Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut Volvosterix tänään kello 15:41:32 »
Tossahan noita.
https://aeromotors.fi/kataloog/volvo/s60-i-384/2-4/vetopyorat/vetoakseli?of=m4696;t15149;s10162

En raaskis skf ottaa, ei se sen kummempi nykyään ole kuin esim  GSP. Siis toi 262028

Jokaisen oma valinta tietysti. Tää nyt taas on näitä mun höpinöitä. :)

Vaihtoaika on noin puoli tuntia jos mikään ei jumita. Tunnin ne velottaa. :D

Huollossa sanoivat että oikea mitta olisi 983mm ja alkuperäselle vetarille tulee koodi 8252050

Tuossa gsp vaan ilmoitetaan mitaksi 990mm ja sanoivat ettei se käy ja jos väärä osa tulee niin autonosturilla tulis aika iso lasku et miten toimia?
2
FAQ (isot etuvedot 99-07, Volvo P2-alusta) / Vs: CEM-yksikkövioista
« Uusin viesti kirjoittanut Janne100 tänään kello 15:26:39 »
Itellä oli viime kesänä sama vika, samat oireet. (Auto S80, 2000)
Varaosa-autosta (V70, 2000) sai uuden valomodulin, mutta alunperin sen sisältö oli sama, vain naamataulu oli epäsopiva. No, naamataulun sai vaihdettua vanhasta modulista uuteen, joten homma tuli maaliin.
3
Tulipa nyt käännettyä varsi takaviistoon osoittamaan, mutta pikaisen auton levon ovet lukossa pitäen ja koe ajo ainakin antaa samaa vika valoa. Pitääpä kattoa aamulla jos vielä valittaa viasta ja sen mukaan mennä tarvitseeko uuden osan.

Kiitos avusta ja vastauksista kaikille. Niistä on ollut kädettömälle apua.
4
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 15:00:27 »
Ei voi kun ihmetellä. :o tuo kaks hammasta on aika mestarillinen suoritus. Ei varmasti ole asennuksen jälkeen pyöritetty konetta käsin ja tarkastettu että on merkeissä.
Ehkä ymmärtäis joltain aloittelevalta diy mieheltä mutta että korjaamo joka rahaa vastaan näitä tekee niin oho.
5
Moro,

Ollaan tätä vikaa tutkittu oikein urakalla. Sekä huollossa että omin päin. Nämä tehty

1. Pyöränakselin holkki - check
2. Iskarit ja kiinnitykset - check
3. Vetonivelet - check -> Oikea sisempi edessä oli väljä ja se on vaihdettu
4. Koiranluut - check -> molemmat vaihdettu edessä, olivat väljiä

Nyt loppui sitten eväät. Kalina on vähentynyt 80% , mutta eilen koeajossa tuli vielä seuraavaa:

* Jarruttaessa semmoinen pieni kolahdus ja sama sitten joskus jos kääntyy jyrkästi rattiä'äriasennossa
* Apukuskin puolella kolahtaa montussa ja töyssyssä edelleen. Tätä siis tutkittu niin maan perkeleesti :)

Kiitos jo etukäteen guruille.

6
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 D3 2016 , stop / start akku
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 14:36:41 »
Sulla on iso akku finaalissa. Sen sähköllä kuunnellaan radiota auto sammuksissa. Nyt virranhallinta pyrkii säästämään sähköä, jotta sitä olisi riittävästi auton käynnistämiseen. Sen akun kuuluisi olla tyypiltään AGM.

Pikkuakkua käytetään ainoastaan starttaushetkellä sähköttämään auton muut järjestelmät paitsi starttimoottori. Näin vältetään alhaisen jännitteen vikailmot monilta auton tietokoneilta.
7
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Volvo_Man tänään kello 14:29:35 »
Oli huoltamon vika. Jako laitettu 2 pykälää väärin. Meni takuuseen, mutta muutakin skeidaa ehti tapahtua. Laittoivat hyvin ohuen öljyt koneeseen. Vuotoja siellä sun täällä. Lisäksi syylari mystisesti hajosi heti huollon jälkeen. Eipä tartte sinne huoltamoon edes kusta enään.
8
Noita näkyy aina välillä. Kaikki hommat joissa pitää irrottaa alapallo tai muuten kammeta tukivartta alemmas vaatii varren irrotuksen tukivarresta, muuten voi kääntyä väärinpäin.
9
Myydään autot / C30
« Uusin viesti kirjoittanut Cee30 tänään kello 14:05:18 »
Tyttärelle harjoitusautoksi ostettu C30 1.8 Kinetic, nyt se on tarpeeton meille. Siisti ja hyväkuntoinen Volvo. Ovien- ja lokasuojien reunat ovat ruosteettomat. Moottori vetää hyvin, ja auto on joustava ja helppo ajaa. Katsastuksessa HC ja CO päästöt olivat "ohjearvoissa"=ei ainakaan holtittomasti syö öljyä. Kulkee maanteillä suoraan. Kaikki toimii, eikä pala mitään varoitusvaloja tms. Sisältä tuo on raikas ja puhdas. Penkit ja oviverhoilut ovat tyylikkään punaiset. Penkit on ehjät. Kahdet renkaat Volvon alumiinivanteilla, mutta 16" kesäkumit on huonot. Talvirenkaat on taas hyvät 15" Nokia Hakkapeliitta 8. Molemmat rengassarjat on tasapainossa ja auto kulkee suoraan niinkuin tuollaisen kiitäjän kuuluukin. Melkein täydellinen huoltokirja ja iso kasa kuitteja. Viimeksi on vaihdettu öljyt+suodatin, vaihteistoöljy, ohjaustehostimen öljy, termostaatti, vasen etujousi+kääntölaakeri yms. Juuri katsastettu. Moottorinlämmitin+sisäpistoke. Ketjukone. Ei vaihtoa. Hinta 3300e.

https://www.nettiauto.com/volvo/c30/14215422

Puh. 0504109785, Jyväskylä
10
Onko akku kunnossa? Akkuboottikin voi joskus tehdä jotain.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy