Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Spaprika - 11.03.2015, 19:57:14

Otsikko: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 11.03.2015, 19:57:14
Väkisin tuli hankittua uusi kaara kun vanhan kanssa yksi pakkasyö kirjaimellisesti kävin melkein kyntämässä pellon puolella, eikä siinä kovin hyvin käynyt. Se siitä traktorista.

Ennen tätä tuli kolmea C70 käytyä kokeilemassa ja tämä nyt sitten vaikutti parhaalta.
Auto on siis 1999 C70 Italian T5, 2.0 koneella (B5204T3). Tehoja n. 230Hv / 310Nm. Tekniikan puolesta ei ole muutoksia kuin vapaavirtauspaneeli ja isompaa putkistoa.
Ajettu 208tkm ja manuaali laatikolla. Väri tumman harmaa.

Oston jälkeen meni takaata levyt, satulat, palat ja kaikki muut hilppeet uusiksi, sillä olivat aivan jumissa pitkän seisonnan jälkeen.
Muuta tehtyä: Syylärivuoto korjattu, öljyt+suodatin, takaikkunoiden 20% tummennus, etumaskin maalaus, LED-ajovalot+kaikki sisätilavalot + kaikkea muuta pientä mitä turha luetella.
Talveksi lähes uudet nastat 16" alkuperäisvanteilla ja kesäksi 18" MAK Volare Black Edition kohta vaihtoon menevillä kumeilla.

Suunnitteilla olisi poppikone takakonttiin, taka-umpioiden tummennus, LED sumu/päivävalot, uudemmat umpiot ja etusäleikkö yms.
Soittimena toimii Autoviihde Ai695BT joka liian monimutkainen omaan käyttöön.  :o

En jaksa enempää höpöttää, antaa kuvien puhua lopun puolestaan:

(http://i.imgur.com/4thJuk8.jpg)
(http://i.imgur.com/g9MDt0e.jpg)
(http://i.imgur.com/gMb041W.jpg)
(http://i.imgur.com/cJrcWOl.jpg)
(http://i.imgur.com/5fMPqri.jpg)
(http://i.imgur.com/69BTDZZ.jpg)
(http://i.imgur.com/vDBiXAH.jpg)

MIELIPITEITÄ!
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 11.03.2015, 20:16:18
Onse kaunis  S* Ja omapa hyvässä kunnossa sisusta vaikka en tuosta vaaleasta niin välitä mutta nyt kyllä pisti vähän kateeks. :D Ookko madallusta miettiny pistää ? Itellä on sama korkunen mutta omasta mielestä vaatis vielä pikkasen ruuvata alas päin. Minkänäköstä humppavehjettä meinaat pistää takakonttiin ? Itelläki olis tarkotus pistää heti ku saa johot mutta reitti pitäs vielä löytää taakse asti. Vanhassa 940 oli niin helppo pistää ku oli tilaa ja simppeliä..
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 11.03.2015, 20:25:34
Onse kaunis  S* Ja omapa hyvässä kunnossa sisusta vaikka en tuosta vaaleasta niin välitä mutta nyt kyllä pisti vähän kateeks. :D Ookko madallusta miettiny pistää ? Itellä on sama korkunen mutta omasta mielestä vaatis vielä pikkasen ruuvata alas päin. Minkänäköstä humppavehjettä meinaat pistää takakonttiin ? Itelläki olis tarkotus pistää heti ku saa johot mutta reitti pitäs vielä löytää taakse asti. Vanhassa 940 oli niin helppo pistää ku oli tilaa ja simppeliä..

Madallus on käynyt mielessä, mutta tuskin ainakaan ihan heti, koska nyt hieman vaikeuksia päästä joka kynnyksen yli ilman että raapasee pohja.  :D
Korkeintaan se jousisarja mikä pudottaa n. 30mm

Humppavehkeet on jo valmiina ja ovat samat kun tuolla vanhan auton showroomissa mainitsin, olisiko ollut Ground Zeron 500W vahvari ja 1F konkka + 10" painesubwoofer suljetulla kotelolla (jollen väärin muista). S60 oli akku takana niin piuhat riitti hyvin, mutta nyt kun akku edessä niin tarvii enemmän piuhaa ja paksumpaa kun matka pitenee, ei ole muusta kiinni tällä hetkellä. :P
Mutta siis yllättävän hyvin nuo vakiokajarit soi ja toistaa äänet tasaisesti, nyt vaan matalemmat äänet esiin sillä humppavehkeellä.   8)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 15.03.2015, 21:36:49
Nahkapenkkejä putsailtu ja rasvattu.

Takajarruista jo puhuin, kuvaa siitä:

(http://i.imgur.com/KPIR7Ne.jpg)

Kaverin kautta sain kartio-vapaavirtaussuodattimen niin voisi sitä kokeilla laittaa kiinni pian:

(http://i.imgur.com/X3fPhMg.jpg)

Moottoritilaa putsailtu:

(http://i.imgur.com/D9oYqeY.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 16.03.2015, 00:52:14
Kerrohan toki miltä kuulostaa kartiosuodatin kiinni vähä itteäki houkuttais pistää.  :) Oletko itse asentanut tuon soittimen ja jos olet oliko vaikea kytkeä ? Itekki kattellu vähä noita 2din soittimia, onko miten vaikeita käyttää entä onko mitää hyötyä verrattuna normi soittimeen ? :D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 16.03.2015, 01:12:50
Kerrohan toki miltä kuulostaa kartiosuodatin kiinni vähä itteäki houkuttais pistää.  :) Oletko itse asentanut tuon soittimen ja jos olet oliko vaikea kytkeä ? Itekki kattellu vähä noita 2din soittimia, onko miten vaikeita käyttää entä onko mitää hyötyä verrattuna normi soittimeen ? :D

Vanha omistaja laittoit soittimen kiinni, ei kai siinä kummempia asennusongelmia ole ollut, näyttää siltä että ihan vain kliksahtaa pohjaan kiinni.
Soitin on muuten hyvä mutta ajossa joutuu kiinnittämään huomiota enemmän jos haluaa jotain tehdä, ominaisuuksia liikaa ja helvetisti eri sivuja missä voit tehdä sitä ja tätä.
Radio toimii hyvin kun painat vaan asemaa minkä olet laittanut muistiin mutta kun käytät esim. USB-tikkua niin kansioiden selaus yms ajossa on aika pirullista kun joutuu hapuilemaan alaviistoon. :P
Vanhassa autossa oli tavallinen Alpinen 1DIN soitin jossa vaan rullalla haet kappaleen tai painelet nappia niin kauan että löytyy.

Onhan se kiva että paljon kaikkea mitä pystyy tekemään mutta ajossa normaali toiminnot ovat pitkäveteisiä ja vie huomion itse ajosta.
Riippuu tietysti henkilöstä ketä häiritsee monimutkaisuus ja ketä ei. :D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 18.03.2015, 19:21:30
Noniin eli kartiosuodatin kiinni, luulenpa että löysin vielä sen alkuperän: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Viritys/Suodatin/Sport-ilmansuodatin-32322/?artId=32324
(http://i.imgur.com/W4phqb4.png)

Pienen videon vielä otin, äänet kyllä siis kuuluvat luonnossa paljon paremmin ja suhahtaa vieressä olijoiden korville ihan selvästi.
(Antakaa muuten anteeksi tuo säälittävä "lämpöpelti", se on väliaikainen.)

https://www.youtube.com/watch?v=ZOLXJfyQpkA
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 19.03.2015, 20:28:50
Onko ihan vakiopässi kiinni ? Nimittäin tuommosta ääntä olen vähän halunnutkin saada omaaki volvoo  S* Tarviko tota kartiota öljytä mitenkää vai pistikkö suoraa kiinni ja lets menoks meiningillä ? :D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Kenonit - 19.03.2015, 21:05:18
Näänks mä väärin vai onks toi pakokaasu tosiaan noin sinertävää ???
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 19.03.2015, 21:21:40
Onko ihan vakiopässi kiinni ? Nimittäin tuommosta ääntä olen vähän halunnutkin saada omaaki volvoo  S* Tarviko tota kartiota öljytä mitenkää vai pistikkö suoraa kiinni ja lets menoks meiningillä ? :D

Vakiopässi siellä on turbon kyljessä. :P Tuo kartio oli jo puhdas ja suht sopivasti öljyssä niin en siihen mitään laittanut. Elikkä kyllä se oli vaan vanha pois, uusi tilalle ja lets go.  :D

Näänks mä väärin vai onks toi pakokaasu tosiaan noin sinertävää ???

Ei se kyllä luonnossa noin sinertävää ole, mutta siis auto aivan kylmä kun sen tuossa käynnistin.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 19.03.2015, 21:44:09
Ei siinä muu  auta ku hakea samanlainen huomenna, saa vähä muutaki ääntä autosta ku kesyä murinaa. :D Kiitos että viittit pistää vähä videoo. :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 24.03.2015, 19:04:49
Tossa kun konetilan puolta räpläsin niin huomasin turbon kyljessä hieman öljyn tapaista möhnää:
Joku viisaampi voisi yrittää antaa vastauksen että pitäisikö huolestua vai ei?

(http://i.imgur.com/PqTFF1T.jpg)

Toisaalta voisin avata muutenkin koko mutkan ja putsata paikat läpi aivan sama vuotaako siellä joku vai ei.  ::)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: 8-pätkä - 24.03.2015, 19:31:16
Eiköhän näissä kaikissa ole turbon kompressori enemmän tai vähemmän öljytöhnässä imupuolelle menevän huohotuksen takia. Kuitenkin sellainen paikka mikä on hankala pestä niin töhnäähän sinne kertyy.

Ainakaan kovin ronskisti öljytty ilmansuodatin ei pidennä IMMun eliniän ennustetta, muuta haittaa noista kartiotötteröistä tuskin on. Tuohon jatkuvaan tuhinaankin tosin kyllästyy yllättävän pian... ;)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Machigo - 25.03.2015, 10:48:12
Meikäläisen eksä siinä!
Oli itsellä n. 3 vuotta sitten, ostin kun oli mittarissa n. 117.000tkm.

Nähtävästi pysynyt edelleen hyvässä hoidossa, kuten oli minullakin ollessa... :)
Putkisto on Simons sportsystem 2,5", katilta taaksepäin. Jos saan suositella, niin katso läpi putkiston kiinnikkeet. Ne tuppasivat löystymään omassa käytössä ainakin...

Jos haluat tietää jotain lisää, niin kysele ihmeessä!

Ps. jos et tarvitse Autoviihteen soitinta, voisinko ostaa sen sinulta pois? Siellä on myös erikoisliitin suoraan vahvarille, joka kuuluu siihen mankkaan. :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 25.03.2015, 15:53:16
Meikäläisen eksä siinä!
Oli itsellä n. 3 vuotta sitten, ostin kun oli mittarissa n. 117.000tkm.

Nähtävästi pysynyt edelleen hyvässä hoidossa, kuten oli minullakin ollessa... :)
Putkisto on Simons sportsystem 2,5", katilta taaksepäin. Jos saan suositella, niin katso läpi putkiston kiinnikkeet. Ne tuppasivat löystymään omassa käytössä ainakin...

Jos haluat tietää jotain lisää, niin kysele ihmeessä!

Ps. jos et tarvitse Autoviihteen soitinta, voisinko ostaa sen sinulta pois? Siellä on myös erikoisliitin suoraan vahvarille, joka kuuluu siihen mankkaan. :)

No perkele!  ;D Kyllä tuntuu että ihmeen paljon vanhat ja uudet omistaja löytävät toistensa pirssit täältä foorumien kautta.
Hyvässä kunnossa on koriltaan eikä ruostetta ole missään, pohjassa on vieläkin jonkun sortin massakerros (kuka sitten laittanutkaan), ja auto saa pesun viikottain ja vahankin monta kertaa vuodessa. ;)

Hyvä niin nyt sain selville että mitäs putkistoa tuo on koska todellakaa ei vakiolta näyttänyt/kuulostanut.
Onko muuten tehty mistä tuo putki? Kiinnikkeet olin jo vaihtamassa mututuntumalta kun löysähköltä se on tuntunutkin. :D
Muita tenknillisiä muutokisa tehty kun tuo putki mitä ei heti huomaisi?

Kuskin kaatopenkkivipu on muuten paskana, senkin huomasin oston jälkeenpäin vaikka ei myyjä siitä mitään maininnut. :facepalm:
Ja luulenpa että meni hänellä rikki eikä sulla? Koittanut etsiä ohjeita korjaamiseen mutta niukassa on nekin tiedot siitä.

Tuon soittimen kanssa... on se hieman monimutkainen ja meinasinkin pistää siihen oman 1DIN soittimen, minkä myin viikko sitten pois.
Jos olisit silloin ehtinyt viestittää niin en olisi myynyt vielä vanhaa soitinta vaan laittanut sen tilalle.  :-\
Kyllähän tuollekkin varmaa hinnan löytää mutta täytyy siihen koloon varmaan samantyyppinen saada tilalle jos osto silti kiinnostaa?

Ja siis tottakai jos tulee mieleen jotain niin kysy/ilmoita jos kerran tämä sinun vanha on! :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Machigo - 26.03.2015, 12:47:20
Hahaha, voi juma, meikän alustamassat ne siellä sitten on!  :D

Putkisto on muistaakseni rosteria, eli ei ruostu koskaan. Putken pää tosin saattaa väliajoin saada hapettumaa, mikäli sitä ei kiillottele.
Muita teknillisiä muutoksia siihen ei sitten ollakkaan tehty, paitsi se Simotan vapari, joka oli siellä boksissa. :)

Meinasin aikoinaan auton lastuttaa, jotta saisin hävitettyä edes hieman sitä ärsyttävää turbolagia, joka on tuossa italian T5:ssa vakiona.
Lopulta sitten päädyin kuitenkin luopumaan tuosta, kun sain siitä niin perhanan hyvän tarjouksen. :D

Kuskin kaatopenkin vivun vapautusjousi on irti, oli tosiaan jo silloin kun minullekkin auto tuli.
Valitettavasti en jousta koskaan löytänyt, joten en sitä saanut toimimaan... :/

Soittimen osto kiinnostaa toki, mutta tietenkin meidän pitää päästä hinnasta vielä sopuun sitten... Laitan tästä sulle privaa, niin keskustellaan. :)

Ps. Kuvia katsellessa tulee ikävä noita MAK:in vanteita... Ne sopii niin hemmetin hyvin tähän autoon! :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 26.03.2015, 20:19:37
Meinasin aikoinaan auton lastuttaa, jotta saisin hävitettyä edes hieman sitä ärsyttävää turbolagia, joka on tuossa italian T5:ssa vakiona.

