KL-varaosat  Race.fi

volvon bensa kutoset?

  • 43 Vastauksia
  • 33153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #15 : 11.02.2011, 14:02:14 »
ja painettaki pitää nykysellää olla "järkevästi koko kierrosalueella" ettai enää niitä 0.2 bar hyväksytä. näin kertoi paikallinen kaksuri.

tuosta haluasin kyllä nähdä mustaa valkoisella, onko luettavissa jostain ?

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #16 : 11.02.2011, 17:18:08 »
noo, en ala inttämään, nuin mullekki sanottiin vähä toista vuotta sitten vaan tuo kertomani on samalta katsastusmieheltä tänä talvena kuultua.

ja kuten sanoin, jos turbottaa moottorin niin se on eri asia, kuin laskea tehoa jo turbo moottorista. eli moottorityyppi ratkaisee. tietenki voi sanoa jos pellin alla on t6 kone että tein sen 2.5 koneesta, vaan kaksarin huomatessa koneen tyypin, tulee ongelmia.

Mulla on nyt vuosia ollut 240-84 farkussa 151A Pentan kone pellin alla H-nokalla ja tällähetkellä R-sort sarjalla 45 DCOE.llä, ei mitään merkintöjä otteessa, kun niitä ei kuulemma tarvita, sanoi hän sinisissä haalareissaan. :)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #17 : 11.02.2011, 20:01:08 »
Aa, mietin vaan kun joku joutui jossain vastaavassa projektissa pajottamaan sitä tunnelia, mutta kai se on siitäkin kiinni miten moottorin kiinnityksen tekee.
Koneen sijainnissa on "jopa" pari senttiä pelivaraa eteen-taakse ilman etupalkin, öljypohjan tai rintapellin muokkaamista, joten tuskin siitä on kiinni. Ainakin mulla mahtuu heittämällä. Nokka-akselin asentotunnistin mahtuis vielä paikoilleen ja jäis hieman ilmarakoa jos sille ois tarvetta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa v90r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #18 : 11.02.2011, 20:28:19 »
kiitos nuista kulutustiedoista. ihmettelen vain tosiaan et muilla tommoset vollet menee niin vähällä vedellä. itsekkin olen ajanut eco nappula päällä rauhallisesti ja ennen ajoon lähtöä vähintään 2-3h mott.lämmitys päällä. auton katastin syyskuussa 2010 ja ainakin katastusnainen kehui arvoja tod.hyviksi.
VOLVO V90  3.0 -97
viimeinen aito...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #19 : 11.02.2011, 21:03:07 »
Mulla on nyt vuosia ollut 240-84 farkussa 151A Pentan kone pellin alla H-nokalla ja tällähetkellä R-sort sarjalla 45 DCOE.llä, ei mitään merkintöjä otteessa, kun niitä ei kuulemma tarvita, sanoi hän sinisissä haalareissaan. :)
Vapaastihengittävää alkuperäistä moottoria saa virittää vapaasti aina 7kg/kw rajaan asti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #20 : 11.02.2011, 23:12:26 »
Niinno. Kyllähän se kai alkuperäinen veneen moottori on ;) 2490ccm siinä kopasssa vain oli alumperin B19K ja tämä on jo kolmas menossa oleva, mutta viittasivat kintaalla kun sanoin haluavani merkinnän tilavuudesta otteeseen ;D
« Viimeksi muokattu: 11.02.2011, 23:20:15 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #21 : 11.02.2011, 23:15:44 »
kiitos nuista kulutustiedoista. ihmettelen vain tosiaan et muilla tommoset vollet menee niin vähällä vedellä. itsekkin olen ajanut eco nappula päällä rauhallisesti ja ennen ajoon lähtöä vähintään 2-3h mott.lämmitys päällä. auton katastin syyskuussa 2010 ja ainakin katastusnainen kehui arvoja tod.hyviksi.

Niin mulla on se iso 80l tankki et siitä laskien noin tuo mainitsemani keskiarvokulutus. Ei sinne ole saanut ainakaan tippaakaaan päälle sen vajaa 80l MENEMÄÄN. :o
« Viimeksi muokattu: 11.02.2011, 23:21:23 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa saban

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #22 : 13.02.2011, 12:49:26 »
tuossa 960 mallin kutoskone vaihtoehdot

