Terve,
Kysymyksestäni sen verran, että Volvo 850, joka minulla on ollut uudesta asti, on ollut vähävikainen. Jos nyt oikein muistelen niin ylimääräisen korjaamokäynnin aiheuttamat korjauskohteet ovat olleet takaoven lukon mikrokytkin, etuoven liikerajoitin, tyhjäkäyntiventtiili, käsijarruvaijeri, moottorin ja vaihdelaatikon välinen tiiviste, jäähdytin, joku vaihteenvalitsimeen liittyvä kytkin, ilmanputsarilta tuleva "haitarileltku, virranjakaja, sytytysjohdot ja joku rele, kallistuksen vakaaja, takapuskurin kiinnikkeet. Iskarit ja jouset eivät olleet loppu, mutta ne vaihdoin mukavuussyistä. Ei tuo minusta ole kovin paljoa kohta 18-vuoteen ja 250 000 km:iin (kop, kop, lamda-valo syttyi juuri ensikerran....). Kakkosautona olleeseen 740-volvoon (vm. -85) tuli 5 vuoden (60 tkm) aikana, joka se minulla oli, yksi vika (käynnistysrele). Nyt kun lukee näitä foorumin juttuja, niin syntyy vaikutelma, että uudempien mallien kanssa saa käydä korjaamolla paljon tiheämmin. Noh, onhan niissä paljon enemmän osiakin ja muuta rikkimenevää. Kun on vähävikaisiin autoihin tottunut, niin ei tekisi mieli pistää rahoja vikapesään. Eikä korealaiseen...