KL-varaosat  Race.fi

-98 2.3 T5 viritys

  • 79 Vastauksia
  • 42836 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
-98 2.3 T5 viritys
« : 09.10.2011, 18:33:04 »
Terve, mitä kaikkea kyseiseen myllyyn kannattaa laittaa jos haluaa 300+ kaakkia ulos "turvallisesti" Nämä oli mielessä: Uudet H kanget+kaikki laakerit ja tiivisteet, uusi isompi turbo T19?? downpipe ja röörit uusiksi, isommat suuttimet? isompi bensapumppu? Sitten ohjelma, RICA, BSR?
Jos talven aikana ehtisi ruuvailla, tietäisi vaan mitä palikoita hankkia jne.  ::)

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #1 : 09.10.2011, 20:00:15 »
eiköhän se 300hv ihan tolla setupilla mitä luettelit irtoa, ahtimeksi voi sopia myös kkk k24 löytyy uudemmista s60r malleista...putkisto vaikkapa jt:ltä,myös vakio cooleri voi olla järkevä vaihtaa aluversioon,, muovi päädyt ei välttämättä pidä korkeamasta ahtopaineesta. bensa pumppu riittänee ihan vakiona noille tehoille. Ohjelma kannattaa muokata autokohtaisesti penkissä. Kanki vammoja täältä löytyy runsaasti joten niitä voi pitää varsin perusteltuna vaihtaa (vaikka samppa sportilta saa valmista settiä),,

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #2 : 10.10.2011, 06:35:53 »
Ok, joo kankisarja näytti olevan myynnissä ja ihan ok hintaankin. Meneekö toi K24 bolt-on ton nykyisen hyrrän paikalle?

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #3 : 10.10.2011, 09:18:47 »
ellen ole 100% väärässä niin toi k24 menee bolt on paikoilleen,, viisaammat voivat vielä tarkentaa,, tuossa hyrrässä voi olla aavistus enenmän viri potenttiaalia kuin 19t...

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #4 : 10.10.2011, 10:12:43 »
Siinähän ne kokolailla lueteltu.

H kanget.
DP 3"
Turbo, 19T on ihan ok, jos ei lähde tavoitteita kauheasti yli 300hp:n yli tavoittelemaan.

B pumppua ei tarvitse päivitellä, uusii sille vaan uuden virtapiuhan.
Ennemmin ahdistaa bensalinjat, kuulemma.

Alkup IC riittänee myös noille lukemille.
Suuttimet nippa nappa, etenkin valkoiset.

Ja Depilille optimointiin.
Sieltä saa penkitykset ja todelliset lukemat samaan hintaan. mitä jonkun bolt-on lastun.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #5 : 10.10.2011, 16:33:40 »
Ok, täytyy katsella hintoja jne. Tarkoitus ei ole kuitenkaan revitellä auton kanssa joka risteyksessä vaan enemmänkin haen vääntöä ohituksiin ja sitä kautta mukavuutta ajoon.
(saa se kyllä viivaltakin lähteä rivakasti, ei haittaa yhtään  ;D)

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #6 : 11.10.2011, 06:19:48 »
Tuolla oli juttua noista kangista, että kannattaa tarkistuttaa ne ??? Oli jollain ollut jotain sopivuusongelmia?? ???

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #7 : 11.10.2011, 08:20:30 »
Tuolla oli juttua noista kangista, että kannattaa tarkistuttaa ne ??? Oli jollain ollut jotain sopivuusongelmia?? ???

Niiden painos saattaa olla eroa, niin ne kannattaa tasapainottaa.. Eiköhän ne sinne pellin alle sovi ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #8 : 11.10.2011, 11:24:48 »
Tuolla oli juttua noista kangista, että kannattaa tarkistuttaa ne ??? Oli jollain ollut jotain sopivuusongelmia?? ???

Pääsääntöisesti ovat olleet mitoissaan kanget, mutta.

On niitäkin löytynyt missä heittoja.
Lähinnä heitot on ala silmissä, eli eivät täysin pyöreitä tms.

ELi uudet H profiilit AINA koneistamon kautta.
Hinta n. 50€ / 5 kankea.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #9 : 23.10.2011, 15:00:06 »
Nyt kyllä rävähtää hieman OT mutta aikalailla sama auto ja samat ideat päässä. Miten nuo orkkis kanget kestää? Elikkä jos lastuttaa niin numeroitten mukaan teho pyörii siinä 300hp alanurkilla, onko lastu ihan perusteltu ilman mekaanisia muutoksia? Varmaan saa dumpin laittaa turbon ystäväksi mutta kertokaa viisaamat mihin varautua.

