Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: 140 - 11.01.2013, 12:27:46
-
Moro
Ostin tuollaisen 122s Amazonin. Papereissa 65vm loppuvuodesta rekisteröity. Tyyppikilven mukaan 66vm. Auto on ajokuntoinen projekti. Ei pitäisi olla kovin laho, vaikka 90 luvulla viimeksi leimattu. Autoon on laitettu gt merkkejä ja isoa kiekkomittaria. Täytyy laittaa tässä kuvaa mittarista, kun istuu niin hyvin kojelautaa että onko sellaista saanut esim lisävarusteena tai sitten jostain viripuljusta aikanaan tilattua, mistään kuvista en ole samanlaista löytänyt. Autossa on alunperin ollut ylivaihteellinen laatikko. En ole autoa vielä hakenut ja en huomannut kattoa laatikkoa kun kävin autoa pikaisesti kattomassa. Tupla su kaasaria on paikallaan ja peltisarja. Onko sporttia ollut alunperin peltisarjalla?
Täytyy laittaa kuvia autosta kunhan sen kotiin saan ajettua. Matkaa on reilu 300km :)
Onkohan näitä sportteja kuinka paljon tehty ja onko vielä paljon jäljellä?
Täytyy kysellä tietoja ja vinkkejä aina kun niitä tarvitaan.
-
Jottei ois jopa GT-malli, 123?
Täällä yks kappale 122S, 4D sedan, keräämässä pölyä ja linnunkakkaa varastossa...
-
Jottei ois jopa GT-malli, 123?
Täällä yks kappale 122S, 4D sedan, keräämässä pölyä ja linnunkakkaa varastossa...
Eikös GT:t 68-70 valmistettuja?
E: ja täältäkin löytyy yksi 4 ovinen 122S ::)
-
Moro
Ostin tuollaisen 122s Amazonin. Papereissa 65vm loppuvuodesta rekisteröity. Tyyppikilven mukaan 66vm. Auto on ajokuntoinen projekti. Ei pitäisi olla kovin laho, vaikka 90 luvulla viimeksi leimattu. Autoon on laitettu gt merkkejä ja isoa kiekkomittaria. Täytyy laittaa tässä kuvaa mittarista, kun istuu niin hyvin kojelautaa että onko sellaista saanut esim lisävarusteena tai sitten jostain viripuljusta aikanaan tilattua, mistään kuvista en ole samanlaista löytänyt. Autossa on alunperin ollut ylivaihteellinen laatikko. En ole autoa vielä hakenut ja en huomannut kattoa laatikkoa kun kävin autoa pikaisesti kattomassa. Tupla su kaasaria on paikallaan ja peltisarja. Onko sporttia ollut alunperin peltisarjalla?
Täytyy laittaa kuvia autosta kunhan sen kotiin saan ajettua. Matkaa on reilu 300km :)
Onkohan näitä sportteja kuinka paljon tehty ja onko vielä paljon jäljellä?
Täytyy kysellä tietoja ja vinkkejä aina kun niitä tarvitaan.
Peltisarjat on jälkiasennusta.
Helpoin vinkki ylivaihteen havainnointiin taitaa olla käyttöviiksi. Jos ratin takana on viiksiä 2kpl, toinen on vilkku ja toinen ylivaihde.
Täältäkin löytyy 122S overdrive, 2D, 1964
-
Ei taida gt kuitenkaan olla. Viiksiä löytyy ratintakaa kaksi ja merkkivalo ylivaihteelle löytyy. Voisitko 122s laittaa kuvia omasta matsonistasi ja kaikista muistakin kiinnostaisi kuvia nähdä ja myös neliovisista.
-
Siinä ny on pari kuvaa omasta.. Ei siis ole todellakaan alkuperäistä vastaava, vaan ihan oman maun mukaan laiteltu.. ::)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img199.jpg)
-
(http://i59.photobucket.com/albums/g310/hra_47/Amazon-67/DSCN1510.jpg)
Tässä ei ylivaihdetta olekaan...
-
Jos on sama valkoinen, mikä oli alkuviikosta nettiautossa, niin ei ole orkkis GT, tuli nimittäin tyyppikoodia tulkkailtua itsekin. Eikös GT:ssä ala 133:lla tyyppikoodi.. Kyllähän tuo mielenkiintoinen auto oli, mutta aika äkkiä hävisikin markkinoilta :) Kiekkamittarista epäilisin, että jokin mallikohtainen tarvikemittari?
-
Hienoja autoja. Sama auto on kyseessä mikä oli nettiautossa. Ja ei tosiaan gt ole sen tarkistin heti kun kävin autoa kattomassa. Mutta on tiennyt kyllä auton olevan sportti vielä siinä vaiheessa kun kaupat sovin. Myöhemmällä vasta varmistui. Oli kylläkin positiivinen ylläri :)
Vaikka kyllä minusta kaikki amatsonit on hienoja oli sitten sportti tai tavan malli.
Onkohan minkäverran tehty 2 ovisia sportteja oliskohan kellään mitään lukuja?
-
Jos on sportti niin tyyppinumero alkaa joko 122, 133, 123 tai 132 riippuen onko 2 vai 4 ovinen ja onko b18b, b18d, b20b vai b20d koneella..
-
Luin jostain että näihin on saanut tehtaalta jonkinnäköstä virityssarjaa. Onko kellään mitään tietoa mitä se on sisältänyt? Ja mistä tunnistaa sellaisen sarjan.
-
Jos on sportti niin tyyppinumero alkaa joko 122, 133, 123 tai 132 riippuen onko 2 vai 4 ovinen ja onko b18b, b18d, b20b vai b20d koneella..
13235 VF
Tällainen tyyppinumero on tässä.
-
13235 VF
Tällainen tyyppinumero on tässä.
2 ovinen, b18b koneella ollut alunperin, erikoismalli (sport), vaihelaatikko m41 kuuluis olla..
-
2 ovinen, b18b koneella ollut alunperin, erikoismalli (sport), vaihelaatikko m41 kuuluis olla..
Näin minäkin sen tulkitsin
-
Äskettäin tehty amazonilla noin 50km siirtymä ja hyvin toimi. Ajovalot ei meinannut alkaa ensin toimimaan, mutta syttyi sitten pienen ajon jälkeen. Lämmityslaite ei toiminu ollenkaan, niin sai raappa olla toisessakädessä kokoajan ;D Ylivaihde toimi täysin oikein ja oli mukava fiilis ajella. Rallimeininkiä, kun äänet on sellaset. Lipoisaa vaan iänikuisen vanhoilla kovettuneilla talvirenkailla. Vielä reilun satasen vauhista ei meinannu olla pitoja nelosella :idiot2:
-
Äskettäin tehty amazonilla noin 50km siirtymä ja hyvin toimi. Ajovalot ei meinannut alkaa ensin toimimaan, mutta syttyi sitten pienen ajon jälkeen. Lämmityslaite ei toiminu ollenkaan, niin sai raappa olla toisessakädessä kokoajan ;D Ylivaihde toimi täysin oikein ja oli mukava fiilis ajella. Rallimeininkiä, kun äänet on sellaset. Lipoisaa vaan iänikuisen vanhoilla kovettuneilla talvirenkailla. Vielä reilun satasen vauhista ei meinannu olla pitoja nelosella :idiot2:
Se on normaalia ;) Et päässyt todistamaan sitä, kuinka lämmin amazoni oikeasti on talvellakin.. :-\