Joo se on suhteellisen pitkä, vääntö alkaa kunnolla siinä 3000 paikkeilla ja parhaat se ottaa n. 5000 paikkeilla. Rajoitin paikallaan ollessa 4000 ja vauhdissa 6000. Tulipas lukuja  :D
Lastu olisi ihan mukava jossain vaiheessa, mutta ei vaan tahdo löytyä lastufirmojen tietokannasta valmiina B5204T3 koneelle lastua. Menisikö 2.3 T5 lastu suoraan tähän?

Seuraavaa asiaa:

Nyt pitäisi varmaan huolestua, kun venttiilikoppa hieman hikoilee öljyä tiivisteen välistä, ja tuossa jokunen päivä sitten öljytikku nousi ylös ja sottasi hieman konetilaa. Tikun reijästä ei puhalla kuin ihan vähän (hyvä kun edes huomaa), niin viittaisi siihen että huohotus tukessa? Jäähdytysnestettä on hävinnyt kuukaudessa n. 1cm mutta ei näy öljytikussa mitään poikkeavaa (voi olla edelleen syyläri jota sain korjattua siihen tarkoitetulla sementillä).

Olisiko jollain räjäytyskuvaa tuohon huohotukseen tai jotain vinkkejä miten saada homma hoidettua parhaiten?

Tuossa venttiilikoppa tällä hetkellä:

(http://i.imgur.com/RunALth.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: 8-pätkä - 26.03.2015, 20:33:33
Syylärisementtiä ei voi todellakaan suositella. Kohta saat nimittäin vaihtaa lämppärin kennon kun ei tule lämmintä...  :-\

Venttiilikopassa ei sitten ole tiivistettä lainkaan, vaan se kasataan "volvoliimalla". Samaa osaa on myös nokka-akseleiden laakerikannet, eli vähän erikoinen tämä kansi rakenteeltaan. :idiot2:
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 26.03.2015, 20:50:39
Syylärisementtiä ei voi todellakaan suositella. Kohta saat nimittäin vaihtaa lämppärin kennon kun ei tule lämmintä...  :-\

Paikallisessa korjaamolla kerrottiin että pieniin vuotoihin on käytetty pieni määrä ja tulos ollut hyvä, ainoana riskinä että voi nimenomaan kennon tukkia jos liikaa kaatelee ja pääsee paakkuuntumaan. Toinen vaihtoehto oli käyttää syyläripaikkausnestettä jossa ei ollut tukkimisen riskiä mutta ei tuki niin helposti ja on pirun kallista litkua.

Suurin vuoto korjaantui, mutta samalla ilmestyi juuri tuo ongelma että ohjaamon keskiventtiileistä tulee kylmää ja reunoilta kuumaa. :D Noh, onneksi kesä tulee niin on hieman lisäaikaa vaihtaa se kennokin.

(http://ursa-co.si/cache/trgursa/16-thurmo_stop_leak-0b7f309732887dec.jpg)
Tuollainen puolikas pussi paisariin jollei syylärissä ole täyttyökoloa, pikkuhiljaa kaatelee ja kierroksia reippaasti jotta kiertää (infona muille jos meinaa koittaa), mutta näköjään ei sitä paljoa tarvitse laittaa jotta saa muutkin paikat tukkeen kuin itse vuotokohdan.

Tuli sekin koettua.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Machigo - 27.03.2015, 08:15:43
Menisikö 2.3 T5 lastu suoraan tähän?

Ei mene ei.

Itse aikoinaan katselin tätä lastua, mutta hinta tuntui kovin suolaiselta...
http://itsfun.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=1886&itemid=

Kavereiden mukaan tosin hinnasta pystyy tossa lafkassa keskustelemaan aika sujuvasti...  ;D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Dmies - 27.03.2015, 14:24:34
Paikallisessa korjaamolla kerrottiin että pieniin vuotoihin on käytetty pieni määrä ja tulos ollut hyvä, ainoana riskinä että voi nimenomaan kennon tukkia jos liikaa kaatelee ja pääsee paakkuuntumaan. Toinen vaihtoehto oli käyttää syyläripaikkausnestettä jossa ei ollut tukkimisen riskiä mutta ei tuki niin helposti ja on pirun kallista litkua.

