Jännä että Mobil antaa automaattivaihteistolle ja ohjaustehostimelle öljy suosituksen Mobil 1 Synthetic ATF, kuitenkin täälläkin on tulllut ilmi että atf 220 sopii tehostajaan ja taitaa käydä vaihteistoonkin. Auto Volvo 850 t5. Eli tuota varmaankin laitatan maanantaina ohjaustehostimeen.
Tehostimen öljyllä ei ole niin väliä, kunhan on sekoituskelpoista edelliseen öljyyn. Laatikon kanssa on tarkempaa. Öljyn pitää olla tarpeeksi liukasta laakereille, mutta ei liian liukasta monilevykytkimille ja pantajarruille. Vaihdelaatikon valmistajan suosituksesta ei kannata poiketa.
Uuden ja vanhan öljyn pitää olla sekoituskelpoisia. Jos ei ole, pitää järjestelmästä saada vanha öljy kokonaan pois. Aina ei lähde kuin purkamalla järjestelmä, ja pesemällä osat erikseen. Huokoiset osat, kuten kitkapinnat ja letkut saattaa joutua vaihtamaan, koska vanhan öljyn jäämät eivät millään pesuaineella poistu osan tuhoutumatta.
Moottoriöljyn kanssa ei ole niin tarkkaa. Jos moottoriin on vuosien mittaan kertynyt huonosti pesevän öljyn takia sakkaa ja limaa, saattaa se lähteä liikkeelle, kun vaihdetaan moderni moottoriöljy. Ongelmaa oli parikymmentä vuotta sitten USAsta tuotujen autojen kanssa, kun siellä oli vaan lisätty halpisöljyä sitä mukaa, kun kuluu. Sitten Suomessa kaadettiin Mobil Ykköset koneeseen. ..ska lähti liikkeelle ja tukki joka paikan.
Erityisen tarkkana pitää olla ATF:n, jarrunesteen, ja jäähdytysnesteen laatujen sekoittamisessa. Tavallisen ja longlife-jäähdytysnesteen seos muuttuu hyytelöksi, joka tukkii jäähdyttimen ja lämppärinkennon pysyvästi. Tavallisen jarrunesteen vaihtamiseksi silikonipohjaiseen pitää vaihtaa kaikki kumiosat ja pestä koko jarrujärjestelmä alkoholilla. On alkoholille parempaakin käyttöä.