Mulla makaa myös eräs Volvo lähes käyttämättömänä (ei Amazon eikä 140). Kyseessä viimeistä vuosimallia 2-ovisena oleva 240. Jäi perintöautoksi 10 vuotta sitten. Sen jälkeen pari-kolme vuotta liikenteessä vähäisellä ajolla, ja sen jälkeen parin vuoden seisontaan. Sitten taas vuonna 2008 leimattu ja ajettu kyseisenä kesänä varmaan 200 kilometriä. Sen jälkeen taas siirtynyt seisontaan, ja on tälläkin hetkellä seisonnassa.
Tietysti autoa on käynnistelty tasaisin väliajoin, ja pieni jarrujenkiillotus ajolenkkikin tehty (n. 1 km kerrallaan) eli täysin pimeänä se ei ole silti ollut näinä vuosina.
Vähäinen käyttö näkyy seuraavina vaivoina:
Jarrut laahaa, pienimuotoista herkistelyä tehty silloin tällöin, mutta sanoisin, että kaipaisi kyllä isompaa jarruremonttia sitten, kun aikoo liikennekäyttöön ottaa takaisin.
Jäähdytysvettä vuotaa hieman. Veikkaisin kuivuneita vesipumpun tiivisteitä. Säännöllisessä käytössä ei vuotoja esiinny, eli oletan, että tiivistyy itsekseen käytön myötä. Vuotojäljet pumpun alapuolella
Tankista ei enää tule bensaa pumpulle asti. Pumppu kunnossa (pumppaa hyvin suoraan bensakanisterista, mutta ei tankista). Veikkaisin, että tankista lähtevä letku perstunut halkeamille, ja vetää pelkkää ilmaa, eikä bensaa. Letku ei ole tukossa, koska moottoritilan puolelta letkua puhaltaessa tankista kuuluu porinaa, mutta imemällä ei tule muuta kuin bensan "hajuista/makuista" ilmaa.
Renkaina ollut varastointipyörät, eli vanhat koppurat. Päällisin puolin renkaat ainakin kunnossa. Akku irti varastoinnin aikana.
Ei siis mitään suurempia poppakonsteja tarvita, mutta kuten todettu... Tuo ei ole ollut aivan täysin liikkumattomana vuosien aikana, joten se varmasti helpottaa. Vielä kun malttaa odotella 4 vuotta lisää niin saa tuollaisen täysoriginaali -84 museoleimaan. 10 vuotta odoteltu eikä enää kuin se 4 vuotta jäljellä odottelua. Näin se aika menee.