Autoracing  KL-varaosat

140 tehottomat jarut

  • 13 Vastauksia
  • 5363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1120
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
140 tehottomat jarut
« : 19.09.2014, 23:25:48 »
Onko kellään ollut ongelmaa hieman tehottomissa jarruissa 140-sarjassa? Tehostin toimii - poljin painuu kun kone käynnistyy - , männät liikkuu, ei vuotoja. Mutta ei meinaa millään saada (etu)pyöriä lukkoon vaikka kuinka painaa poljinta. Missähän lienee syy, samaa poljinvoimaa kun käyttää 200/900 - sarjassa niin on otsa kiinni tuulilasissa..   :idiot2:

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #1 : 19.09.2014, 23:52:47 »
Olisiko osa jarrumännistä kuitenkin jumissa? Jos poljin käyttää vaikka vain yhtä mäntää, puuttuu 75% jarrutehosta verrattuna neljään.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #2 : 20.09.2014, 09:10:39 »
Joskus on tullut vastaan sellainen, että pitkään seisseissä autoissa palat kovettuvat ja siihen kun lisätään vielä ruostuneet jarrulevyt, jotka palat on kiillottaneet sileäksi, niin kitka palan ja levyn välissä on aika onneton.

Se auttaa yleensä jo paljon, kun hio levyn pinnasta kiillottuneen ruosteen pois.

Paikalla Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1120
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #3 : 20.09.2014, 18:20:57 »
apparin puolen satula on näköjään vaihdettu, männät liikkuvat melkein käsin, takajarrut herkistelty. vaihdoin volvon vähän kulunteet palat tarvikkeiden tilalle eteen ja taakse uudet tarvikepalat, ei sanottavaa vaikutusta  :idiot2:

Sen verta ihmetys kuskin etusatulasta että toinen setti mäntiä liikkuu samaan tahtiin kun toinen tulee ulos niin toinen menee sisään, mutta molempia ei saa sisään sitten millään, alkaa jo sorkkarautakin taipumaan. Onkohan niin että joku tukos, neste ei palaa takaisin säiliöön vai mistähän tuollainen ominaisuus tulee?
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #4 : 20.09.2014, 18:28:06 »
Kokeile avata ilmaruuvi. Jos nyt saa painettua molemmat männät sisään ja ilmaruuvista tulee nestettä, niin sitten on letku tukossa.

Paikalla Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1120
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #5 : 23.09.2014, 13:27:00 »
Nyt on vaihdettu letkut kuskinkin puolelle ja alkoi männät liikkumaan niin kuin pitääkin eli oli letku tukossa. Jarruja on poljettu jotta vähän kulutetut volvon palat alkavat asettumaan ja sai lopuksi jopa apparin puolen renkaan lukkoon (sinne on satula + letkut jo näköjään vaihdettu). mutta poljinvoima on silti melkoinen. Pitää vielä kokeilla sitä GLn paksua kaks-kalvo tehostinta auttaako mitään.

Käykö muuten 240 tai 940 jarrutehostin 140een?
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #6 : 23.09.2014, 16:51:51 »
240 tehostin käy muuttamalla polkimelle menevää tankoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #7 : 23.09.2014, 20:32:41 »
240 tehostin käy muuttamalla polkimelle menevää tankoa.

Tämä on totta. Noita ehjiä tehostimia löytyy vähän helpommin.
Sitten kun lisäksi lyhentää sitä konehuoneen pidikettä niin mahtuu akku vanhalle paikalle paksulla 240sen tehostimella.

Mulla on vakiojarrut omassa 144ssa ja sillä saa lukkojarrutuksen tehtyä asvaltilla kohtuu pienellä poljinvoimalla.
Mä veikkaan että sulla on tehostin sökö.
144-70

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #8 : 23.09.2014, 21:46:53 »
Nyyt mä muistan, oli yhdessä 140 huonoa tehostusta, ja vikana oli tukkeutunut suodatin tehostimessa. Eli siellä missä poljin liittyy tankoon, niin siellä on filsu. Tehostinhan saa voimansa ilmanpaineen ja imusarjan paineen paine-erosta, ja jos sieltä ei ilma pääse läpi, ei tehostus ole ponteva.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Paikalla Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1120
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #9 : 24.09.2014, 13:27:33 »
Miten saa suotimen vaihdettua (vai saako), aika eksoottiselta näytti nielu kun kurkkasin toisesta tehostajasta..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #10 : 24.09.2014, 14:52:43 »
Mulla oli joskus tuplakaasarien kans myös ongelmaa et jarruteho oli huono, muistelisin et alipaine oli otettu vain toisesta imusarjasta, muuten tuntu toimivan kaikki normaalisti mut poljinta sai painaa ihan tosissaan. Sitten kun otin alipaineen kummaltakin imusarjalta niin auttoi asiaan. Tehostajan säätöjen tarkastus + säätö auttoi kakssatkussa...

Paikalla Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1120
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #11 : 24.09.2014, 16:18:07 »
Tämä on orkkis B20A ja tulee yhdestä reiästä alipaine koko imusarjan täydeltä.

Tuntuu että tehostin ei tehosta heti täysillä vaan kun poljinta painaa niin alun jälkeen se alkaa tehostaa lisää. Viittaisi siis tuohon suodin ongelmaan. Pystyyköhän sitä jotenkin remppaamaan..?
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #12 : 25.09.2014, 10:14:43 »
Enpä tiedä, tuo suodin juttu on mulle uus asia. Lieneeköhän se tuossa http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-booster/repair-kit-brake-booster/1033613/ näkyvä vaahtomuovin näköinen juttu?

Paikalla Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1120
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 140 tehottomat jarut
« Vastaus #13 : 12.10.2014, 18:37:40 »
No niin, kyllä nyt lähtee. Ostin Skandixilta kokonaan uuden tehostimen, ja täytyy kyllä sanoa, että aivan järjetön ero uuden ja vanhan välillä. Nyt aletaan olla jo 200/900 jarrujen tuntumassa. Ei oikein voi käsittää, että voi ollakin tuollainen ero! Kyllä nyt kelpaa ajella ja varsinkin pysähdellä  :).

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo