Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

-98 2.3 T5 viritys

  • 79 Vastauksia
  • 42831 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #15 : 25.10.2011, 20:15:29 »
ellen ole 100% väärässä niin toi k24 menee bolt on paikoilleen,, viisaammat voivat vielä tarkentaa,, tuossa hyrrässä voi olla aavistus enenmän viri potenttiaalia kuin 19t...

kkk24 menee kuten joku jo osasi neuvoa, lähes Bolt on kiinni.

19T on suora bolt-on. (kunhan on oikea pakosarjalaippa, mutta se ei ole ongelma jos dp vaihtaa).

Ahdinvertailu ruotsin foorumeilta (lyhyesti ja käännettynä)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=115570

kkk24 saa 10-15hv enemmän tehoa kun 19t:llä
Mutta mitsun ahtimet kestää hienosti ja herää mukavasti.

tehotavoite 300hv saa jo jopa 15g tai 16t ahtimella joten kkk24 on ehkä liioiteltua

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #16 : 25.10.2011, 21:05:58 »
R-malleissa joissa on tuo KKK24, on jo vakiona 300hv, joten ehkä sillä pääsee vähän pidemmälle. Ainakin pakopaineet ei pitäisi olla niin kammottavat kuin 19T;llä kun ollaan 300hv lukemassa.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 21:07:50 kirjoittanut usu »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #17 : 25.10.2011, 21:10:39 »
R-malleissa joissa on tuo KKK24, on jo vakiona 300hv, joten ehkä sillä pääsee vähän pidemmälle. Ainakin pakopaineet ei pitäisi olla niin kammottavat kuin 19T;llä.

sillä pääsee vähän pidemmälle.... Mutta ei mitään huikeita hyppäyksiä pidemmälle
ja se jaksaa pitää vähän korkeampia paineita kuin 19t ennekuin lämpöä syntyy...

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #18 : 25.10.2011, 21:52:26 »
19T on suora bolt-on. (kunhan on oikea pakosarjalaippa, mutta se ei ole ongelma jos dp vaihtaa).
Tähän korjauksena että pakosarjanlaippa on sama kaikissa vakio ahtimissa mutta downpipen laippa ei.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #19 : 25.10.2011, 22:11:57 »
Tähän korjauksena että pakosarjanlaippa on sama kaikissa vakio ahtimissa mutta downpipen laippa ei.

*dough* meni mulla näköjään konseptit vähän sekaisin.

Kiitos kun oikaisit  :hg:

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #20 : 01.11.2011, 21:07:28 »
Nyt on turbo ja kansi pöydällä. Hyvässä kunnossa näyttää kaikki olevan. Sylinteritkin ihan priimat. Huomenna sitten öljypohja pois ja männät ulos. Pitää varmaan ne kanget hommata kohtapuolin, että saa koneen takaisin kasaan.
Niin miten noiden suuttimien kanssa? Riittääkö noi valkoiset suuttimet siihen 300hv ?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #21 : 01.11.2011, 22:01:58 »
Itellä on 18T, valkoiset suuttimet, 50mm cooleri, 3" DP ja teetetty softa. Kesällä penkissä tuli se 300hv vaikka seokset oli pirusti rikkaalla, eli 19T:llä pääsee siihen 300hv tehoon aivan hienosti.
Kesän lopussa menikin sitte kanki solmuun ;D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #22 : 02.11.2011, 06:32:51 »
Kappas vaan  :D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #23 : 02.11.2011, 09:17:44 »
Nyt on turbo ja kansi pöydällä. Hyvässä kunnossa näyttää kaikki olevan. Sylinteritkin ihan priimat. Huomenna sitten öljypohja pois ja männät ulos. Pitää varmaan ne kanget hommata kohtapuolin, että saa koneen takaisin kasaan.
Niin miten noiden suuttimien kanssa? Riittääkö noi valkoiset suuttimet siihen 300hv ?

Oranssit 300hv ei riitä.

(ja toistoa) valkoiset riittää 300hv:lle

Kun kerran kansi on pöydällä.
varmista jos on tarvetta plaanaukselle.



Muistaakseni toleranssi on jotain  ~0.35mm ja orkkis kansipahvi "kestää" tuon toleranssin (tarkista & varmista tieto, Hanyes tai vadis tai jostain)

Kansi ei saa plaanata kovinkaan paljon "elämän aikana" volvon ohjeiden mukaisesti. (oisko ollu jotain 0.5mm luokkaa).

Ei muuta kuin mukavia ruuvasuhetkiä :D

-Z

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #24 : 02.11.2011, 16:25:32 »
Jo kansi menee koneistamoon. Ne tarkistaa ton suoruuden, venttiilit, ohjurit ja vaihtaa ohjurin kumit (on polttanut hiukan sinistä, kun seissyt muutaman viikon hallissa)
Männät+h-kanget menee myös koneistamoon tarkistukseen/tasapainoitukseen.
Mitä putkistoa suosittelette? Varmaan pitää laittaa ihan kaikki uusiks, oli takapönttö jo hiukan hapero yhdestä reunasta ja putki myös..

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #25 : 02.11.2011, 19:02:04 »
Nyt on männät pöydällä, ihan hyviltä näyttää ja kankien laakerit myös. Oli öljyrenkaat aika täynnä karstaa. Taitsi löytyä syy siihen pieneen öljynsyöntiin, noita vähän epäilinkin....
Muuten öljypohja tuli hyvin pois, mutta ne perkeleen ohjaustehostimen putket!  >:( >:( Onneksi sai niitä taivutettua juuri sen verran, että pohja pääsi pois.  :)

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #26 : 03.11.2011, 20:20:08 »
Kysymyksiä:
Miksi kiertokangissa on eri laakeri ylä ja alapuoliskossa? Laakereissa oli volvo logo ja numerot, laakerinumerot samat kaikissa kangissa.
Ja miksi ei laakereissa ole niitä lukituspykäliä, kangissa on kolot niille?  ???

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #27 : 03.11.2011, 20:56:39 »
Tarvike laakerit (clyko) oli ainakin samat ylä/ala.

Ei ole joo lukkopykäliä laakereissa, eikä saanut edes sellaisia etsimälläkään.
Säästöö säästöö.. O0
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #28 : 08.11.2011, 09:19:13 »
Lisää kysymyksiä: tarviiko lohkosta ottaa tavaraa pois noiden H-kangien tieltä? Vai kangista pois??? Oli jotain semmosta juttua tuolla...  ::)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #29 : 08.11.2011, 09:55:44 »
Lisää kysymyksiä: tarviiko lohkosta ottaa tavaraa pois noiden H-kangien tieltä? Vai kangista pois??? Oli jotain semmosta juttua tuolla...  ::)

En oo kyllä kuullu että näistä vitosmottien lohkoista olis tarvinnu tavaraa pois ottaa.. ::)

Kangis saattaa olla painos vähä eroa että niille vaan tasapainotus ja kuten sjos sanoi edellisellä sivulla: "
Lähinnä heitot on ala silmissä, eli eivät täysin pyöreitä tms. ELi uudet H profiilit AINA koneistamon kautta. Hinta n. 50€ / 5 kankea."

EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Kulkukoira  Proturbo