Proturbo  Autodiagnoosi

TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60

  • 48 Vastauksia
  • 24359 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #30 : 05.01.2011, 15:04:37 »
D5:sta taas sen verran että on siinä jerkkua ihan eri tavalla kuin bmw:n 2-litrasessa ja AWD-mallissa teho välittyy tiehen ja ohituskiihtyvyys tosi hyvä. Kannattaa koeajaa, valmistajan numerot ei kerro koko totuutta.

Entäs jos verrataan BMW:n 535dA ja Volvon D3 A? Kulutus about sama ja menopuoli... nooh... :D

BMW:

165 g/km
Teho    220 kW (299 hv)

Volvo:

159 g/km

Teho    120 kW (163 hv)

Eli vertailemalla "mitä vain" saadaan "mikä vain" paremmaksi.

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #31 : 05.01.2011, 15:42:00 »
D5:sta taas sen verran että on siinä jerkkua ihan eri tavalla kuin bmw:n 2-litrasessa ja AWD-mallissa teho välittyy tiehen ja ohituskiihtyvyys tosi hyvä. Kannattaa koeajaa, valmistajan numerot ei kerro koko totuutta.

Ainoastaan siitä olen samaa mieltä, että kannattaa koeajaa. Koeajon lisäksi kannattaa myös selvittää todellinen kulutus.
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Classic

  • Vieras
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #32 : 05.01.2011, 15:54:12 »
Entäs jos verrataan BMW:n 535dA ja Volvon D3 A? Kulutus about sama ja menopuoli... nooh... :D

Eikös ne EU-kulutukset mitata teoriassa samoilla nopeuksilla ;)

Kait bemulle soppa maistuu, kun tehoja/nopeutta raapaistaan oikeasti ulos...

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #33 : 05.01.2011, 17:03:18 »
Eikös ne EU-kulutukset mitata teoriassa samoilla nopeuksilla ;)

Kait bemulle soppa maistuu, kun tehoja/nopeutta raapaistaan oikeasti ulos...

Onhan siellä mm. "3/4 -täyskaasukiihdytys 120km/h nopeuteen", jne.

Tuo toki ei ollut irvailuni pointti, vaikka siihen tartuit :)

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #34 : 05.01.2011, 18:09:19 »
Mä oon sitä mieltä ja etenkin tätä mieltä koeajojeni perusteella :) Vertailuperusteeksi voi toki ottaa monta eri asiaa; kulutus, teho, vääntö, kiihtyvyys, huiput, iskutilavuus, äänet... mitä vaan. Jokainen omien mieltymysten mukaan. Itse en kulutusta niin kovasti painota. D5 tuntui paljon menevämmältä kuin D3, enemmän kuin numeroista vois päätellä. Tuntuu monet aiheet kääntyvän ennemmin tai myöhemmin diisselbemareiden ylistämiseksi. Varmaan x35d superdiisseli pitäis itsekin koittaa niin tietäis millasta on lentää bmw:llä  :D

Ei ko. testinkään Volvo pihein ollut. Ennemmin olisin pitänyt 2.4T koneet kuin muutaman desin kulutussäästön ja nelkun keulalle.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011, 18:22:27 kirjoittanut Silverfang »

Classic

  • Vieras
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #35 : 05.01.2011, 18:34:56 »
Onhan siellä mm. "3/4 -täyskaasukiihdytys 120km/h nopeuteen", jne.
Tuo toki ei ollut irvailuni pointti, vaikka siihen tartuit :)

Ok! Menopuoli oli/on testissä siis varsin yhtäläinen - ainakin tavoiteltavien nopeuksien suhteen...

Taloudellinen on kolmen litran koneeksi mainittu malli: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/ecotest/?x2619255=4169231

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #36 : 05.01.2011, 18:45:21 »
Volvossa on ihan hyvin varusteita Classic-mallissa mutta uusissa malleissa harmittavan alkeelliset vakiovarusteet ja kunnon tilpehööreillä tulee hintaa myös yllin kyllin premium-tasoisesti jollei ylikin.

Testissä ihmetytti Audin surkeat valot. Miten tuollaisia voidaan tänäpäivänä päästää liikenteeseen, varsinkin täällä pimeässä pohjolassa. Kertoo jotain Xenon-valoista koska siitä ainoana puuttui avustavat halogeenit.

D5:sta taas sen verran että on siinä jerkkua ihan eri tavalla kuin bmw:n 2-litrasessa ja AWD-mallissa teho välittyy tiehen ja ohituskiihtyvyys tosi hyvä. Kannattaa koeajaa, valmistajan numerot ei kerro koko totuutta.
Olihan audissa lähivalot hyvät, paremmat kuin Volvossa. Pitkät valotkin näytti sen 150m, mikä halogeeniaikana olisi hyvä. Pitkät valot olisivat vielä paremmat jos halogeeni pitkien tilalla olisi xenon pitkät,referenssiluvut kasvaisi vain liikaa.

Kyllähän Volvossakin on vakiona jo semmoisia varusteita mitä edelliseen Classic malliin ei saanut edes rahalla :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #37 : 05.01.2011, 18:50:27 »
Olihan audissa lähivalot hyvät, paremmat kuin Volvossa. Pitkät valotkin näytti sen 150m, mikä halogeeniaikana olisi hyvä. Pitkät valot olisivat vielä paremmat jos halogeeni pitkien tilalla olisi xenon pitkät,referenssiluvut kasvaisi vain liikaa.

Kyllähän Volvossakin on vakiona jo semmoisia varusteita mitä edelliseen Classic malliin ei saanut edes rahalla :)

Siis täh? Musta kaikissa paitsi audissa oli pitkissä valoissa Xenonien lisäksi halogeenit ja siten pidempi kantama

Classic-mallissa kaikki tarpeellinen oli vakoina. Juu ei ollut citysafetysta untakaan nähty sillon...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #38 : 05.01.2011, 18:53:58 »
Siis täh? Musta kaikissa paitsi audissa oli pitkissä valoissa Xenonien lisäksi halogeenit ja siten pidempi kantama

Classic-mallissa kaikki tarpeellinen oli vakoina. Juu ei ollut citysafetysta untakaan nähty sillon...
tarkoitin että jos olisi noiden halogeenipitkien tilalla xenonpitkät. Eli tarkoitan sitä että pitkillä valoilla palaisi 4 kpl xenon polttimoita keulassa.

öööö olihan tuo citysafe jo saatavilla XC60 malliin silloin kun myytiin S60 classiccia. Omasta mielestä nuo integroitunäyttö on selkeä parannus, semmoiseen saadaan selkeämmin toimintoja voidaan karsia nappiviidakkoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #39 : 05.01.2011, 20:48:11 »
Ok! Menopuoli oli/on testissä siis varsin yhtäläinen - ainakin tavoiteltavien nopeuksien suhteen...

Taloudellinen on kolmen litran koneeksi mainittu malli: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/ecotest/?x2619255=4169231

Tuossa autoliiton testissähän on vanhempi versio koneesta... ja testissä ollut GT eikä Touring :)

Onhan tuo vaan hemmetin kallis, unelmoida vain voi...

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #40 : 10.01.2011, 08:36:57 »
tarkoitin että jos olisi noiden halogeenipitkien tilalla xenonpitkät. Eli tarkoitan sitä että pitkillä valoilla palaisi 4 kpl xenon polttimoita keulassa.

öööö olihan tuo citysafe jo saatavilla XC60 malliin silloin kun myytiin S60 classiccia. Omasta mielestä nuo integroitunäyttö on selkeä parannus, semmoiseen saadaan selkeämmin toimintoja voidaan karsia nappiviidakkoa.

Lisääntyiskö kantama tuolla tavalla? Jollei orkkisvalot riitä niin saahan noita lisävaloja laittaa tarkkojen kriteerien mukaan. Laittomilla valoilla varustettuja autoja liikkuu mieletön määrä suomen teillä...

Citysafety tosiaan. Mitä olen parannuksia ja huononnuksia vertaillut uudessa ja vanhassa mallissa, niin jää miinuksen puolelle se yhteenlasku. Uudesssa mallissa on uusi muotoilu joka selkeästi erottuu vanhasta ja turvavarusteita lisätty. Hinnat alkaen malli on huonosti varusteltu ja hintava.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #41 : 10.01.2011, 08:42:54 »
Lisääntyiskö kantama tuolla tavalla? Jollei orkkisvalot riitä niin saahan noita lisävaloja laittaa tarkkojen kriteerien mukaan. Laittomilla valoilla varustettuja autoja liikkuu mieletön määrä suomen teillä...

