Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: järviin - 27.12.2011, 19:51:54

Otsikko: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: järviin - 27.12.2011, 19:51:54
Mitä mieltä laadusta?
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: estate - 27.12.2011, 20:22:44
Motonetin SKF:t on ainakin olleet kestäviä :D Timkeniä en ole asentanut kuin yhden bemarin takapyörän laakerin ja ei pitänyt samanlaista ujellusta kuin alkuperäinen. Luultavasti nuokin molemmat ovat siirtäneet valmistusta kiinaan, intiaan tai johonkin muuhun halpamaahan. INA ja Koyo tekee kanssa hyviä laakereita (ja molempia saa Motonetistä ;)).
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: järviin - 27.12.2011, 20:27:26
Motonetin SKF:t on ainakin olleet kestäviä :D Timkeniä en ole asentanut kuin yhden bemarin takapyörän laakerin ja ei pitänyt samanlaista ujellusta kuin alkuperäinen. Luultavasti nuokin molemmat ovat siirtäneet valmistusta kiinaan, intiaan tai johonkin muuhun halpamaahan. INA ja Koyo tekee kanssa hyviä laakereita (ja molempia saa Motonetistä ;)).
Ainakaan Suzuki PV50 kampuranlaakereina kojot ei kestä mitään, jos on kamat. (75läppis)  SKF kestää puolet pidemmälle.
Eli se niistä kojoista.
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: estate - 27.12.2011, 20:34:36
Ei kokemusta noista perseensuristimista niin ei osaa sanoa mikä niissä kestää (kavereilla ei ennen kyllä kestäny mikään) :D
Autoissa sensijaan ovat Koyot kestäneet ongelmitta, Ratsunissa oli jopa sellainen josta paloi kertaalleen rasvat pois jarrujen jumittamisen vuoksi, tiputin purkaessa hiekkaan, pesin bensalla ja löin kasaan uusilla rasvoilla ja ei mitään oireita.
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: järviin - 27.12.2011, 20:40:42
No niin, no niin. Palataampa aiheeseen.
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: usu - 27.12.2011, 20:58:46
Kaikki neljä eli Timken, Koyo, SKF ja INA tuntuvat olevan ihan laatukamaa autonlaakereissa. Kaikkia löytyy myös ihan tehtaalta asennettuina, paitsi ehkä Timkeniä, siihen en ole törmännyt.
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: EVO8 - 28.12.2011, 09:54:19
Timkeniähän jenkit käyttää ja löytyi ainakin 1042 akselista.
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: Kulmamies - 28.12.2011, 09:56:58
Timkeniä taitaa löytyä jokaisen takavetovolvon perän sisältä :)
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: järviin - 28.12.2011, 19:08:33
Timkeniä taitaa löytyä jokaisen takavetovolvon perän sisältä :)
Pari taka-akselia purkasin tuossa taannoin ja oli SKF:ää ja timkeniä sekaisin.(1031)
Vedin hätiköidyn päätelmän, että ne ovat olleet laakeriremontissa joskus.(tai ehkä on ollutkin)
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: hempp2_ - 30.12.2011, 14:59:07
Ei liity volvon periin, mutta kokemusta on skf, ina ja fag merkkisistä laakereista. Eriliaisista teollisuus ratkaisuista aina vapaatelan pukkilaakerista, moottorien ja pumppujen laakerointeihin.

Noista skf tarjoaa ainakin kotimaassa parhaan tuotetuen ongelmatilanteisiin, Fagin tavara on perushyvää jokapaikkaan ja inassa ei ole ollut valittamista. Niinsanottuihin halpamerkkeihin ei ole töitten suhteessa joutunut sekaantumaan.

Yleisesti ottaen oikeaoppinen asennus ja riittävä voitelu hyvällä rasvalla alusta alkaen takaa pisimmän eliniän...
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: sitkuura - 30.12.2011, 15:06:32
Ja kouluaikaan opettaja väitti, että teollisuuden laakerivaurioista oli jopa 80% asennusvirheestä johtuvia
Otsikko: Vs: Timken vai SKF (ei motonetmiehille).
Kirjoitti: Masa71 - 30.12.2011, 15:47:32
Ja kouluaikaan opettaja väitti, että teollisuuden laakerivaurioista oli jopa 80% asennusvirheestä johtuvia
Ja jos kysyt osan valmistajalta niin sama pätee jakohihnoihin, vesipumppuihin, pyöränlaakereihin, jarrulevyihin jne... ::) Aina se on asennusvirhe... miten voi yksikään auto toimia yli 200tKm kun noita asennusvirheitä on niin paljon,,,