukkaista ja sitä kautta helposti kaikkien saavutettavissa. Ensi vuoden kesämiitin paikka on vielä avoin :)
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa VP86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • Ville Penttinen,o4o7154975,wbd-sign(ÄT)hotmail.com
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #589 : 07.07.2015, 09:53:57 »
Vielä  suurkiitokset ratapäivistä. Ekakertalaisena melkoinen kokemus tuo rata ja lepposta sakkia!
240 GL 88' "Grandi"----740 90'----V70 2.5tdi 97'----245 DL 78' "The Dreamer"

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #590 : 07.07.2015, 10:13:51 »
Tähän vielä kommentti. Pyrimme palvelemaan jäseniämme ympäri maan ja järjestämään ratapäiviä eri radoilla. Botnialla on nyt oltu pari vuotta, Alastarolla vuosi, Ahvenistolla vuosi. Kävijämäärä oli selkeästi Ahveniston puolella, ja viime vuoden jälkeen esitettiinkin paljon toiveita siitä että ratapäivät olisivat etelämmässä. Tähän huutoon vastattiin tänä vuonna ja sijainniltaan Ahvenisto varmasti onkin keskellä suurinta osaa Suomen asukkaista ja sitä kautta helposti kaikkien saavutettavissa. Ensi vuoden kesämiitin paikka on vielä avoin :)
Minä tulen ainakin äänestämään Ahveniston puolesta ensi vuodelle. :)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #591 : 07.07.2015, 10:32:43 »
Toinen ääni täältäkin Ahvenistolle ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #592 : 07.07.2015, 10:41:18 »
Tähän vielä kommentti. Pyrimme palvelemaan jäseniämme ympäri maan ja järjestämään ratapäiviä eri radoilla. Botnialla on nyt oltu pari vuotta, Alastarolla vuosi, Ahvenistolla vuosi. Kävijämäärä oli selkeästi Ahveniston puolella, ja viime vuoden jälkeen esitettiinkin paljon toiveita siitä että ratapäivät olisivat etelämmässä. Tähän huutoon vastattiin tänä vuonna ja sijainniltaan Ahvenisto varmasti onkin keskellä suurinta osaa Suomen asukkaista ja sitä kautta helposti kaikkien saavutettavissa. Ensi vuoden kesämiitin paikka on vielä avoin :)

Hämeenlinna.  S* Ahvenisto.  S*

Ei mulla muuta. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #593 : 07.07.2015, 10:56:18 »
Jos vaikka jo ensi vuonna Hämeenlinnaan  ::) Taitaa vaan olla ikävä tosiasia, että jäsenten "maantieteellinen keskittymä" on lähinnä tuota ahvenistoa.  Käsittääkseni ratavarausten suhteen pitää olla ajoissa eli koska äänestetään ensi vuoden miittipaikasta ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1851
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #594 : 07.07.2015, 11:00:08 »
Kyllähän tätä kysellä voi (itse asiassa voin laittaa sähköpostia vaikka Botnialle ja tiedustella ehtoja/hintoja tarkemmin) mutta hieman hankalalta tuntuu tämän ison miitin yhteyteen järjestettynä. Jotenkin näkisin että voisi järjestää vaikka erillisen drifting-illan jollain moottoriradalla, yhteistyössä jonkun muun kerhon kanssa. Tästä heitän palloa ilmaan ihan kaikille jäsenille, saa ottaa kopin ja selvitellä asiaa, VRCF taatusti lähtee mukaan kunhan löytyy joku joka tämän aluksi juoksee kasaan.

Tämä.
Eli jäsenet aktiivisesti ottamaan vetovastuuta, jos uusia tapahtumia halutaan. Tarvitaan enemmän aktiivisia jäseniä, jotta saadaan enemmän tapahtumia. Nykyinen pieni aktiivinen talkooporukka ei pysty tekemään kaikkea ja tarjoilemaan valmista pöytää jokaiseen mahdolliseen tarpeeseen.