Citysafety tosiaan. Mitä olen parannuksia ja huononnuksia vertaillut uudessa ja vanhassa mallissa, niin jää miinuksen puolelle se yhteenlasku. Uudesssa mallissa on uusi muotoilu joka selkeästi erottuu vanhasta ja turvavarusteita lisätty. Hinnat alkaen malli on huonosti varusteltu ja hintava.
Lisääntyi sekä kantama että leveys. Tiedetään että on laittomat, mutta aika monessa autossa nykyään on laittomat lisäpitkät keulassa.

Väittäisin että uusi on paremmin varusteltu kuin vanha malli. Siis jos ei verrata siihen classic malliin. Uudessa on sentään CD-soitin vakiona  ;D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #42 : 10.01.2011, 08:56:59 »
Lisääntyi sekä kantama että leveys. Tiedetään että on laittomat, mutta aika monessa autossa nykyään on laittomat lisäpitkät keulassa.

Väittäisin että uusi on paremmin varusteltu kuin vanha malli. Siis jos ei verrata siihen classic malliin. Uudessa on sentään CD-soitin vakiona  ;D

Missä tuo kantaman lisääntyminen on testattu? Niin on monessa laittomat ja sen kyllä huomaa...

Mulla on sekä kasetti- että CD-soitin vakoina -02 S60ssä! Uudessa ei oo kasettisoitinta, voisin väittää että huonommin varusteltu  :2funny: Eihän noissa ekoissa kaikkia turvavarusteita ole mitä nykyisissä on, se on ihan normaalia kehitystä kaikissa malleissa ja merkeissä. Meinasin vaan, että on kyllä hintakin kehittynyt, ei pelkästään vakio/turvavarusteet. Voi olla infonäyttökin kätevä kun siihen perehtyy. Koeajotuntumalla siihen ei saanut mitään selvyyttä. Vararenkaan ja varsinkin sen syvennyksen poistaminen oli huono teko.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #43 : 10.01.2011, 09:00:53 »
Missä tuo kantaman lisääntyminen on testattu? Niin on monessa laittomat ja sen kyllä huomaa...

Mulla on sekä kasetti- että CD-soitin vakoina -02 S60ssä! Uudessa ei oo kasettisoitinta, voisin väittää että huonommin varusteltu  :2funny: Eihän noissa ekoissa kaikkia turvavarusteita ole mitä nykyisissä on, se on ihan normaalia kehitystä kaikissa malleissa ja merkeissä. Meinasin vaan, että on kyllä hintakin kehittynyt, ei pelkästään vakio/turvavarusteet. Voi olla infonäyttökin kätevä kun siihen perehtyy. Koeajotuntumalla siihen ei saanut mitään selvyyttä. Vararenkaan ja varsinkin sen syvennyksen poistaminen oli huono teko.
Omalla silmällä oon todennu. Olisi outoa jos ei lisääntyisi. Kuitenkin xenon vastaa 150w halogeenia valoteholta.

Oletko ostanu uutena auton Volvolta? Edes 2006 vuoden mallissa ei ollu vakiona cd:tä vaan se tuli ekassa audio-paketissa. Niin ja jos uusi malli noin paljon vastustaa niin voihan sitä ajella vanhalla. Eikä sitä ole pakko ottaa autoon xenoneja jos niitä ei halua.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #44 : 10.01.2011, 09:10:19 »
Omalla silmällä oon todennu. Olisi outoa jos ei lisääntyisi. Kuitenkin xenon vastaa 150w halogeenia valoteholta.

Oletko ostanu uutena auton Volvolta? Edes 2006 vuoden mallissa ei ollu vakiona cd:tä vaan se tuli ekassa audio-paketissa. Niin ja jos uusi malli noin paljon vastustaa niin voihan sitä ajella vanhalla. Eikä sitä ole pakko ottaa autoon xenoneja jos niitä ei halua.

Suhtaudun epäilevästi noihin perstuntuma-arvioihin vaikka voihan niissä perääkin olla. Eihän se niin outoa olis vaikka kantama ei valotehon mukaan lisääntyisi. Voihan watteja olla vaikka miten paljon vaan mutta kantama lyhyt, riippuu valaisimen rakenteesta.

Kaupasta lähtiessä siinä oli sellainen soitin, ei kyllä enää ole kun kasetteja vähemmän tulee kuunneltua  :D Niinhän mä teenkin, ajelen siis vanhalla. No pakko ei ole tietty mikään, kovasti kseenoneita ylistetään mutta ei se halogeeni ole edelleenkään käyttökelvoton. Hehkulamppu on hyvä keksintö! :)

 

Carcom Oy  Ateho