Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Volvo 240DL - 27.04.2016, 20:29:29

Otsikko: 240 moottorin vaihto
Kirjoitti: Volvo 240DL - 27.04.2016, 20:29:29
Mitenkäs käy jos isken kaksatkuun b200k tilalle b27e. Onko "bolt on", entäpä katsastus? Pitääkö jarruja uusia tai jotain muuta.
Otsikko: Vs: 240 moottorin vaihto
Kirjoitti: TVS - 27.04.2016, 22:31:55
Sen jälkeen sulla on siellä huonompi moottori kun lähtötilanteessa.

No, oikeasti, jos raavit kaikkine oheishiluineen sen ranskalaisen nokkasorvin sinne niin tarvihet jonkunlaisen vertailutodistuksen alustoista jne, oletusarvoisesti b200k on sevverta tuoreempi kori että siinä on jo jäähdytetyt jarrut, mutta vakaajaa jne tarttet tekniikanluovuttajasta koska vakio törmää öljypohjaan.
Otsikko: Vs: 240 moottorin vaihto
Kirjoitti: jen - 28.04.2016, 08:08:30
Sen jälkeen sulla on siellä huonompi moottori kun lähtötilanteessa.

No, oikeasti, jos raavit kaikkine oheishiluineen sen ranskalaisen nokkasorvin sinne niin tarvihet jonkunlaisen vertailutodistuksen alustoista jne, oletusarvoisesti b200k on sevverta tuoreempi kori että siinä on jo jäähdytetyt jarrut, mutta vakaajaa jne tarttet tekniikanluovuttajasta koska vakio törmää öljypohjaan.
kummelia lainaten,toi on pojat täysin turhaa hommaa  :2funny:
Otsikko: Vs: 240 moottorin vaihto
Kirjoitti: HarPes - 06.09.2016, 13:31:17
Tein vaihdon -77 245 Volvoon 90 luvulla... Kun silloin ei neloskoneen viripalikoita ollut edullisesti saatavilla. .. . on melko bolt on mutta nykyisin tosiaankin turhaa kuten edellä todettiin... syylari ainakin piti vaihtaa + jotain pikku säätöä mutta helppo homma kuitenkin.
Otsikko: Vs: 240 moottorin vaihto
Kirjoitti: sjs - 07.09.2016, 10:43:13
Ihan hullua hommaa. B27 on ehkä paskin kone ikinä, kaikki ongelmat löytyy mitä maa päällään kantaa. On kuluvaa nokkaa, K-jet temppuilua jne.

On bolt-on, JOS saat koko 200 sarjan luovuttaja auton, tosin jos luovuttaja on 760, niin joudut tekemään hommia kuitenkin mm nestekytkimen, syylarin, vaihdelaatikon palkin ja moottoritukien kanssa.

Jos tehoja haluat, hommaat joko B230 turbokoneen tai vaparina siihen B230 lohkon päälle 16v hattu. Tehoa on heittämällä enemmän kun PRV romussa, painaa vähemmän ja syö huomattavasti vähemmän polttoainetta.

Jos kutoskonetta haluat, laita sinne mieluummin B6304S 960, S/V90 tai S80 volvosta. Taloudellisempi, tehokkaampi, varmempi ja parempi kaikin puolin kun PRV.
Otsikko: Vs: 240 moottorin vaihto
Kirjoitti: Neverbe4 - 29.12.2016, 15:13:18
Tai laitat jonkun toisen merkin veekutvosen, alfa, Nissan, Opel, fortti Mazda yms. Vaihtoehtoja löytyy