Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

-98 2.3 T5 viritys

  • 79 Vastauksia
  • 42792 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #30 : 08.11.2011, 10:13:35 »
Lisää kysymyksiä: tarviiko lohkosta ottaa tavaraa pois noiden H-kangien tieltä? Vai kangista pois??? Oli jotain semmosta juttua tuolla...  ::)

Jos sulla on uudet kanget, niin ei tarvitse ottaa sylinterien "kulmista" tavaraa pois.

Mulla oli vanhaa tuotantoa nua kanget, eli isommalla ala "silmällä", niin tarvi ottaa.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2011, 10:15:11 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #31 : 08.11.2011, 11:42:00 »
Uudet kanget tulossa, eli menee sitten ilman modeja, Hyvä.  :)

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #32 : 11.11.2011, 18:27:40 »
Kansi haettu koneistamosta tänään ja tavaraa volvolta. Uusissa kiertokangen laakereissa samat numerot molemmissa puoliskoissa. Ihmetyttää vieläkin noi vanhat laakerit kylläkin....
Kannelle tehtiin venttiilien tarkistukset+kumien vaihto ja plaanaus.
Volvolta tuli sitten kaikki tarvittavat tiivisteet, muutaman unohdin tilata, mutta pitää ne männänrenkaatkin tilata vielä....Maksoi ihan riittävästi toi tiivistekasa  :D

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #33 : 16.01.2012, 20:03:44 »
Joo menee lohkon modaamiseen....Ottaa kanget kiinni molemmin puolin  ::) Noh eiköhän se tästä. .    :D

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #34 : 27.01.2012, 19:30:46 »
Kone purettu ja pesty, odottaa uusia laakereita. Sitten alkaa kasaaminen...  ::)

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #35 : 27.01.2012, 22:10:49 »
Kone purettu ja pesty, odottaa uusia laakereita. Sitten alkaa kasaaminen...  ::)

Voiton puolella siis :D

Tee työ rauhassa, ja jos jonkun osan kohdalla edes mietit pitäiskö vaihtaa. Vaihda.
Nyt on hyvä mahdollisuus siihen.
Ja älä unohda vesipumppua ja öljypumppua.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #36 : 28.01.2012, 09:13:27 »
Vesipumppu on vuoden vanha, niin se saa jäädä, mutta miten ton öljypumpun kanssa? Onko se muka niin kuluva osa että kannattaa vaihtaa ? (En ole vielä kurkannut sen sisään)

Tuli yllätyksenä toi runkolaakereiden värikoodauskin, mutta eipä se lopulta kummoinen homma ollut selvittää mitkä sinne kuuluu  :buck2:

Niin mulla on siis kone pois autosta ja laatikko purettuna myös. Oli tarkoitus ekana vaihtaa vaan kanget, mutta tartti modata tota lohkoa, niin otin koko paketin pois. Saapahan kunnolla tehtyä sitten.....
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 09:43:15 kirjoittanut C70 »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #37 : 28.01.2012, 22:12:06 »
ton öljypumpun kanssa? Onko se muka niin kuluva osa että kannattaa vaihtaa ? (En ole vielä kurkannut sen sisään)

En tiedä tuosta öljypumpusta... mutta jos kerran virittää niin onhan se uusi pumppu aina parempi kun vanha!
Eli ei tarvi miettiä saako koneen laakerit ym tarpeeksi öljyä.

Tinakoneen virityksen nyrkkisääntö mun mieletä on;
Jos se irtoaa, vaihda se.

On kuitenkin niin v:mäistä ja kallista avata tuota konetta ja saada se kasaan joten parempi kerran vahitaa kaikki.

Laakereista sen verran.
useat laittaa normilaakerit.
Mutta tuo värikoodaus on paras tapa edetä. (se maksaa vähän enemmän mutta ompahan tehty parhaalla mahdollisella tavalla)  P>

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #38 : 28.01.2012, 22:23:03 »
Avasin sen pumpun ja se oli kyllä aivan priima. Ei ollut mitään kulumaan/uria siinä alumiini pesässä. Ja rattaat todella siistit. Saa kyllä mennä tolla vanhalla pumpulla ja uusilla tiivisteillä... ::)
Enkä ole muutenkaan kuullut, että kellään olisi ollut ongelmia noiden pumppujen kanssa. Onhan se hyvä laittaa uutta osaa, mutta ei viitisi joka palikkaa vaihtaa. Toi pumppukaan ei mikään halpa ole  :buck2:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #39 : 28.01.2012, 22:29:35 »
Toi pumppukaan ei mikään halpa ole  :buck2:
Ei varmaan. Itse en edes ruennu kurkkimaan sinne ko tota kauppakassia kasasin.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #40 : 29.01.2012, 15:42:22 »
Ja tonne laatikkoon on sitten tulossa remonttia ja 3 kytkin pakkaa saa yhden levyn lisää. Kestää sitten jumppaa hiukan paremmin  ::)

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #41 : 04.02.2012, 21:04:02 »
Mikäs noissa männänrenkaissa/männissä on erona? Mahle männärenkaat ostettu B 5234T3 koneeseen (tarkistin numerot ja kaikki). Ylin rengas ei mahdu uraan. Vanha oli 1.2 mm ja uusi 1.5mm ??????? Männät 81mm halk.   ::) ::)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #42 : 04.02.2012, 21:34:33 »
Mikäs noissa männänrenkaissa/männissä on erona? Mahle männärenkaat ostettu B 5234T3 koneeseen (tarkistin numerot ja kaikki). Ylin rengas ei mahdu uraan. Vanha oli 1.2 mm ja uusi 1.5mm ??????? Männät 81mm halk.   ::) ::)


Voisko olla eri valmistajien mäntiä koneissa tai jotain? Passaako udella, et mistä hommasit renkaat ja mitä maksoi?
Kyselin viime viikolla täällä paikallisilta, ja pidin aika arvokkaana. Liki 300€ / sarja....
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #43 : 04.02.2012, 21:52:58 »
Alkaa homma selvitä. 99 asti pitäis olla 1.5mm 1.75mm ja 3.0mm renkaat. Mutta käytetty 1.2mm rengasta ja volvon tai mahlen sarjoissa ei ole 1.2 vaan 1.5 rengas. Eli joutuu jostain hankkimaan joko 99-> männänrengas sarjan ja ottaa siitä se ylin rengas tai sitten tilata jostain pelkästään se ylin rengas 1.2mm paksuisena.....  ::)
Ja toi mahlen sarja maksoi virtasen moottorissa/Salo 227e

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: -98 2.3 T5 viritys
« Vastaus #44 : 04.02.2012, 21:56:26 »
Alkaa homma selvitä. 99 asti pitäis olla 1.5mm 1.75mm ja 3.0mm renkaat. Mutta käytetty 1.2mm rengasta ja volvon tai mahlen sarjoissa ei ole 1.2 vaan 1.5 rengas. Eli joutuu jostain hankkimaan joko 99-> männänrengas sarjan ja ottaa siitä se ylin rengas tai sitten tilata jostain pelkästään se ylin rengas 1.2mm paksuisena.....  ::)
Ja toi mahlen sarja maksoi virtasen moottorissa/Salo 227e


Mä voin ostaa ton sarjan, jossei 1.2mm saa ku sarjana  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

KL-varaosat  Race.fi