2.5   R6 DOHC 24V   B6254 FS   2473 cm3   125 kW (170 hv) @ 5700 r/min   230 Nm @ 4400 r/min    1995–1996
2.8   90° V6 SOHC 12V   B280 F   2849 cm3   100 kW (134 hv) @ 5500
r/min   215 Nm @ 2750 r/min    1990–1996
3.0   R6 DOHC 24V   B6304 FS   2922 cm3   150 kW (204 hv) @ 6000 r/min   267 Nm @ 4300 r/min   1990–1994
3.0   R6 DOHC 24V   B6304 S   2922 cm3   150 kW (204 hv) @ 6000 r/min   267 Nm @ 4300 r/min   1995–1996


Sen verran tarkennusta, että tuota v6 konetta ei ole 960:ssä koskaan ollut.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #23 : 13.02.2011, 12:59:55 »
Sen verran tarkennusta, että tuota v6 konetta ei ole 960:ssä koskaan ollut.
Höpöhöpö. Alkusarjan 960:ssä oli.
Jäitä housuun!

Poissa saban

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #24 : 13.02.2011, 13:45:51 »
OK, ehkä sitä jossain päin maailmaa on saanut v6:lla, mutta Suomessa ei ole sillä moottorilla koskaan 960 myyty.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #25 : 13.02.2011, 14:00:35 »
OK, ehkä sitä jossain päin maailmaa on saanut v6:lla, mutta Suomessa ei ole sillä moottorilla koskaan 960 myyty.
Olenpa tällaisen nähnytkin. Jostain kumman syystä vaan ei ollut myyntimenestys ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa saban

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #26 : 13.02.2011, 14:08:29 »
Missä näit? Sehän olis keräilyharvinaisuus, jos sellasen jostain löytäs.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #27 : 16.02.2011, 15:42:18 »
Missä näit? Sehän olis keräilyharvinaisuus, jos sellasen jostain löytäs.
Foorumilla liikkuu eräs kenellä 1991 mallinen 960 Ambulance juurikin 2,8L V6 B280F moottorilla. Sedan/Farkku versioita, tai siis "normaaleja" autoja tällä moottorilla EI ole tullut vastaan vielä.

Ja tosiaan tuosta 0,2bar säännöstä, sellaisesta EI lue ajoneuvon muutoslaissa mitään, joten katsastusmies saa vaatia vaikka kuun taivaalta, mutta lakipykälien perusteella (joita katsastuksessa toivottavasti noudatetaan) ei tuollaista voi vaatia.

Ja kuten kerrottua, foorumilla on varmasti MONTA tapausta omani lisäksi jotka ovat muuttaneet moottoria jollain tapaa, ja saaneet ahtimella katsastettua pienemmille tehoille kun tehdaskone.

Ja joskus eivät katsastusmiehet vaan vaivaudu muutoskatsastamaan, jos esim. B19K tilalle vaihdettu samannäköinen suurempitilavuuksinen (vaikka tuo AQ151) ja laitettu "kaasarivirit" eli tuplakaasarit. Jos olisit ruiskun laittanu, olis katsuri voinu jo kiinnostua, tai viimeistään 16v kannen tai ahtimen tultua pellin alle.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #28 : 16.02.2011, 15:59:51 »
Luulisi T6 koneen laiton onnistuvan vaikkei tekisi mitään muutoksia ja laittaisi kaikki värkit alkuperäisestä autosta.
Teholappu ja merkintä ahtopaineesta esim tuo 0,2 bar sekä turboista otteeseen.
Jos vaatisivat tuota isompaa painetta niin kuristin paikoilleen.
Ja miten voivat vaatia kun ei se ajopaine monessa vanhemmassa turbossa ole kuin 0,2-0,4 bar.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2011, 10:21:47 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: volvon bensa kutoset?
« Vastaus #29 : 17.02.2011, 10:17:44 »
noo, en ala inttämään, nuin mullekki sanottiin vähä toista vuotta sitten vaan tuo kertomani on samalta katsastusmieheltä tänä talvena kuultua.

ja kuten sanoin, jos turbottaa moottorin niin se on eri asia, kuin laskea tehoa jo turbo moottorista. eli moottorityyppi ratkaisee. tietenki voi sanoa jos pellin alla on t6 kone että tein sen 2.5 koneesta, vaan kaksarin huomatessa koneen tyypin, tulee ongelmia.

Jos muutostetaan omavalmiste moottorina niin lohko saa olla vaikka itse valettu joten siinä ei tarvitse olla mitään tyyppikilpiäkään niin sen suhteen ei tule ongelmaa vaikka koneessa olisi ollut vakiona ennen muutoksia 1000hp kunhan teho, paino ja tilavuus eivät mene sallittujen yli muutoksien/rakentamisen jälkeen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Ateho  Elekma