Eli kaikki jäsenet aktiivisesti ideoimaan ja ehdottamaan tapahtumia. Ehdotuksia voi lähettää kenelle tahansa hallituksen jäsenelle, viemme varmasti kaikki aktiivisesti esityksiä eteenpäin hallituksen päätettäväksi. :)
« Viimeksi muokattu: 07.07.2015, 11:07:34 kirjoittanut Hanna^ »
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #595 : 07.07.2015, 11:03:53 »
Jos vaikka jo ensi vuonna Hämeenlinnaan  ::) Taitaa vaan olla ikävä tosiasia, että jäsenten "maantieteellinen keskittymä" on lähinnä tuota ahvenistoa.  Käsittääkseni ratavarausten suhteen pitää olla ajoissa eli koska äänestetään ensi vuoden miittipaikasta ?

Eipä noita ennenkään ole "äänestetty", olemalla kokouksissa mukana, voi asiaan vaikuttaa.
Talvella/kevät talvella nuo selviää, kun isoimmat kisat on kalenterissa, sen jälkeen näkee mihin kohtaan jää tilaa näille tapahtumille.

Myös vetovastuun ottajan maantieteellinen sijainti hieman vaikuttaa ratapaikkaan.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Paikalla VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #596 : 07.07.2015, 11:15:32 »
:2funny: :2funny: :2funny:

Asiasta kukkaruukkuun, millasia aikoja muut kellottivat?(siis jos kellottivat)

Ittellä meni renkaiden ja jarrujen rajoilla (renkaat alako pehmenemään 3-4 kiekan jäläkeen ja jarrut hävis totaalisesti 7 kiekan jäläkeen jolloin joutu jo parin jäähykierroksen jäläkeen käsijarrulla varikolle tuleen  :2funny: ) 1:51-1:55 aikoja.

Kellotus oli kiellettyä, mutta onneksi oli jäänyt racecrono vahingossa päälle. Ja kuten aiemmin kirjoittelin niin 1.46.1 oli paras ja autona vakio audi 80 2,8 V6 80€ patenttialustalla ja kesärenkailla.

En jaksanut kuin kokeilla Race Chronoa kun se rupesi sekoilemaan jostain syystä. Parhaat ajat pyörivät 1:45 molemmin puolin ainoalta pätkältä kun se edes otti aikaa (Optimi oli 1:42). Ajat olivat positiivinen yllätys kun otetaan huomioon, auto, renkaat ja jarrut  ::) Seatilla tuo on kierretty alle 1:40. 


Enemmän vain fiilistelin ajamista tällä kertaa ja pidin hauskaa kun ei voinut repiä yhtään renkaiden ja jarrujen takia. 
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #597 : 07.07.2015, 11:22:01 »
Kellotus oli kiellettyä, mutta onneksi oli jäänyt racecrono vahingossa päälle. Ja kuten aiemmin kirjoittelin niin 1.46.1 oli paras ja autona vakio audi 80 2,8 V6 80€ patenttialustalla ja kesärenkailla.


En jaksanut kuin kokeilla Race Chronoa kun se rupesi sekoilemaan jostain syystä. Parhaat ajat pyörivät 1:45 molemmin puolin ainoalta pätkältä kun se edes otti aikaa (Optimi oli 1:42). Ajat olivat positiivinen yllätys kun otetaan huomioon, auto, renkaat ja jarrut  ::) Seatilla tuo on kierretty alle 1:40. 


Enemmän vain fiilistelin ajamista tällä kertaa ja pidin hauskaa kun ei voinut repiä yhtään renkaiden ja jarrujen takia.

Oliko tuossa saabissa lukkolaatikko?
citikka

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #598 : 07.07.2015, 11:35:26 »
Ensi vuoden kesämiitin paikka on vielä avoin :)
Ouluzone  :D
Vaikka onkin kyllä ehkä vähän onneton koko rata..

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 4.7.2015
« Vastaus #599 : 07.07.2015, 12:17:06 »
Hämeenlinna.  S* Ahvenisto.  S*

Ei mulla muuta. :juhau:

Sä oletkin aika vahvasti puolueellinen tässä asiassa... :D

Eipä noita ennenkään ole "äänestetty", olemalla kokouksissa mukana, voi asiaan vaikuttaa.
Talvella/kevät talvella nuo selviää, kun isoimmat kisat on kalenterissa, sen jälkeen näkee mihin kohtaan jää tilaa näille tapahtumille.

Myös vetovastuun ottajan maantieteellinen sijainti hieman vaikuttaa ratapaikkaan.

Mutta tosiaan, mitään ei ole päätetty vielä ja missään tapauksessa huutoäänestyksellä ei päätetäkään. :) Kyseessä on palapeli, jonka osasina ovat ratojen varauskalenterit sekä innokkaan järjestelytoimikunnan olemassa olo. :) Jossain määrin toki yleisön toiveet asiaan vaikuttaa, mutta melkein enemmän käytännön syistä nuo kaksi edellämainittua.

Mä heitän kuitenkin tähän muutamia plussia ja miinuksia mitä viime vuosien kokemuksista eri radoilta tulee mieleen, ihan keskustelun herättämiseksi. Huutoäänestystä ei siis järjestetä, mutta keskustelusta ja mielipiteistä ei nyt haittaa koskaan ole. :) Nämä ovat sitten minun subjektiivisia kokemuksia ja mielikuvia, ei absoluuttisia totuuksia.

Botniaring:
+hinta-laatusuhde, aiemmin oli halpa rata, nykyään kalliimpi mutta pidennyksen ja uusinnan ansiosta hinta-laatu hyvä
+ei melurajoitteita tms, radan näkee lähes kokonaan katsomosta/varikkoalueelta.
+Paljon tilaa, autoja mahtuu melko reilusti, kuminpoltollekin jää tilaa.
+edullista majoitusta leirintäalueen muodossa radan vieressä, jossa hyvät palvelut.
-Sijainti "kaukana" HKI-TRE-TKU kolmion ulkopuolella (minullehan tää on lähin rata, mutta... :D )
-Palvelut rata-alueella vähän niin ja näin, etenkin muihin verrattuna
-Jurva/rata on kaukana isommista palvelukeskittymistä/kaupungeista. "keskellä metsää"

Alastaro:
+Sijainti melko hyvä eteläisessä Suomessa.
+Lähellä mökkialue
+hyvä rata, mahdollisuus myös varttimailin ajoon (ajanotto kustannuskysymys, sadesää?)
+palvelut rata-alueella ok, ei melurajoituksia, kuminpolttokin onnistuu
-muut palvelut kaukana, rata "keskellä metsää"
-Ei ihan halpa
-muita majoituksia / jatkopaikkoja kuin mökit ei ihan lähellä ole.

Ahvenisto:
+Sijainniltaan erinomainen, HKI-TRE puolessavälissä, lähellä kaupungin palveluita
+Rata ehkäpä monipuolisin ja mielenkiintoisin mitä itse olen ajanut
+palvelut rata-alueella toimii
+ratavuokra kohtuullinen
-melurajoitus
-ahtaat tilat, burnis ei onnistu järkevästi
-suuri osa radasta on "yleisöltä piilossa", lippumiehiä vaaditaan

Näiden lisäksi varsinaisia moottoriratoja ei Suomessa tällä hetkellä olekaan kuin kaksi, Motopark (Virtasalmi/Pieksämäki) ja Kemora (Veteli). Motoparkissa ongelmana on myös nämä meluraja-asiat sekä Kemora on sijainniltaan hankala (pohjoisessa ja "kaukana kaikesta"). KymiRing on tekeillä (mikähän sen tilanne tällä hetkellä on?) ja OuluZone on melkein oikea moottorirata, mutta on myöskin aika rajoitettu lupaehdoin ja on liian pohjoisessa. Oulu voisi kuitenkin olla mahdollinen, koska kuitenkin lähellä kaupunkia, toisin kuin Veteli.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

RallyBaron  Samppasport