Autodiagnoosi  Carcom Oy

XC70 D5 -04 aut. vetolevyn (vauhtipyörän) vaihto

  • 5 Vastauksia
  • 1562 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Kävi näinä päivinä niin, että startti otti ja sanoi sopimuksen irti. Startti vaihtoon ja samalla huomasin, että vauhtipyörästä puuttuu hampaita n. 10 cm.n matkalta. Oli juuri startin kohdalla nähtävissä. Tästähän seuraa se, että startti hyräyttää tyhjää kerran kierroksella... Eikä ole kyllä mitään syytä tiedossa miksi noin on käynyt ja kumpi on muna ja kumpi kana tässä asiassa, eli menikö hampaita poikki startin oireilen takia vai hajosiko startti vauhtipyörän takia.
Auto jälkikasvun ajettavana, niin ei ole omakohtaisia havaintoja tapatuneesta.
Kysymys; miten iso operaatio tuon pyörän vaihto lie automaattiin, varaosana en nopealla vilkaisulla löytänyt tuota vielä netin syövereistä ja sinistä tiskiä en ole saanut vielä puhelimeen vastaamaan...


Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: XC70 D5 -04 aut. vetolevyn (vauhtipyörän) vaihto
« Vastaus #1 : 17.05.2019, 16:44:03 »
Vaihteisto irti-kiinni
Vetolevy irti-kiinni
Vaihda välissä vielä kampiakselin takastefa.

Helppoa kuin lapsen lyöminen! :-X
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 -04 aut. vetolevyn (vauhtipyörän) vaihto
« Vastaus #2 : 18.05.2019, 11:25:59 »
Vaihteisto irti-kiinni
Vetolevy irti-kiinni
Vaihda välissä vielä kampiakselin takastefa.

Helppoa kuin lapsen lyöminen! :-X


OK, kone pöydälle vai onnistuukoo paikoillaan?



Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: XC70 D5 -04 aut. vetolevyn (vauhtipyörän) vaihto
« Vastaus #3 : 18.05.2019, 15:08:34 »
kone autossa kiinni... laatikko pois autosta jne.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: XC70 D5 -04 aut. vetolevyn (vauhtipyörän) vaihto
« Vastaus #4 : 19.05.2019, 00:01:34 »
Vaihteisto irti-kiinni
Vetolevy irti-kiinni
Vaihda välissä vielä kampiakselin takastefa.

Helppoa kuin lapsen lyöminen! :-X

vaihteisto kun irti niin myös se lohkon takaosan muovinen pakkasproppu-öljytulppa vaihtoon ja metallinen tilalle jos 04:ssa sattuisi sellainen vielä olemaan
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa ropaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 -04 aut. vetolevyn (vauhtipyörän) vaihto
« Vastaus #5 : 20.05.2019, 17:39:49 »
Se on noin 10 tunnin sessio nosturilla.
Tarvitaan öljyä laatikkoon ja kulmavaihteeseen.
Laatikosta on päästettävä ropun kautta öljyt alas. Irroituksesta tulee siivompi.
Kulmavaihde on irrotettava, tilaa tulee kunnolla lisää ja kulmavaihteeseen on näppärä vaihtaa öljyt irrallaan.
Moottorikannatinpalkki on oltava, koska irrotin apurungon pois.
Sitten vaan uutta pulttia ja varaosaa kehiin.

 

Kulkukoira  Proturbo