Autoracing  KL-varaosat

Foorumilaiset rakentaa ja remontoi & yleistä keskustelua rakentamisesta

  • 1400 Vastauksia
  • 443279 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
E: tuli mieleen et asuntovaunussahan on sellanen pieni letkun väliin laitettava pumppu, pitää käyä utkaan paljonko siinä on vatit.
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Tuolta caravaanipuolelta saattaa löytyä sopivat osat. Pumpun pesä ja moottori ostetaan erikseen. Moottori lukittuu pikakiinnikkeellä pesää ja niiden tehot liikkuu parista vatista pariinkymmeneen.


Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Pitäisi tuo autokatoksen pohja 35m2 kivettää, nyt kissat käyttää sitä hiekkalaatikkona.

Kysymys kuuluukin tarviiko se styroxin alle vai voinko tuoda tasaushiekan suoraan tuon epämääräisen hiekka-murskeseoksen päälle?

Rakennuksemme sijatisee keskellä peltoa pienellä mäellä. Ei aavistustakaan miten tallirakennus on perustettu kun ei ole ollut itse tekemässä.



Kysymys 2:

Jos valaisinkin betonilattian niin riittääkö 50mm paksu laatta?
Onko nuo 1000kg suursäkit valmista tavaraa eli vain vesi sekaan? Eli ei tarvi enää kiviainetta sekottaa mukaan?
« Viimeksi muokattu: 25.02.2017, 19:21:54 kirjoittanut Mepi »
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Ossi66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • Onni ei ole päämäärä vaan tapa matkustaa
Pitäisi tuo autokatoksen pohja 35m2 kivettää, nyt kissat käyttää sitä hiekkalaatikkona.

Kysymys kuuluukin tarviiko se styroxin alle vai voinko tuoda tasaushiekan suoraan tuon epämääräisen hiekka-murskeseoksen päälle?

Rakennuksemme sijatisee keskellä peltoa pienellä mäellä. Ei aavistustakaan miten tallirakennus on perustettu kun ei ole ollut itse tekemässä.



Kysymys 2:

Jos valaisinkin betonilattian niin riittääkö 50mm paksu laatta?
Onko nuo 1000kg suursäkit valmista tavaraa eli vain vesi sekaan? Eli ei tarvi enää kiviainetta sekottaa mukaan?
Minä kaivaisin pienen kuopan ja katsoisin mitä siellä alla on - routivaa vai routimatonta. Mikä on katoksen perusta, tarviiko se suojaksi eristettä ettei routa mene alle.

Valmisbetoniin vaan vettä.
Volvo XC70 D5 -11
Dethleffs Camper Lifestyle 510 -08
Ex. Volvo V70 D5 -05

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi

Jos valaisinkin betonilattian niin riittääkö 50mm paksu laatta?
Onko nuo 1000kg suursäkit valmista tavaraa eli vain vesi sekaan? Eli ei tarvi enää kiviainetta sekottaa mukaan?
Kollega sanoi betoni lattioissa minimiksi 70mm mikä kestää. Kestävyyteen myös vaikuttaa millainen pohja ja miten sitä kuormitetaan.
Suursäkki S100 1000kg saat n.600litraa betonia eli tarvitset 4 mieluummin 5 säkkiä 35m2 laattaan.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Betoni ei sitten ilman pinnoitusta ei ole kovin pitkäikäinen, nastat, suola ja pakkanen rapauttaa. Melkein autokatoksessa on parempi tiiviiksi jyrätty murske.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8905
  • Kartanoita kartano täynnä
Betoni ei sitten ilman pinnoitusta ei ole kovin pitkäikäinen, nastat, suola ja pakkanen rapauttaa. Melkein autokatoksessa on parempi tiiviiksi jyrätty murske.

Meillä kestänyt 1983 - 2017 suht hyvin ihan pelkkä betonilaatta autokatoksessa. Hiukan pinnasta lähtenyt renkaiden kohdilta mutta ei lopulta paljoakaan. Nastoilla ajeltu ja suolavellissä kahlattu.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Meillä kestänyt 1983 - 2017 suht hyvin ihan pelkkä betonilaatta autokatoksessa. Hiukan pinnasta lähtenyt renkaiden kohdilta mutta ei lopulta paljoakaan. Nastoilla ajeltu ja suolavellissä kahlattu.
Betonin laatukin vaikuttaa tuohon kovasti ja se miten hyvin pinta on hierretty. Mullakin luiska on käytönnässä kulumaton mutta itse lattian saa kohta piikata pois.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8905
  • Kartanoita kartano täynnä
Betonin laatukin vaikuttaa tuohon kovasti ja se miten hyvin pinta on hierretty. Mullakin luiska on käytönnässä kulumaton mutta itse lattian saa kohta piikata pois.

Meillä sitä ei liipattu oikein mitenkään, tais olla lähinnä laudanpätkää millä tasoiteltiin. Pinta jäi hyvinkin karkeaksi, ei nyt kiviä pystyyn tietenkään mutta kuoppainen.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Jos betonin hierto ja liippaus tehdään liian märkänä pinnasta tulee heikko.

Poissa Tyko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Autokatoksen betonivalusta: Täällä ehdotettiin säkkitavarasta tehtynä. Kannattaa miettiä kaksi kertaa tilatako valmisbetonia vai säkkitavarana itse sekoitettavaksi. 35m²:n lattia ja vaikka 8cm paksuna (tuota ohuempana en itse tekisi), tarkoittaa alun alun seitsemän 1000kg:n suursäkkiä. Siinä on melkoinen lapioiminen.  ;). Weberin tuoteselosteen mukaan valmista massaa n. 450 l/1000 kg.
Raudoitusta ei kannata unohtaa. Itse heittäisin laatan keskelle esim. 8mm hitsatun valmisverkon 150mm silmällä. Laatan alustan maaperän tulee olla routimaton ja hyvin tiivistetty, 100mm EPS ei yksinään routimista estä.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2017, 10:17:50 kirjoittanut Tyko »

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Itse laitoin autotallin lattiavaluun vielä "ajourien" kohdalle pari suoraa harjateräskankea lisävahvistukseksi.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Taloon justiin kilpailuttamassa ikkunoita, kahdeksan  kappaletta 1600x1300 tuuletusikkunoilla ja yks 2300 levee kahdella ruudulla. Ensimmäisen kierroksen jälkeen hinnat 4000-6500e ilman asennusta ja kysymys kuuluukin,  onko noissa kauheita eroja laadussa/ratkaisuissa. Hinnan perusteella ainakin tiivi, pihla, alavus ja skaala vielä mukana.

Inwido ainakin hyvin edustettu
« Viimeksi muokattu: 20.03.2017, 13:15:23 kirjoittanut Ari E »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Oletko katsonut tuolta Piklas
Eiköhän laadun suhteen erot pieniä.
Kolme vintin ikkunaa tilasin. Myöhemmin todennäköisesti tilaan lisää.

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Mites tää.?
http://www.hit-nordic.com/
Ikkuna firma kans.
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Etippä vuoden parin takainen TM jossa oli ikkunat vertailussa. Ehkä vähän vääriä tuotteita siinä verrattiin keskenään mutta hyvää juttua ikkunoiden valinnasta.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron