KL-varaosat  Race.fi

16V pitkäiskulla

  • 38 Vastauksia
  • 15261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #30 : 03.09.2013, 18:27:32 »
Jos kysyjällä on tuommoinen 740:nen 2.3 16v talvipelinä niin voisi olettaa että siellä on B234F lohko?
Siksi haen tarkennusta asiaan ettei kysyjä mene ostamaan pitkäiskuakselia tarkistamatta mikä lohko kysyjän autossa on ja käykö täällä ehdotetut akselit ks. lohkoon.

Moniko vinokoneen omistaja yleensäkkään tietää montaako erialaista lohkoa tahi kampea on edes olemassa ja mihin/miten ne käyvät toisiinsa...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #31 : 04.09.2013, 13:46:25 »

Jos ei mennä ysejä niin moottori tyyppi vaihtuu:)


No näinhän siinä kävi.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #32 : 08.09.2013, 11:02:20 »
Moniko vinokoneen omistaja yleensäkkään tietää montaako erialaista lohkoa tahi kampea on edes olemassa ja mihin/miten ne käyvät toisiinsa...

Itse tiedän sen verran omista romuista että pöydällä odottaa porattu -98 B230FT lohko ja isoilla runkolaakereilla oleva pentan akseli.  :P Pakosarjaa, vauhtipyörää, kytkintä ja moottorin tiivistesarjaa lukuunottamatta kaikki osat on kasassa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #33 : 17.09.2013, 17:10:36 »
Itellä ois tarkoitus tehdä tollasesta B230FT koneesta pitkäiskuinen kymppisarjan kampuralla ja 16v kannen kera. Hevosvoimat ois tarkotus saada sinne 450-500 tietämille ja re85 ajellaan joten ruttuja saa olla. Osaakos joku sanoa montako milliä iskua tulee lisää tolla satkusarjan kokoon hiomisella? Lähinnä kankien ja mäntien hankkimista varten tarvis tietää. Ei oo vielä tullu leikittyä näiden stroukki hommien kanssa niin vinkkejä otetaan vastaan ilomielin.
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #34 : 17.09.2013, 17:21:23 »
Itellä ois tarkoitus tehdä tollasesta B230FT koneesta pitkäiskuinen kymppisarjan kampuralla ja 16v kannen kera. Hevosvoimat ois tarkotus saada sinne 450-500 tietämille ja re85 ajellaan joten ruttuja saa olla. Osaakos joku sanoa montako milliä iskua tulee lisää tolla satkusarjan kokoon hiomisella? Lähinnä kankien ja mäntien hankkimista varten tarvis tietää. Ei oo vielä tullu leikittyä näiden stroukki hommien kanssa niin vinkkejä otetaan vastaan ilomielin.

Taitaa tulla havemmaksi hankkia suoraan B230 koneeseen käypä kampiakseli kuin hioa ja sovittaa kymppisarjan akseli B230 lohkoon?
Tai jos vaikka taivaasta tippuu hyväkuntoinen B23 lohko niin sitten kannattaa hiotun akselin käyttö

Esim mulla B23 lohko, hiottu kampi 85mm iskulla, veivit B230 mitoilla ja Penta männät.
Puristus 16v kannella ja vakio pahvilla jotain 9:1
Flex fuel 8)
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #35 : 17.09.2013, 20:54:09 »
Esim mulla B23 lohko, hiottu kampi 85mm iskulla, veivit B230 mitoilla ja Penta männät.
Puristus 16v kannella ja vakio pahvilla jotain 9:1
Flex fuel 8)

Suunnilleen sama setti täällä, mutta wisecot ja 8vena hattu.
Vastaus kysymykseen, noin 5milliä tulee lisää. Rippuu koneistajasta ja akselin lähtökohtaisesta kunnosta, 4.5 - 5mm tulee iskua lisää.

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #36 : 17.09.2013, 21:53:52 »
Taitaa tulla havemmaksi hankkia suoraan B230 koneeseen käypä kampiakseli kuin hioa ja sovittaa kymppisarjan akseli B230 lohkoon?
Tai jos vaikka taivaasta tippuu hyväkuntoinen B23 lohko niin sitten kannattaa hiotun akselin käyttö

Esim mulla B23 lohko, hiottu kampi 85mm iskulla, veivit B230 mitoilla ja Penta männät.
Puristus 16v kannella ja vakio pahvilla jotain 9:1
Flex fuel 8)

Okei, mistäs noita B230 kampuroita saa? tai siis Ruotsin puolelta tietty :D Itellä kun löytyy noita B21x2 ja B230 lohkot tallin perukoilta, ei tota B23 harmillisesti löydy. Mut siis noin 5 milliä kasvaa toi iskunpituus eli karvan yli 2.5l tulee.
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #37 : 17.09.2013, 21:58:52 »
Seuraa markkinapaikkaa ja nettivaraosaa

Karvan alle 2,5L tulee 5mm iskun lisäyksellä
Ihan sama, ahdin määrää tahdin...
16v hatulla tehoa ja turbiinilla leivotaan alaväännöt :P
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 16V pitkäiskulla
« Vastaus #38 : 17.09.2013, 22:17:55 »
Seuraa markkinapaikkaa ja nettivaraosaa

Karvan alle 2,5L tulee 5mm iskun lisäyksellä
Ihan sama, ahdin määrää tahdin...
16v hatulla tehoa ja turbiinilla leivotaan alaväännöt :P

Jep jep.. Täytyypi kahtella.
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy