Proturbo  Autodiagnoosi

V50/S60R awd n.500hv

  • 25 Vastauksia
  • 17695 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #15 : 31.01.2014, 21:11:53 »
Onkos joku oikeesti ottannu voimaa esim. S60R ja testannu mitä se neliveto kestää? Motit kyllä kestää kun dartonoi lohkon mutta toi neliveto ei kyl ole mikään järin jykevä.  ;D

Se nelivetohan, tai tarkemmin ottaen kulmavaihde/booriholkki hajoaa vakionakin, toisin kuin moottori.

Onko se 83mm porauksella oleva lohko oikeasti niin heikko, mitä täältä netistä saa lukea? Sen ymmärtää, että se on aika kovilla, jos neloskoneesta revitään 600-700hv, mutta jos puhutaan 500hv vitoskoneesta, niin eikö se tosiaan kestä?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #16 : 31.01.2014, 21:25:37 »
Nelimukisessa vakio T4sessa eli 2001-> jossa 83mm poraus antautuu lohko yleensä 2-3 syl välistä 250-300hv tehoilla eli kestää sillon 75hv per pytty, kun taas 81mm lohko on suomessakin kestänny melkeen 200hv per pytty ilman että ois vielä tuollakaan teholla antautunnu...

Okei :(

Onko kaikki tinalohkot samalla muotilla tehty, eli onko samat "akilleen kantapäät" kaikissa lohkoissa sylinterimäärästä riippumatta?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #17 : 31.01.2014, 21:38:49 »
Onkos joku oikeesti ottannu voimaa esim. S60R ja testannu mitä se neliveto kestää? Motit kyllä kestää kun dartonoi lohkon mutta toi neliveto ei kyl ole mikään järin jykevä.  ;D
Jos alkaa polttamaan rahaa kunnolla koneeseen niin varmasti nelivetoonkin löytyy konstit saada kestämään.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #18 : 31.01.2014, 21:39:36 »
Tuossa videonpätkää. En tiedä paljonko rahaa on palanut.

http://www.youtube.com/watch?v=FiWZ7P9TrSk

Tuo ei kyllä liiku kuten 500 heppaiselta odottaisi.

« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 21:41:16 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #19 : 31.01.2014, 21:45:33 »
Tuossa videonpätkää. En tiedä paljonko rahaa on palanut.

http://www.youtube.com/watch?v=FiWZ7P9TrSk

Tuo ei kyllä liiku kuten 500 heppaiselta odottaisi.
Katselin samasta autosta videoita. Kommenteissa moni ihmetteli samaa. Aika laiska noille tehoille.


Mutta tuosta voimansiirrosta. En tiedä mitä tämän Audin voimansiirrolle tehty, mutta vakiona ollut Haldex
http://www.youtube.com/watch?v=bFgq4bKpz6o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #20 : 31.01.2014, 21:56:38 »
Mutta tuosta voimansiirrosta. En tiedä mitä tämän Audin voimansiirrolle tehty, mutta vakiona ollut Haldex
http://www.youtube.com/watch?v=bFgq4bKpz6o

Jos tämä on sama mikä esiteltiin GTI:ssä joskus niin jutun perusteella oli muistaakseni ihan joka paikka muutettu kiinteäksi spooliperiä myöten. Mahtaisi olla mielenkiintoinen ajaa ihan normaaliliikenteessä...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #21 : 31.01.2014, 23:55:29 »
Hajoaakos muka tosiaan noi S60/V70R moottorit jollain 500hv?

Niistähän löytyy Evolven virittämiä versioita joissa jotain 400hv?

Focus ST (225hv) mosa on ainakin ihan sama kun volvon 220-230hv T5 kone, mut RS on sit ainakin isompi ahdin ja piirun verran pienempi puristus-suhde. Poraus on sama käsittääkseni.

Oma 1.878cc 16V 2.85bar ylipainetta ja työnsi 605hv/746nm koneelle RE85. Toi veto lopetettiin kesken kun ahtopaine vähän tosiaan karkas.  ;D
Tekee sen 400nm litraväännön. Joten ei toi mahdotonta ole.  ;D
Ookke, aattelin että tuollainen on utopiaa, kun kaikki nähdyt laput (tosin 98E) olleet tyyliin 300-350Nm/L. Tiedätte sitten mitä mun mosasta pitää irrota seuraavassa penkityksessä (JOSKUS sit), jos kerran 400Nm/L on mahdollista 16v hatulla ja RE85 :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #22 : 01.02.2014, 09:46:42 »
Velipojalla ainakin meni S60R:stä sylinteriputki halki, ja oli vaan lastutettu. Mun käsittääkseni sen tappoi liiat kierrokset. Rajotinta ei ollut nostettu. Eli 2.3 alakerta paikoilleen ja lisää ahtoo  :hello:

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #23 : 01.02.2014, 13:06:03 »
Mutta tuosta voimansiirrosta. En tiedä mitä tämän Audin voimansiirrolle tehty, mutta vakiona ollut Haldex
http://www.youtube.com/watch?v=bFgq4bKpz6o
Pieni OT, toinen rajunpuoleinen Audi: http://www.youtube.com/watch?v=E00w5qC1lJ8  :uglystupid2:
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #24 : 12.02.2014, 10:02:31 »
S60R on kyllä sellanen painava möhkö että sitä ei oo mitään järkeä muutenkaan ruveta virittämään. Ennemmin hommaa vaikka EVO 6-9n ja siitä sitten virittään.
Esim. 500hv on aika tylsä 1700kg möhkössä.  ;D
Jos poiketaan kysyjän malleista niin onhan nuo evotkin melkoisia läskejä. Tämmöinen alle:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/andere-andere-ariel-atom-euro-4-nur-1x-deutschland-lauter-bernsbach/161531476.html?lang=en
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S60R awd n.500hv
« Vastaus #25 : 13.02.2014, 12:43:01 »
Velipojalla ainakin meni S60R:stä sylinteriputki halki, ja oli vaan lastutettu. Mun käsittääkseni sen tappoi liiat kierrokset. Rajotinta ei ollut nostettu. Eli 2.3 alakerta paikoilleen ja lisää ahtoo  :hello:

Liiat kierrokset...camaan... :D Kyllä se sylinteripaine / vääntö sen tekee. Sylinteripaine tuppaa näissä laskemaan kierrosten myötä. 
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

RallyBaron  Samppasport