Elekma  Autoracing

16v imusarja 8v volvon kanteen

  • 13 Vastauksia
  • 8630 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa O-P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
16v imusarja 8v volvon kanteen
« : 05.01.2012, 23:49:52 »
Onkos noissa imusarjoissa erilainen laippa vai sopiiko keskenään ?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #1 : 05.01.2012, 23:52:48 »
Onkos noissa imusarjoissa erilainen laippa vai sopiiko keskenään ?


Tälläi heti enempiä miettimättä heitän että on täysin erilainen.
Molempia olen kädessäni pyöritelly, ja paikalleen asentanu, joten mielikuvien pohjalta sanon, ettei juurikaan oo yhteistä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #2 : 05.01.2012, 23:54:45 »
8v pyöreä imukanava ja 16v soikea.

16v kanteen saa sovitettua adapterilaipalla 8v imusarjan.

Kanavat ei tosin mene ihan kohdilleen.


Poissa O-P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #3 : 06.01.2012, 15:22:29 »
no saisko tota meekaanisen ruiskun imusarjan sopimaa sähkö ruisku imusarjan tilalle  tai kanteenhan se kait menee suoraan, onko siihen olemass mitään viritys imusarjaa mihin sais sähkö rusikun suuttimet kiinni?
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012, 15:24:17 kirjoittanut O-P »

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #4 : 06.01.2012, 15:30:57 »
no saisko tota meekaanisen ruiskun imusarjan sopimaa sähkö ruisku imusarjan tilalle  tai kanteenhan se kait menee suoraan, onko siihen olemass mitään viritys imusarjaa mihin sais sähkö rusikun suuttimet kiinni?

Mekaanisen k-jetronicin imusarja menee 8-venttiilisen vinokoneen kanteen suoraan ilman muutoksia.

Tuohon ko. imusarjaan voi hitsata paikat suuttimille, joilla siihen saa suuttimet.

Viritysimusarjoja voi kysellä esim. AMW-nimisestä firmasta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #5 : 06.01.2012, 16:39:37 »
Am worksilta saa hyväksi havaittua plenumia, jonka voi hitsauttaa jossain jos ei itse pysty.

Poissa O-P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #6 : 06.01.2012, 22:36:12 »
no onko kellään kokemusta noiden pelkkien imusarjojen vaihdolla hyötyykö tehoo yhtään jos tekee k-jetronikin imu sarjasta sähko ruiskuun sopivan vai tuleeko sama teho hyöty jos sovittais vakioon 16v  65mm kaasuläpän?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #7 : 06.01.2012, 22:45:02 »
Kysäseppä Lankku-nimimerkiltä, hällä on tehtynä tälläinen,
osaa varmaan kertoa asiasta ( siis vapari k-jet imusarja johon istutettu
sähkösuuttimet)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #8 : 06.01.2012, 23:03:53 »
no onko kellään kokemusta noiden pelkkien imusarjojen vaihdolla hyötyykö tehoo yhtään jos tekee k-jetronikin imu sarjasta sähko ruiskuun sopivan vai tuleeko sama teho hyöty jos sovittais vakioon 16v  65mm kaasuläpän?

Mulla on sellanen mielikuva, että top20 listallakin olisi joku auto aika korkealla, jossa on tuo K-Jet vaparin "pukinsarvi" imusarja paikallaan.

Eli se olisi parempi, kuin sähköruiskun alkuperäinen sarja.

Toisin sanoen huonoista paras.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #9 : 07.01.2012, 16:23:48 »
Muuta vertailutietoa ei mulla ole kuin se, että tiukemmalla nokalla vaparissa vakio sähköruiskun imusarja omalla läpällään ahdisti selvästi verrattuna vapari(turbossahan on eri) K-jetin imusarjaan 65mm läpällä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #10 : 08.01.2012, 00:31:46 »
Kyllä tuo K-Jetin imusarja muodoltaa näyttää jonkin verran fiksummalta ja isommalla läpällä varmasti saadaan etua aikaan. siihen on vielä suht. pienellä panostuksella tehtävissä muutos isommalle läpälle, jolloin läpän sijainninkin voi muuttaa halutessaan.

Mulla on tuolla myyntipuolella yksi k-jetin sarja läppineen myynnissä jos kiinnostaa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #11 : 08.07.2013, 19:34:01 »
Onko kukaan istuttanut sähkösuuttimia k-jetillisen kanteen?
Itse vaihdan K-jetin imusarjan turbovinomottiini kun näyttää todella paljon paremmalta kun perus vapari lh:n imusarja. Suuttimet vain pitäisi saada joko kanteen tai sitten hitsata niitä suuttimen paikkoja imusatsiin, mitä en mielellään tee.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #12 : 08.07.2013, 19:46:04 »
Onko kukaan istuttanut sähkösuuttimia k-jetillisen kanteen?
Itse vaihdan K-jetin imusarjan turbovinomottiini kun näyttää todella paljon paremmalta kun perus vapari lh:n imusarja. Suuttimet vain pitäisi saada joko kanteen tai sitten hitsata niitä suuttimen paikkoja imusatsiin, mitä en mielellään tee.

Siihenhän ne menee, kun laittaa vaan. Bensakiskoon pitää tehdä uudet kiinnikkeet, mutta ei muuta huomioitavaa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 16v imusarja 8v volvon kanteen
« Vastaus #13 : 08.07.2013, 19:50:13 »
Kiitos tästä :)
Kaasuläpän jouduin vaihtamaan kun k-jetin kaasuläppäkoteloon ei saa TPS anturia. Ainiin ja k-jet kaasuläpässä on joku ihme sormenpään kokoinen jousitoiminen venttiili :idiot2:

Jos joku muu kokeilee kyseistä operaatiota niin mainittakoon, ettei sähköruiskullisen kaasuläpän ja k-jet kaasuläpän kaasuvivusto ole sama.

 

Ateho  Elekma