0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Eli tässä olisi yksi B254 rakennelma.-b230 lohko (käännetty pystyyn)-86 mm vene kampi (55 runkol.)-H-veivit (157.5 mm)-Italia 97 mm männät (12.8:1)-kansi 37/32.5 ventiileillä-vakioista hiotut nokat (296/11.1)-paininkupit muutettu mekaanisiksi-4:1 peltisarja-48 mm läppärungot-haltech E6AVarttimailia on tahkottu useampanakin kesänä ja paras aika on 12.1 ja 184 km/hAuton paino kuskin kanssa on n.1150kgJarrussa nyt käytetty useammassakin paikassa. Viime vuoden syksyllä Street turbolla.Ja vuoden vaihteessa samana päivänä Tepalmetin napajarrussa ja Am Worksin kiihdytys penkissä.Lappuja en onnistunut tänne liittämään, mutta lukemat olisi tässä.Street turbo: 307hp 7463rpm ja 320nm 6307rpmTepalmet: 276hp 7557rpm ja 285.3nm 6510rpm (vetopyörä lukemat)Am Works: 313hp 7562rpm ja 312nm 6470rpm
960stw 2.0 16v turboB204FTHi-tuning stg2 lastutVaparin nokat600cc suuttimet3" IMMMitsu 16T ahdinkannesta kanavia siistittyJotain häikkää ruisku/sytkä puolella kun notkahtaa todella pahasti 5000rpm jälkeen...http://s69.photobucket.com/albums/i71/_Janze/Volvo%20960%2016v%20turbo/?action=view¤t=02072009485.jpg 244,7hp 6399rpm341nm 4700rpmparin viikon päästä uusiks jos vika saadaan selville
B230FT -98-LH2.4 -T19 / 1.2 bar-3" Putki -525cc suuttimet-T-Nokka-530 kanavat siistitty,R-seetit.palotiloja kevyesti muokattu-Iso kiinacooleri -IMM n.2.5"-Bensapaineen säädin paine asetettu perstuntumalla.Mittarin mukaan n.3bar -Kaksimassavauhtipyörä (muut.kiinteäksi ja -5kg)-Kytkin 240mm SRE 277 Hv @ 5658 rpm 432 Nm @ 3765 rpmhttp://i927.photobucket.com/albums/ad112/Autonor/Kuva001.jpgSuoraan ajosta rullille ja yksi veto.Sopat ja muu katsomatta.Tulossa on toinen kokoonpano...
B20 historic luokan peli- 8 pulttinen 0,15" porauksella- vauhtipyörä kevennetty- tasapainotettu alakerta- venttiilit niin isot kun mahtuu + kanavat tehty- palotilat muotoiltu- kantta laskettu 3,5 mm- puristussuhde n 11,7:1- nenä 300 ast 11,6 nostolla- R-sport satsi (solex 45 ddh+ imus)- martelius xl 4-2-1 pakosrj- 25" putkipyöriltä mitattu 175 hp 225nmsäätöjen jälk. ilman nakuttamista 180 hp 213 nmveto: http://www.youtube.com/watch?v=23yQ-OEBQEU
B19Ar-sport turbosarja700srj. cooleriA-nokka0.5bar109.5kW/5900rpm236.4Nm/3780rpmhttp://kuvablogi.com/nayta/2391245/
- B230 vakio alakerta- 530 vakio kansi,kanavia vähän siloteltu, Goetze ”kisa pahvi”- H-nokka,tuplajouset- Megasquirt, ruisku ja sytkä- Siemens deka 630 suuttimet- Walbron 255 B-pumppu- Iso kiina cooleri- Garret GT3071R- Homemade pakosarja- Sachs SRE 763 asetelma, vakio massalevy- M46 - 355 Hp / 508 Nm / 1.4barLappu..http://kuvablogi.com/nayta/2398697/Ja 1.2 barilla ennakkoa muuttamalla ilman fuelcutti röpötyksiähttp://kuvablogi.com/nayta/2398698/
3.0 L 16v SRC motin kehittely vielä vaiheessa mutta väli etappi jo saavutettu.Moottorin tekniset tiedot : Tilavuus 2984 cc, iskupituus 101 mm, mäntä 97 mm, puristussuhde 10,8 : 1Nokka - akselit 268/268 nosto 11,4 mm/ 10,5 mmKaasuttimet Weber 55 mm, 50mm sisäk.Pakosarja 4 - 1Kansi, virtaus 360 hp/74% pako, venttiilit Ferrea Pro 5000 seriehttp://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP%20Motorsport/SRC+1.JPGPolttoaine, Shell V-Power Moottorin teho nyt 332 hp / 397 Nm ! http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP%20Motorsport/SRC+002.jpgMoottoria kehitetään kaudelle 2010, uusi koneversio on jo valmistumassa. Projektin etenemista voi seurata Kansisetin sivuilla http://www.kansiset.net/tiedotteetTätä moottoriversiota muutetaan alakerran osalta. Tilavuus pysyy kutakuinki samana mutta suhteet muuttuu. Mäntä 100 mm, isku 94mm, puristusuhde nostetaan 1:11,5. Uutta teholappua odotellessa..http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/SRC++013.jpg
-B23 vakio alakerta tasalakisilla männillä-Vakio 531 kansi, kolmikulmaseetit ainoa muutos-Lohkoa/kantta höylätty, puristussuhde 11,5:1-Raak Racingin 4-2-1 peltisarja, B230F vakioimusarja-KG7 nokka, 304/12.2/106, keiteleen koneen venttiilinjousin-MS ohjaa bensaa ja sytkää167hp/6000rpm ja 220nm/5000rpmhttp://crazyracing.pp.fi/pics/B23F_531_KG7_421_MS.jpg
- Vakio B230FK- Bensa- ja sytkälastu- Penkissä 0,9 bar ahtoa (kytkimen sietoraja)- Maailman halvin vapaavirtaussuodatin. (Ahdistaa pahasti)Tulokset 212 hp ja 394 Nm.Tässä laput: E: Nyt 1,0-1,1 bar ahtoja ja toi vapaavirtaussuodatin lensi roskiin. Alkuperäinen tilalle ja paremmin toimii.
http://www.nettivaraosa.com/956851Tuossa Volvon 2240 cc 631-kantisen moottoriteho/vääntölukemat.45 tuplathitsattu/hiottu nokka 310 ast.46/37.4 venat.Parhaan väännön kohdalla pito katosi rullilla joten ainakin vääntöä olisi enemmänkin kuin mitä lapussa on.Jokkiskone joten ihan kaikkea ei ole laitettu peliin, parempaankin olis mahollisuuksia ...............................Tässä koneessa kytkin alkoi luistaa kun pito katosi rullilla, paljastui sitten koeajossa..koneeseen vaihdetaan ehkä 48 tuplat ym. saas nähä paljonko teho heikkenee nykyisestä 210hv 278nm, niinkin voi käydä
Autossa on Viking lastu, ahtopaine max. 1.1 bar, alkuperäinen putsarikotelo avattuna, viimeinen vaimennin poistettu p-putkesta. Visko paikallaan.Vakio FT moottori, T-nokka paikallaan. (lh 2.4)http://s674.photobucket.com/albums/vv103/Ruutanas/?action=view¤t=tehomittaus940-97.jpgTeho 161,8 Kw/4800 rpm (220,04 hp)Vääntö 367,4 Nm/3750 rpmTodellinen tehohuippu on noin 4800rpm. Tuo nykäisy käyrässä antaa väärän tiedon huipputehokierroksille.Nyt asettuu paremmin tuohon T-nokan arvoihin.Korjattu tuonne ylemmäs.Mittailen uudestaan kun on cooleri parempi. Visko pysyy.Syksyllä ehkä uutta tietoa samasta penkistä, näkee ainakin coolerin vaikutuksen.Mid-size kiinancooleri paikallaan, ei muuta eroa, teho samalla kierrosluvulla n. 226hp.
Kerrotaampas tänne nyt miten sain stömbergillä ruokitulla koneella M45 laatikon särki.B19A kone 8.5puristukset (korkeampi puristussuhde olisi ollut kohtalokasta )Peltisarja ja T3/4 ahdin 1.5bar (uudenmallisella valusarjallakin olisi pärjätty)700srj. cooleri3" DownpipeSähköinen ruiskunbensapumppu 0.5bar peruspaineellaAhdoilla säätyvä bensanpaineen säädin530 kansi K-nokkallaVakio imusarja modatulla R-sportin strömbegillä (R-sportin strömbergissä on isompi 8mm bensan sissäntulo nippa)Strömberg oli modattu seuraavasti:Ryypyn ja lämmönsäätimen reijät tukittu.Neulaa lyhennetty sen verran, että kun luistin on yläkohdassaan niin neula on juuri ja juuri suutinputken sisällä. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä noin sentin matkalta alareunastaan.2.5mm neulaventtiili ja koho säädetty korjausoppaan alimpiin arvoihin.En suosittele kenellekkään tuota kokoonpanoa vaikka itellä on pysynyt nipussa aika hyvin ilman nakuttelua taikka muita oireilua. Mutta uskoisin, että kipurajoilla mennään, vaikka lambda näyttääkin täyskaasulla arvoa 0.80.http://kuvablogi.com/nayta/2391245/
tälläne rävellys moottori b230et vakio alakerralla, kangista ei tietoa.-531 kansi a-nokkahalkosarja+ wa-line wr 560 ahdin ahdot 1,15barlastutettu motronic 337cc suuttimilla ja 4,5bar bensanpaineella kierrostenrajoitinta ei poistettu vakio 6200rpm3 tuuman putkistonissan s13 iso välijäähytinvolvon v70 iso ilmastoinnin höyrystin öljylauhuttimena.moottoriteho 295,8hv ja 370nm seos jäi penkissä 20% liian laihalle.tällä hetkellä lisäruisku (microdynamics) kiinni ja noin 1,5bar ahtoa penkitän uudelleen kun saan seokset rikkaammalle ahdoilla.
Reseptinä : B 200ETX-nokka530 siistityillä kanavillaT03/4HalkosarjaAhdot 0,65. Ajossa 0,9 bar. Eivät nousseet penkissävakio 700 srj cooleri3" putkisto kahdella läpi virtaavalla pöntöllä300cc suuttimet3bar bensanpaineBilteman vvsuodatinMotronicLastuBiltema dumppiSähköflektiKevennetty pottapyörähttp://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/?action=view¤t=HSF-789Penkityslappu.jpg&newest=1Nyt muuten sama mutta :A-nokkaIso kiina cuuleri (300/600/75mm)Rukattu immu3"/2,5" ahto putketTalven / kesän aikana lisää kivaa mm :isompaa ahdintaisompaa alakertaaMSParemmin muotoiltu kansiisompia suuttimiapeltisarja+ muuta mukavaa
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1043604B20 moottori, porattu 92mm B21E männät 2127ccVolvo B18 kansi 43,4mm/36.5mm venttiilit45 Weberit, 38 kurkutNokka Agap-F13 13.3-272 hiottu vakiosta.4-2-1 pakosarja KG/Timo typ3 primär 1 3/4" 400mm, sek. 2" 600mm, 2.5" kollektori11.2:1 pur.suhdeMitattu moottorijarrussa.194hv 232nm