Kiitosh
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #10 : 23.10.2011, 17:12:35 »
Nyt kyllä rävähtää hieman OT mutta aikalailla sama auto ja samat ideat päässä. Miten nuo orkkis kanget kestää? Elikkä jos lastuttaa niin numeroitten mukaan teho pyörii siinä 300hp alanurkilla, onko lastu ihan perusteltu ilman mekaanisia muutoksia? Varmaan saa dumpin laittaa turbon ystäväksi mutta kertokaa viisaamat mihin varautua.

Kiitosh

Jos pelkkä lastutus ilman muita muutoksia saa aikaan 300hv, niin uudet kanget kannattaa ostaa jo valmiiksi hyllyyn odottamaan. Orkkis kanget kyllä kestää sopivalla kokoonpanolla yli 300hv:kin mutta riskikäyrä kartuu aika jyrkästi alaspäin. Dumpin saa laittaa, mutta mihinkään sitä et virityksen kannalta tarvi, alkuperäinen bypass toimittaa siellä paineenpurkajana virkaa.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #11 : 23.10.2011, 18:15:45 »
Dumppi kannattaa ehkä unohtaa, kone menee vaan kaasun päästäessä rikkaalle kun dumppi suhauttaa jo mitatun ilman pihalle. Bypass kuten sanottua hoitaa jo sen, mutta sensijaan kierrättää "dumpatun" ilman turbon imupuolelle takaisin jotta ei em. efektiä tule.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #12 : 23.10.2011, 21:27:27 »
Jos pelkkä lastutus ilman muita muutoksia saa aikaan 300hv, niin uudet kanget kannattaa ostaa jo valmiiksi hyllyyn odottamaan. Orkkis kanget kyllä kestää sopivalla kokoonpanolla yli 300hv:kin mutta riskikäyrä kartuu aika jyrkästi alaspäin. Dumpin saa laittaa, mutta mihinkään sitä et virityksen kannalta tarvi, alkuperäinen bypass toimittaa siellä paineenpurkajana virkaa.

Selvä peli. Ongelmana nyt herää kankien suhteen oma osaaminen asennuksen suhteen(ammattilaisen asentamana niin kannatta varmaan samalla remontoida koko kone kun atomeiksi menee?), noh kait sitä tekemällä oppii..

Siitä huolimatta jos otetaan esim Rican lastu http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=188 joka lupaa jopa 310hp joka varmaksi osaltaan jo hieman mainos puhetta.. Meinaat että menee sitten veivi kieroksi suht helpolla?

edit: ok dumppi unohdetaan;)
« Viimeksi muokattu: 23.10.2011, 21:29:25 kirjoittanut heikinheimo »
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

hevonen

  • Vieras
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #13 : 23.10.2011, 21:36:54 »
Mitenkähän se on tuon automaattilaatikon kanssa..?
Ainakin vanhemmissa 850 malleissa on lastulla saatu onnistuneesti laatikko rikottua. :)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #14 : 25.10.2011, 18:26:17 »
Automaatin kanssa pitää vääntöä rajata ohjelmalla, sitten pitäisi kestää...

Ja tosiaan, H-kanget pitää käyttää koneistamon kautta juurikin soikeiden laakerisilmien vuoksi. Kiinastahan noi melkein kaikki tulee...

Itellä on 18T, valkoiset suuttimet, 50mm cooleri, 3" DP ja teetetty softa. Kesällä penkissä tuli se 300hv vaikka seokset oli pirusti rikkaalla, eli 19T:llä pääsee siihen 300hv tehoon aivan hienosti.
Kesän lopussa menikin sitte kanki solmuun ;D

K24 menee lähes bolt-on, laippa pakosarjaa sopii ja laippa DP:hen jos vaan mitsun ahdin on ollu vinolla isolla lähdöllä.
Vesi- ja öljylinjat menee uusiksi ja se koneen takana kulkeva vesiputki...

Suuttimiksi kannattaa laittaa suosiolla siniset, jos K24 puhallinta miettii, niin vihreät...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Autoracing  KL-varaosat