Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: 544PV65 - 22.02.2023, 08:04:57
-
Minulla PV Volvossa Zenith kaasari joka vuotaa akselin juuresta ja ongelmaa myös koneen käynnistymisessä kuumana.
Skandixilla olisi kohtuu hinnalla tarjolla uusi Weberin 34 kaasari, onko tuosta kokemuksia, kannattaako vaihto ja auttaisiko mahdollisesti tuohon käynnistymiseen kuumana?
Onko helppo homma tuo vaihtotyö, onko kokemuksia?
-
Helpommalla pääset kun hommaat ehjän zenithin. Kuumakäynnistys vaikeudet on ominaisuus kaasarien kanssa.
-
Mikäli tuo Weberi on esimerkiksi 34ich, niin kannattaa huomata vaikkapa e-baysta kaasuttimia ostettaessa, että niitä on 4 eri kokoisella sisäkurkulla. Ehkä Volvoihin perehtynyt jälleenmyyjä myy oikeilla spekseillä olevia kaasuttimia, mutta siis muualta ostettaessa kannattaa olla tarkkana. Ich kaasutinta on (ulkomuistista) 23, 25, 27 ja 29 sisäkurkuilla. Ja jos vaikkapa Ford koneisiin peilataan, niin 23mm on 1.1 Kentin korvauskaasutin 25-27 on 1.3 ja 1.6 koneisiin ja viimeinen eli 29 on matalaviritteisen Transitin 2.0 ohc korvauskaasutin.
-
Ymmärtääkseni tuo Skandixin Weber kaasutin pitäisi sopia suht. suoraan Zenith kaasarin tilalle.
Tämä Weber kyseessä: https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/carburettorsystem/carburettor-weber-34-kit/1022670/
Onko kukaan laittanut tuota Zenith kaasarin tilalle, kokemuksia?
-
Ymmärtääkseni tuo Skandixin Weber kaasutin pitäisi sopia suht. suoraan Zenith kaasarin tilalle.
Tämä Weber kyseessä: https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/carburettorsystem/carburettor-weber-34-kit/1022670/
Onko kukaan laittanut tuota Zenith kaasarin tilalle, kokemuksia?
Meidän Duettiin laitettiin jo joskus 80-luvulla moinen weber zenithin tilalle. Ihan normaalisti se toimi arkiajossa. Nyt entisöinnin yhteydessä palautuu zenith tilalle. Weber+putsari valitettavasti jo myyty. Orkkisputsari ei käy tuon weberin kanssa.