Täällä uusi (ja onnellinen) V50 D3 2011 auton omistaja miettiin ihan peruskäyttöön liittyviä asioita, lähinnä sellaisista ominaisuuksista joita ei aiemmissa autoissani ole ollut :-) Eli:
1.Autossa on ajastettava polttoainekäyttöinen moottori/matkustamolämmitin. Onko jokin nyrkkisääntö, missä lämpötiloissa (esim +5) kannattaa sitä alkaa käyttämään jo pelkästään sen vuoksi, että se säästää polttoainetta kun kylmällä moottorilla ei tarvitse lähteä ajamaan (työmatkan pituus 20km\suunta)? Ohjekirjassa puhutaan myös, että autossa voisi olla Dieselin yhteydessä polttoainekäyttöinen lisälämmitin joka toimii automaattisesti kun lisälämpöä tarvitaan moottoriin\sisätiloihin eikä sen toimintaan (käynnistymiseen) voi vaikuttaa itse. Onko autossa siis kaksi erillistä polttoainekäyttöistä lisälämmitintä?
2.Auto on "keyless" mallia ja siinä on "automaattinen käynnistys", eli avain tarvitsee vaan käyttää virtalukon asennossa III ja sen voi vapauttaa heti. Startti pyörii sitten itsestään sopivan ajan. Kysymys kuuluu, pitääkö Diesel konetta kuitenkin hehkuttaa asennossa II ennen starttia, vai voiko suoraan kääntää asentoon III. Tuntuu meinaan siltä, että jos avaimen kääntää suoraan asentoon III, niin jos on kylmempi ilma niin startti alkaa vasta hetken päästä (kun hehku valo saammuu) pyörimään. Ohjekirja kuitenkin väittää että hehkutus pitäisi tehdä jo vaiheessa II, mutta voiko tämä olla jonkin vanhan softan aikainen ohjeistus?
3. Farkkuvolvon kontin oikeassa sivuikkunassa on lämmittimen näköiset vastukset, ovatko ne sitä vai jokin antenni (tosin katolla on jo perus antenni, eikä varustukseen kuulu GSM\GPS yms. laitteita). En ole vielä ainakaan huomannut että lasi sulaisi paremmin kuin muut.
4.Ilmeisesti vasta vuoden 2012 mallissa onnistuu musiikin toisto matkapuhelin Bluetoothin tai USB:n kautta, vai onko asialle jotain tehtävissä jo tässä mallissa, sillä AUX:n kautta toisto tuntuu antiikkiselta....
-Antti