Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 360 Turbo -86 Tulevan tekniikan pohdintaa

  • 253 Vastauksia
  • 90253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 360GL -86 R-Sport Turbo
« Vastaus #210 : 04.05.2014, 09:47:35 »
Juu juu kuvia kuvia kuvia  :nälkä:

Mulla olis ainakin volvo 360 b200e ruiskun johtosarja ylimääräisenä jos nälkä yllättää :D :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360GL -86 R-Sport Turbo
« Vastaus #211 : 04.05.2014, 17:28:57 »
Noniin tänään sitten tullu ajettua vähän enemmän testiä ja hyvin näyttäis näin perusta toimivan toki pieniä öljyvuotoja on sekä ö-paine liian korkea
eli seuraavat asiat tehdään tämän kuun aikana sillä ainoastaan 2 viikonloppua on aikaa tehdä tälle kuulle kiitos armeijan-

-Huohotus järjestelmä  (miten porukka toteuttanut??)
-Uudet ahtoputket
-Cooleri
-Turbon paluulle uusi isompi laippa
-mittarien asennus telineeseen+ ö-paine mittarin lisäys
-Sähkö flekti

Ilmeisesti väärän kokoisen paluulaipan takia ö-paine nousee liikaa ja huohottaa liika mikä taas aiheuttaa ruikkimisen korkin
sekä vakio huohotus järjestelmän rei-istä.
Mikä aiheuttaa lievää savutusta mitä ei aikasemmin tapahtunut kuin vasta pitempien testien jälkeen.

Mutta eikait tässä ihmeempiä jatketaan ensi lomalla.

Älkää olko huomaavinanne väliaikaista ahtoputkea... :D
Tuoki vain tehty sentakia kun kokkolasta ei tähän hätään oikean laisia saanut mutta ne on tilattu 8)





Mulla olis ainakin volvo 360 b200e ruiskun johtosarja ylimääräisenä jos nälkä yllättää :D :D

Tuskin tähän autoon paljoa lisää voimaan tullaan lisäämään nekin hevoset menee tuohon 240 :)
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360R -86 (R-Sport Turbo) säätövinkkiä
« Vastaus #212 : 10.05.2014, 22:08:36 »
Perjantai lähestyy ja loma eli siihen mennessä pitäis saada vinkkiä
Miten tuon tyhjäkäynnin saa tuosta kaasarista alhaalle?
Lämpimänä jää 2000-2500 paikkeille. Mistään ei löydy säätöä tuosta kaasarista  :idiot2:


Viikonloppuna tehtävät asiat

Ahtoputken muokkaus
Huohotus järjestelmän lisäystä (mistä kannattaa vetää letkuja?)
Öljynpaluu muokkaus
Pakoputken loppuun väsääminen
mittarit telineeseen
++pientä pesua ja säätöä
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 360R -86 (R-Sport Turbo) säätövinkkiä
« Vastaus #213 : 10.05.2014, 22:15:43 »
Perjantai lähestyy ja loma eli siihen mennessä pitäis saada vinkkiä
Miten tuon tyhjäkäynnin saa tuosta kaasarista alhaalle?
Lämpimänä jää 2000-2500 paikkeille. Mistään ei löydy säätöä tuosta kaasarista  :idiot2:


Viikonloppuna tehtävät asiat

Ahtoputken muokkaus
Huohotus järjestelmän lisäystä (mistä kannattaa vetää letkuja?)
Öljynpaluu muokkaus
Pakoputken loppuun väsääminen
mittarit telineeseen
++pientä pesua ja säätöä

Sen enempää topiccia lukeneena.
Pääseekö kaasuläppä menemään kiinni asti, eikä vuoda lämmönsäätimen tai ryyppymekanismin kautta? Imusarjassa on monta vuoto kohtaa kaasarin ja imusarjan, imusarjan ja kannen liitosten lisäksi. Muistaakseni siinä on aika monta tulppaa/letkulähtöä/kojetta.
PS. Aika eroottinen toi turbolta lähtevä ahtoputken kurvi.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2014, 22:17:39 kirjoittanut Brick »
citikka

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 360R -86 (R-Sport Turbo) säätövinkkiä
« Vastaus #214 : 11.05.2014, 09:52:20 »
tohon lisähuohotukseen itse aattelin tehä jonkun lähdön mekaanisen bensapumpun paikkaan lohkon kylkeen. Toinen mahdollisuus tietysti öljyntäyttökorkkiin. Molemmat jäi kokeilemati niin en nyt paremmin voi kehua...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 360R -86 (R-Sport Turbo) säätövinkkiä
« Vastaus #215 : 11.05.2014, 10:17:16 »
Toinen mahdollisuus tietysti öljyntäyttökorkkiin.

B20 öljykorkki ajaa hyvin asiansa. Sopii myös 8v kanteen.

« Viimeksi muokattu: 11.05.2014, 10:19:17 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 360R -86 (R-Sport Turbo) säätövinkkiä
« Vastaus #216 : 11.05.2014, 10:24:05 »
onko tuo b20 korkki sama mitä on kymppi sarjassakin? b19-b23 kansien päällä?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 360R -86 (R-Sport Turbo) säätövinkkiä
« Vastaus #217 : 11.05.2014, 10:31:24 »
onko tuo b20 korkki sama mitä on kymppi sarjassakin? b19-b23 kansien päällä?
Ei. Vinokoneessa ei ole tuota öljykorkkihuohotusta käytetty.
Jäitä housuun!

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 360R -86 (R-Sport Turbo) säätövinkkiä
« Vastaus #218 : 11.05.2014, 10:48:23 »
miksen oo aikasemmin tätä täältä bongannu, aina ollu ristiriitasia tunteita näitä 300-sarjalaisia kohtaan mutta tää on kyllä  S*

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 360R -86 (R-Sport Turbo) säätövinkkiä
« Vastaus #219 : 11.05.2014, 18:39:05 »
tohon lisähuohotukseen itse aattelin tehä jonkun lähdön mekaanisen bensapumpun paikkaan lohkon kylkeen. Toinen mahdollisuus tietysti öljyntäyttökorkkiin. Molemmat jäi kokeilemati niin en nyt paremmin voi kehua...

Niin tähän vähän hankala laittaa siihen pumpun paikalle kun on käytössä sekä myös virranjakajan paikka on käytössä mistä olisi voinut tehdä.
B20 öljykorkki ajaa hyvin asiansa. Sopii myös 8v kanteen.



Noin itse ajattelin kannen Huohotuksen tehdä tai sitten kannen päätyyn reikä siihen nippa ja letku.

Mutta mites tuo lohkon Huohotus voiko sitä jotenkin parantaa?
Olisko juhalla vinkkiä tuon tyhjäkäynnin alas saamiseksi kun jostain löysin jotain tietoa mutta enää ei löydy.

miksen oo aikasemmin tätä täältä bongannu, aina ollu ristiriitasia tunteita näitä 300-sarjalaisia kohtaan mutta tää on kyllä  S*

No voi kiitos 8) pitää ottaa kuvia kun on pesty ja tarvittavat asiat tehty.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2014, 18:36:09 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Volvo 360R -86
« Vastaus #220 : 18.05.2014, 23:50:26 »
Tämä tainnut tulla vastaan parina päivänä nyt viikonloppuna leikkarilla?  :)
S40 -01 1.8     S40 -96 1.8     V40 -97 1.8

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 360R -86
« Vastaus #221 : 22.05.2014, 18:55:59 »
Tämä tainnut tulla vastaan parina päivänä nyt viikonloppuna leikkarilla?  :)

Kyllähän sitä tuli ajettua useampaan otteeseen leikkarilla ja muuallakin päin kokkolaa hieman testiä.

Hyvin on kaikki toiminut tähän asti kaikki ja vaikka vielä ei ole vehkeet täysin säädöissä niin hyvin tuntuu tämmöiseksi kevytkoriseksi kulkevan.
Vielä sieltä muutama hevonen pitää kutitella coolerin kanssa sitten.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2014, 19:20:10 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 360R -86
« Vastaus #222 : 05.07.2014, 12:03:16 »
Tervehdys!

Viimepäivityksestä onkin jo mennyt tovi joten kai sitä vois välillä jotain pientä kertoa.
Autollehan sinänsä ei ole mitään suurta tapahtunut tässä viimepäivityksen jälkeen muutakuin pientä säätöä,siistimistä ja kovaa ajoa.
Kaikki pelaa paremminkuin junanvessa mikä on ollut vähän yllätys itsellekkin kun silloin sarjaa tilatessa mietin ettei varmasti ikinä tule toimimaan kunnolla.
Jäähdytys puolesta sen verran että tuli hieman muokattua tuota termari hässäkkää joten nyt ei vesilämmöt nouse ilman cooleriakaan yli 80'c.

Tuli tuossa viimeviikolla vierailtua Kalajoen mainiossa Tarvikemotissa ihmettelemässä viritysmaailman ihmeellisyyksiä ja sieltä tarttui mukaan 3" pikku cooleri sekä Vht Wrinkleä.
Tuo cooleri hommakin on hieman p*ska homma kun ei tuonne keulalle mikään ihmeen kokonen mahdu mutta kyllä tuo vähän pienempikin asiansa varmasti ajaa.




-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 360R -86
« Vastaus #223 : 05.09.2014, 18:02:29 »
Tervehdys!

Jäänyt tämän päivittäminen vähän vähiin joten nyt voisi vähä kirjoitella.

Tänään kävi auto penkissä sekä leimasedällä.
Penkki sujui hyvin ja maksimit tehoksi mitattiin 145hp takapyöriltä ja vääntö oli jotakin 220nm 0.6bar jos oikein muistan kun huipputehosta ei tullut otettua lappua vaan ainoa lappu otettiin leimalle mihin
tuli tehoksi 128hp.

Leimaus ei sitten mennytkään niinkuin elokuvan käsikirjoitus olisi pitänyt..

Huomautuksia tuli yhdestä jos toisestakin valosta vaikka valot saatiin korjattua paikanpäällä mutta kumminkin piti se lappuun laittaa ja muutenkin palvelu ei ollut asiallista
josta syystä en tuohon konttoriin enään astu.

Isoin murhe oli päästöt. CO% huitelivat jossain 7 luokkaa ja kuulemma 3 sais olla.
Tässä nyt on mietitty että miten noita sais alaspäin kun mitään ei keksi ja kaikki mitä keksii kokeiltiin eikä muutosta kuin noin 1 pykälän verran.
Karstaakaan autossa ei varmasti ole aamullisten penkitysten jälkeen.

Tähän asiaan kaivattaisiin nyt neuvoa kun oma pääkoppa lyö tyhjää.

Kiitos -P


Videon pätkääkin olis ja laitetaan kunhan kerkiää vähän muokata :)
« Viimeksi muokattu: 28.09.2014, 17:59:15 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Käismä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • 1342
Vs: Volvo 360R Turbo -86 (Help!)
« Vastaus #224 : 05.09.2014, 20:09:46 »
Ilmoitahan kuule mitatut arvot siitä katsastuslapusta, on aikas paljon helpompi sanoa mikä vikana, kuin että 7 pitäis olla 3 :D :)
Helppo arvostella, vaikea tehdä itse.

 

Samppasport  Futurez