RallyBaron  Samppasport

Uusi T6 kone dieseliksi????

  • 6 Vastauksia
  • 2453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Uusi T6 kone dieseliksi????
« : 10.03.2013, 19:46:24 »
Juu,
elikkäs olen leikitellyt mielessäni tuollaisella ajatuksella. Uudenmallinen T6:en pata muuttaa kiisseliksi. Ihan vaan siksi kun volvolla ei ole tarjota moista konetta mihinkään malliinsa.

Mitä tässä nyt olen kerennyt järkeilemään, ei niin iso juttu loppupelissä olisi. Vai olisiko? Olenko järkeillyt asiaa päin peetä.

Kannen kanssa eniten olisi sitä työn sarkaa.

Vai olisiko järkevämpää stroukata nykyinen kone isommaksi? No varmaan järkevämpää, mutta mutta....

Koneesta tulisi pitkäiskuinen. Kertokaa viisaammat koneitten modaajat mitä hyötyä/haittaa tuosta pitkäiskuiseedesta olisi?

Ja myös mitä ongelmia/haasteita tuon T6:en muuttaminen kiisseliksi teidän mielestänne toisi tullessaan.

Kuulisin mielelläni kyseisestä aiheesta lisää konevelhoilta. Kaksi konetta olen rakentanut, mutta näin pitkälle en vielä ole mennyt.

Odotan innolla.....

Jätetään sitten ne "mitään järkee" kommentit mielellään pois ;). Ellei ole jotain ylitsepääsemätöntä teknistä juttua T6:si aihion osalta ;). Tai mikäänhän ei ole ylitsepääsemätöntä
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi T6 kone dieseliksi????
« Vastaus #1 : 10.03.2013, 19:49:01 »
Mites toi puristussuhde?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Uusi T6 kone dieseliksi????
« Vastaus #2 : 10.03.2013, 20:04:40 »
Ei varmaan kestä ihan diisselin puristuksia. Tai aikansa varmaan.  ::)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

hevonen

  • Vieras
Vs: Uusi T6 kone dieseliksi????
« Vastaus #3 : 10.03.2013, 21:19:50 »
Taitaa puristusten nostaminen olla jo ensimmäinen työläs ja hintava homma?
Jos ei työnteko ja kustannukset hirvitä niin siitä vaan.
Mihinkäs ne suuttimet sit ja mikä pumppusysteemi?

Kaikenhan voi tehdä, kustannukset vaan vaihtelee. :)

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi T6 kone dieseliksi????
« Vastaus #4 : 11.03.2013, 10:49:20 »
Joo,
kävin kurkkimassa tuonne pellin alle. Pumpun kun ymppää tuohon kutoskoneen päähän niin tuleepi akku jo pahasti vastaan. Akun siirtäminen takakonttiin ei ole vaihtoehto.
Puristukset, suuttimet ja muutenkin koko kansihässäkän pumppuineen antaisin suosiolla jonkun muun huoleksi ;) 

Mites tuon uuden d5:en stroukkaaminen? Haittoja/hyötyjä pitkäiskuisuudesta?
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi T6 kone dieseliksi????
« Vastaus #5 : 11.03.2013, 11:47:03 »
Kaksi D5 kantta hitsaten yhteen 3+3 tai muusta sopivasta paikasta. Purkaa nokan ja kasaa sen uuteen putkeen. Poraa lohkon auki, hitsaa 12 mm alulevyn siihen ja sitten uudet sylinteriputket. Eli tarvii 2 kpl D5 moottoreita, tigin ja sahan. Ja sen nokkaputken. Niin ja commonrailin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi T6 kone dieseliksi????
« Vastaus #6 : 11.03.2013, 12:42:49 »
Kaksi D5 kantta hitsaten yhteen 3+3 tai muusta sopivasta paikasta. Purkaa nokan ja kasaa sen uuteen putkeen. Poraa lohkon auki, hitsaa 12 mm alulevyn siihen ja sitten uudet sylinteriputket. Eli tarvii 2 kpl D5 moottoreita, tigin ja sahan. Ja sen nokkaputken. Niin ja commonrailin.
Juuri tämän takia laitoin aiheen pystyyn, kaikista näistä kommenteista on suuri hyöty, kun en ole ihan pelle peloton kuitenkaan satu olemaan.
Hyvä ajatus "ottoB".
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy