Öljyhän ei kierrä enää moottorin sammutuksen jälkeen, mutta sähköinen jäähdytysnestepumppu kyllä kierrättää nestettä, joten jäähdytys joissain määrin kyllä edelleen toimii.
Tässä vielä pari ehtoa toimintaan, jotka voisi ehkä estää rallaamisen jälkeen sammuttamisen
-Moottori on normaalissa käyttölämpötilassa.
-Moottoritilan lämpötila on normaali.
Lisäksi moottori käynnistyy sammumisen jälkeen uudelleen, mikäli
-Moottorin käyntilämpötila on liian korkea tai liian matala.
Voisi olettaa, että jos turbo päästetään punaiseksi, niin tällöin flekti olisi käynnissä, kun virtaa tarvitaan tiettyä määrää enemmän, niin autoa ei sammuteta tai se käynnistetään uudelleen.
Muistelisin, että myös jokin ehto oli tuolla moottorin kuormituksella, että ei saa olla liikaa kuormittu jokin tietty aika ennen sammutusta, mutta en nyt löytänyt... saattoi olla, että tuo ehto oli selitettynä erään toisen merkin kohdalla.
Jos haluaa ajella urpo punaisena, niin yleensä silloin ei sovi kuvaan, että halutaan auton sammuvan, vaan halutaan että ajo jatkuu samalla tavalla... tällöin siinä keskikonsolissa on drive nappula, jota painamalla s/s:n saa pois päältä