Proturbo  Autodiagnoosi

Kokemuksia OnStar.com-palvelusta

  • 0 Vastauksia
  • 1558 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Kokemuksia OnStar.com-palvelusta
« : 24.03.2015, 19:57:11 »
Eräässä IT-seminaarissa tuli esille amerikkalainen OnStar-palvelu, jonka esimerkiksi GM on ottanut aktiivisesti käyttöön. GM:ssä tiedetään, etteivät he pärjää polttoainetaloudessa japseille tai muotoilussa eurooppalaisille valmistajille, joten he ovat valinneet strategiakseen autoluun liittyvän palvelutalouden kehittämisen.

Lyhyesti kuvattuna ajoneuvo instrumentoidaan sopivan tarkasti ja kytketään tietoverkkoon, jotta autoilijan käyttäytymista ja ajoneuvon teknistä toimintaa voidaan seurata ja analysoida palvelukeskuksessa. Palvelukeskukseen voidaan ajoneuvosta ilmeisestikin ottaa yhteys nappia painamalla. Ajoneuvoa voidaan seurata palvelun avulla, avata lukkiutuneet ovet, pysäyttää varastettu ajoneuvo ja niin edelleen. Palvelun käyttöliittymä on selainpohjainen ja toimii tavallisella kännykällä.


http://www.automotiveworld.com/news-releases/europe-premiere-geneva-motor-show-opel-onstar-set-new-standards-vehicle-safety-connectivity/

Palvelu löytyy ilmeisesti kaikista Cadillaceista ja nykyään myös joistain Opeleista (yo kuva).

Koko alan toimitusketju voi käyttää dataa myös seuraavasti:

- huollon tilastollinen optimointi
- uudenlaiset palvelut (esimerkiksi kun datan perusteella havaitaan akun olevan käyttöikänsä päässä niin akunvaihtoa ehdotetaan palveluntarjoajan toimesta)
- varaosien toimitusketjun optimointi
- palvelut ajoneuvojen avulla operoiville yrityksille (vuokraamot, taksit, kuljetusala,...)
- vakuutusanalytiikka, täsmällisempi hinnoittelu jne.
- tiedon täsmäkäyttö markkinoinnissa

Lieköhän Suomessa vielä kokemuksia tällaisesta? En tiedä liekö Volvolla mitään tähän liittyvää aktiviteettia meneillään.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015, 20:08:00 kirjoittanut LaitinenP »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron