Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V70 awd -97 B5244T vs. B5254t

  • 0 Vastauksia
  • 2853 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

em6706

  • Vieras
Volvo V70 awd -97 B5244T vs. B5254t
« : 26.11.2012, 18:32:17 »
Noniin kirjotellaanpa nyt ensimmäistä kertaa foorumille, ennen löytäny kaiken tarvitsemansa tiedon täältä etsimällä, mutta nyt näyttäs että pitää siirtyä kyselijän asemaan. Eli homman nimi on V70 -97 manuaali neliveto, josta muutama sylinteriputki halki ja tiedossa koko koneen vaihto. Tämän hetkinen vaihtokone on mallia B5244t vm. 2000 V70 automaatista, kun taas vanha moottori on B5254t, eli se yleisin mitä näistä löytyy. Vanha kone on N-sarjaa kun taas uusi ilmeisesti RN-sarjaa, joten mitkä ovat mahdollisuudet istuttaa tämä b5244t vanhan tilalle ja saada se jopa toimimaan oikein? Fyysisesti pitäisi mennä suorilta paikalleen ja laatikon sopia, mutta mitenkä voisi menetellä mm. muuttuvan pakonokan ajoituksen kanssa? Ja mitä muita eroja vaihdossa tulee ottaa huomioon toiminnan kannalta ? Yksi vaihtoehto olisi periaatteessa ottaa vanhasta koneesta kansi ja vaihtaa toiseen koneeseen, mutta kiinnostaisi muutkin vaihtoehdot tehdä vaihdos  :) Ja mikäli meni väärään osioon, joka hyvin mahdollista niin modet siirtäköön  ::)
Edit: sen verran saatu selville että pitäisi ilmeisesti mennä jopa melko suorilta paikoilleen, ainakin mitä autodatasta vertaili tietoja ja sai kaiveltua ulkomaisilta sivuilta. Näillä näkymin kaasuläpän ottamalla vanhasta koneesta pitäisi selvitä, eli helpointa laittaa myös vanha imusarja luultavasti. Lisätiedot eivät olisi pahitteeksi koska täälläkin varmasti asiasta tietäviä käyttäjiä on ja homma pitäisi saada pikkuhiljaa aluilleen ja yhtä kyytiä loppuun :)
« Viimeksi muokattu: 28.11.2012, 00:36:28 kirjoittanut em6706 »

 

RallyBaron  Samppasport