Suurin vuoto korjaantui, mutta samalla ilmestyi juuri tuo ongelma että ohjaamon keskiventtiileistä tulee kylmää ja reunoilta kuumaa. :D Noh, onneksi kesä tulee niin on hieman lisäaikaa vaihtaa se kennokin.

(http://ursa-co.si/cache/trgursa/16-thurmo_stop_leak-0b7f309732887dec.jpg)
Tuollainen puolikas pussi paisariin jollei syylärissä ole täyttyökoloa, pikkuhiljaa kaatelee ja kierroksia reippaasti jotta kiertää (infona muille jos meinaa koittaa), mutta näköjään ei sitä paljoa tarvitse laittaa jotta saa muutkin paikat tukkeen kuin itse vuotokohdan.

Tuli sekin koettua.

Ite olen käyttänyt yleensä holts radweld paikka-ainetta jos syyläri on vuotanut.. ei tuki kennoa jne. Ei näköjään ollut motonetin sivuilla enää, mutta tuo holts ei maksa, kun 60centtiä tuota thurmoa enemmän. http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=2454#.VRVKC-H0SJc
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 31.03.2015, 04:01:59
Ite olen käyttänyt yleensä holts radweld paikka-ainetta jos syyläri on vuotanut.. ei tuki kennoa jne. Ei näköjään ollut motonetin sivuilla enää, mutta tuo holts ei maksa, kun 60centtiä tuota thurmoa enemmän. http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=2454#.VRVKC-H0SJc

Täytyy pistää korvan taakse.

Nyt rupesi ahdot seilaamaan sillä lailla, että talla pohjassa nostaa ahtoja mutta yhtäkkiä laskeekin siitä huippukohdasta hieman alas. Pitäisi varmaan se ahtopainemittari hankkia pikkuhiljaa. :D

Bypassin kumi ilmeisesti vuotaa, ja siihen täytyy varmaan tällaiset ratkaisut hankkia:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-BOV-Bypass-Repair-Kit-VOLVO-TD04HL-15G-16T-19T-/381196405701?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58c1138bc5&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Upgrade-Turbo-Heavy-Duty-Bypass-Valve-BOV-Spring-14-lb-Volvo-850-S40-SRT-4-/181694090409?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a4dcfcca9&vxp=mtr

Tietääkös kukaan muuten paljon näissä se vakioahto on?  :-\
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Machigo - 31.03.2015, 10:49:31
Tietääkös kukaan muuten paljon näissä se vakioahto on?  :-\

Aikoinaan kun mittasin tuosta ahtoja niin ne oli tasan 1 bar. :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: 8-pätkä - 31.03.2015, 16:39:22
Muistelisin että vakioahtopaineet on noin 0,7bar T5 malleissa.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 01.04.2015, 04:43:40
Tuli aukaistua bypassin yhteydessä turbo, imu- ja välijäähyputket. Kaikille tarkastus ja putsaus.
Ei siellä kalvossa ollutkaan mitään reikää  :idiot2: öljyinen kyllä oli, hieman muualtakin.

Kai se mittari täytyy hakea ja katsoa miten se viisari liikkuu. Huomaa ainoastaan vitosvaihteella kun turbo alkaa pihisemään, niin huippukohdassa pihinä hieman vaimentuu/menee matalemmalle.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 26.04.2015, 18:29:57
Oliko kuinka ahas tila värkätä kun otit noita hilppeitä pois ? Ja ookko tehny tähän minkälaisen lämpöpellin suodattimelle ? Vai onko vielä videon väliaikanen käytössä. :D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 26.04.2015, 23:31:37
Oliko kuinka ahas tila värkätä kun otit noita hilppeitä pois ? Ja ookko tehny tähän minkälaisen lämpöpellin suodattimelle ? Vai onko vielä videon väliaikanen käytössä. :D

Siis tuo bypass? Oli se silti aika kettumaisessa paikkaa vaikka putkia otti pois. Avaaminen onnistui suhteellisen hyvin mutta takaisin laitto oli helvettiä kun millään tahtonut saada ruuveja paikallee niin pienessä tilassa.

Lämpöpellin kohdalla on nyt isompi seinämä jonka kylkeen tulee putki maskista. Sellaista BSR:än kartiosuodatinkoteloa tekisi mieli, en vaan tiedä mistä sen saisi pelkästään hankittua.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 27.04.2015, 02:23:22
Estääkö semmonen pelkkä seinämä kuinka hyvin vai pitäisikö tehä oikein kunnon kotelo siihen päälle ? Itsekki BSR sivuilta kattonu että myy sitä seinämää 89euron hintaa.. Eipä oo oikeestaan mitään kunnon koteloa vastaan itsellä ainakaan.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 27.04.2015, 03:15:45
Estääkö semmonen pelkkä seinämä kuinka hyvin vai pitäisikö tehä oikein kunnon kotelo siihen päälle ? Itsekki BSR sivuilta kattonu että myy sitä seinämää 89euron hintaa.. Eipä oo oikeestaan mitään kunnon koteloa vastaan itsellä ainakaan.

Paremmin se suojaa kun vanha :D
Parhain on se mikä estää eniten moottorin lämmön pääsyn suodattimelle ja sen sijaan tarjoaa viileää ilmaa, elikkä suodattimelle "kotelo" johon erillinen putki maskilta toimii varmasti parhaiten.
Jos otetaan sama kuutiomäärä viileää ja lämmintä ilmaa, niin viileä on aina happirikkaampaa ja paljon parempi koneelle sekä turbolle.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 30.04.2015, 23:53:46
Paljonkos tää sun italiaihme ahtaa ? :D Itellä ahot on vain 0.4  ja monet sanoo että pitäs olla 0.8 vakiona suurinpiirtein. Enkä ole oikein saanu varmaa vastausta mistään.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 01.05.2015, 15:46:00
Paljonkos tää sun italiaihme ahtaa ? :D Itellä ahot on vain 0.4  ja monet sanoo että pitäs olla 0.8 vakiona suurinpiirtein. Enkä ole oikein saanu varmaa vastausta mistään.

En nyt tarkemmin ole sitä neulaa seuraillut, mutta siellä 0.8-1.0 paikkeilla se pysyy täyskiihdytyksessä.
Lähtisin ensimmäisenä katsomaan bypassia, jos siellä kalvossa on reikä, koska helppo tarkistaa teoriassa, käytännössä ei (helvetin ahdas paikka).
Jollei reikää löydy niin voisin epäillä ahtopaineen säädintä, koska on kumminkin kulutusosa joka on myös hyvin vaihdettavissa.

Tuossa kuvaa kun itse availin sitä:

(http://i.imgur.com/GGVWNkV.jpg)

(http://i.imgur.com/1x7tYTX.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 02.05.2015, 22:13:10
jaha no 0.4 ahtoja on hukassa.. :-\ Ja onko jotain vinkkejä tohon irrotukseen ? muistakko millä pulteilla se oli kiinni ? Oon epäilly kans tota TCV solenoidia mutta vaihan sen ja tuon kalvon, kun kerran lastuttaakki pitää niin meneepähän siinä samalla.  :) Ja kiitoksia paljon kuvista :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 24.08.2015, 03:29:54
Pitkästä aikaa tänne tekstiä.

Tilasin tuossa pari viikkoa sitten Lesjöforssin madallusjouset S70/854 malliin (eli siis Ceehen ;D) TUV papereiden kera, ja eilen tuli pistettyä alle.
Luvattu madallus oli n. 4cm yllämainituissa ja ehkä 3cm se tippui Ceessä. Sopivan maltilisesti laski ja teki hieman jämäkämmän ajettavuuden mutkissa.

Kuvia laitan myöhemmin.

Muuta mitäs tässä on tehty:
-Vahvistetut XC90 ylätukikumit eteen
-Meyle-HD koiranluut
-Takavaloja sävytetty kuultomaalilla tummemman punaisiksi
-Äskettäin öljyt, suodatin, turbon paluuputken ylä- ja alatiiviste vaihtoon.

Tarkoituksena rupea ajovaloja metsästämään. Jotain vähän näyttävämpää.
Spacereita ja takaluukun lippaa katsottu jo pitkään.

Kilometrejä eniten tässä viestien välissä hankittu mutta taas tekisi mieli alkaa puunaamaan kaaraa välistä.   :D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 26.10.2015, 19:26:30
Päivitystä  ::)
Viime aikoina tapahtunutta:

-Uusi huohotinsysteemi
-Imusarjan, suuttimien ja öljykorkin tiiviste vaihdettu
-Takaluukun lippa
-Uusi akku + akkukiristin
-Uusi kartiosuodatin
-Käsinoja mukitelineillä
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 27.03.2016, 22:03:31
Päivitellään taas.

Eli talvi meni toisen auton kanssa ja Cee sai seistä kovimmat pakkaset tallissa odottamassa parempia kelejä.

Hetken mielijohteesta tekisi mieli alkaa vähän kutittelemaan konetta Ceestä jokin kaunis päivä (tai sitten vaihtaa auto suoraan 2.3 koneelliseen, tiedä sitten mitä tulee tehtyä).
Pikaisen lueskelun jälkeen kanget ovat ilmeisesti ensimmäiset kilkkeet mitkä menevät vaihtoon näistä jos jotain lastua enemmän haluaa tehdä. Turbo, suuttimet, välijäähdytin, putkisto, softa... jne. Saas nähä mitä keksii.

Tuosta vielä kuva nykyisestä kalustosta. Tuo 240 on btw myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa. Nettiautosta bongaamaan! MYYTY.

(http://oi68.tinypic.com/akd577.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 10.04.2016, 03:48:22
Noniin,
19T tuli hankittua, pääsee toistaiseksi pölyttymään hyllyyn ja odottamaan asennuspäivää.

Uudet kesävanteet haettu, mallia Rota Grid. Kaikki koossa 18x9.5" ET35. Kumeiksi näillä näkymin 235/40 ja 225/40
Omasta mielestä vanteiden tämän hetkinen väri ei välttämättä sovi autoon, ja hieman täytyy mietiskellä mitä niille tekisi. Gunmetal väriä tekisi mieli, mutta se jää nähtäväksi.  ::)

Valkoinen tökötti kuvissa on sitten jotain rengasrasvaa tms.  :D

(http://oi63.tinypic.com/2nbt4kl.jpg)
(http://oi64.tinypic.com/2i1csuo.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 26.05.2016, 23:14:50
Päivitystä tänne, ja nyt niitä kuvia.

Vanteet saivat uutta väriä pintaan ennen asennusta, ehkä hieman liian tummat niistä tuli verrattuna muuhun koriin mutta menkööt. :D

(http://i.imgur.com/wY909Cd.jpg)
(http://i.imgur.com/JElbWFx.jpg)
(http://i.imgur.com/LPcbyol.jpg)
(http://i.imgur.com/XN9mLyo.jpg)
(http://i.imgur.com/JpDeUCw.jpg)
(http://i.imgur.com/QYWkD12.jpg)
(http://i.imgur.com/YjFQ2LL.jpg)
(http://i.imgur.com/eoRFHSX.jpg)

Vanteiden jälkeen tuli alustaa Mamasanilta, BC Racing BR.

(http://i.imgur.com/sbXCDjJ.jpg)

Testiajo itsessään vaikutti hyvältä kunnes ajoin takaisin pihaan ja huomasin kumin käryn etupäästä. Noh, rengas pois ja katsaus koteloon, ja vetarin suojakumi rikki.
Tämä siis molemmin puolin. Olin siis mennyt itse tolpan alapäätä säätämään niin alas että hinkkasi suojakumit auki.

Muutaman ärräpäätteen jälkeen hakemaan uudet kumit ja 9 tunnin paukuttelun ja availun jälkeen huomaan keskellä yötä että otinpas väärät kumit.
Välitön masennus iski ja aamulla varaamaan aika liikkeestä sillä oma motivaatio laski täysin nollaan. Muutaman päivän ajan tuli ajettua siis käsipyyhe/jeesusteippiviritelmällä.
Huollossa vaihtoivat molemmat ulommat vetarit ja niiden kumit.

Opimmehan tästäkin alustahommasta jotain.

(http://i.imgur.com/u6y8266.jpg)

Ja biltemasta 3mm spaceri väliin niin saatiin tämmöinenkin ongelma pois.

(http://i.imgur.com/PspI3q6.jpg)

Ja nykyisestä ulkonäöstä kuvaa:

(http://i.imgur.com/sVfJKiK.jpg)

Ja sitten kalustoon tulikin pieni lisäys. :)

(http://i.imgur.com/28ZGw7x.jpg)

Kyseinen peli toimii kakkosautona kun Ceehen tekee jotain vähän pitkäveteisempää rojektia.

Auto on siis 850 2.3 T5, vuosimallia -94 ja manuaali lootalla. Tästä nyt en jaksa erikseen alkaa mitään selittelemään. Toimii kehonsiirtimenä ja kakkosautona kun sellaisia hetkiä tulee. :D Kauppakassi siis.

(http://i.imgur.com/JfJsxFb.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Cheytac - 27.05.2016, 01:26:58
On muute nätin näköne c70  :P :P
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Daiffi - 28.05.2016, 15:37:53
Helkkari ku tuli komee laitos noilla vanteilla ja madalluksella. Tässähän alko jo melkee ikävöimään omaa entistä ceetä.  :D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: puppet - 29.05.2016, 09:10:49
Tää on menny täysin ohi :o Erittäin hieno cee, 5/5!
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Baambu - 31.05.2016, 13:02:07
Sinnehän ne Rotat sujahti ihan näppärästi. Joutuiko mankeloimaan?

Otappa kuvaa sivuprofiilista, et näkee miten vanteet tulee kaarelle :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 31.05.2016, 16:15:34
Sinnehän ne Rotat sujahti ihan näppärästi. Joutuiko mankeloimaan?

Otappa kuvaa sivuprofiilista, et näkee miten vanteet tulee kaarelle :)

Ei suoranaisesti mankeloimaan joutunut mutta metallipokkaukset joutui kääntämään ylös ja pois edestä ettei töyssyissä ratti linkussa raapaise niin kovin. Toiselle puolelle on tulossa sisälokasuoja kun se otti vähän osumaa irrotusvaiheessa.

Takana ei mitään ongelmaa. Kuvaa tulee todennäköisesti viikonloppuna. Mutta kyllä ne enemmänkin kaarelle saisi vielä tulla kunhan saa lokarien lipat pois edestä ensin. :D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Justus - 31.05.2016, 16:25:37
Sopiiko muuten sama sisäloksu, kuin S ja V - malleissakin?
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 31.05.2016, 23:30:30
Sopiiko muuten sama sisäloksu, kuin S ja V - malleissakin?

En usko, sillä saman ikäluokan S/V-malleissahan etulokarit on hieman kulmikkaat? Varmaksi tätä en voi kyllä todeta, mutta luulisin että eivät sovi.

Itse tilasin tuommoisen: http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/14364143/26235
Osa on siis Avo-malliin kun coupea ei löytynyt, mutta veikkaan että sama osa. Ilmoittelen tänne miten käy!  :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Justus - 01.06.2016, 12:36:46
Kai siinä sitten on jotain eroa kun niitä erikseen myydään. Lokarit piti kai olla ihan samat kuin V ja S malleissakin, mut ilmeisesti niissäkin voi jotain pientä eroa olla. Konepelti on ainakin sama. No voisinhan näitä itteltä kurkkia kun C ja V molemmat löytyy.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 05.06.2016, 23:53:43
Sisälokasuoja saapui, ja on nyt paikallaan. Ihme ja kumma, mutta sopivuuslätkässä luki S/V/C70/CABRIO 98-04. Ja siis "CABRIO" mallin tilasin.
Itse muovi oli aika löysää ja lerppua, joten tiedä sitten kuuluuko muotoutua sedan ja farkkumallin lokasuojaan kun ne kerran ovat hieman kulmikkaat.

Alustaa laskettu n.1 cm edestä taas. Ja vähän kuvia joista erottaa wheelgapin, jota siis on vielä aika paljon. :D
Camberit on säädetty tappiin asti edessä, seuraavaksi ehkä hieman kapeampaa kumia eteen niin ei raavi niin paljoa kuin tuolla 225/40 nakilla.

(http://i.imgur.com/bom9qDF.jpg)
(http://i.imgur.com/dEQEkkS.jpg)
(http://i.imgur.com/nWh0Zx1.jpg)
(http://i.imgur.com/SZipHmO.jpg)
(http://i.imgur.com/ch6lZaF.jpg)
(http://i.imgur.com/5ChleVr.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Kenonit - 06.06.2016, 17:15:13
Täähän alkaa näyttämään ihan kivalta ::)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 06.06.2016, 23:33:50
Täähän alkaa näyttämään ihan kivalta ::)

Kiitosta! Samaa voin sanoa teikäläisen pelistä kun topiccia seurailee sivusta. :D

Nälkä kasvaa silti syödessä pikkuhiljaa.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Maxxxed - 23.06.2016, 20:53:38
Mitäs tänne? Ootko vielä miettinyt takapään camberia? :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 26.06.2016, 14:28:32
Mitäs tänne? Ootko vielä miettinyt takapään camberia? :)

Se olisi kiva lisäys mutta riippuu taas muutamasta muusta tekijästä.
Jos takapää madaltuu niin pitäisi kompensoida sitä taas etupään laskemisella joka taas vaatii lyhyempiä jousia joka taas vaatii kapeampaa etukumia jne. :D

Kilometrejä ja kovaa ajoa ollut lähinnä. 850 tekisi mieli ottaa ajoon kunhan saan palikat kiinni. Siihen on nyt se 3" downpipe, 3" tuuman kilpakatti, GLT-nokat ja lastu hankittu. Jakopää/nokka-akseli remontilla olisi tarkoitus aloitella viikon päästä kun loma alkaa.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Maxxxed - 26.06.2016, 16:02:32
Se olisi kiva lisäys mutta riippuu taas muutamasta muusta tekijästä.
Jos takapää madaltuu niin pitäisi kompensoida sitä taas etupään laskemisella joka taas vaatii lyhyempiä jousia joka taas vaatii kapeampaa etukumia jne. :D

Kilometrejä ja kovaa ajoa ollut lähinnä. 850 tekisi mieli ottaa ajoon kunhan saan palikat kiinni. Siihen on nyt se 3" downpipe, 3" tuuman kilpakatti, GLT-nokat ja lastu hankittu. Jakopää/nokka-akseli remontilla olisi tarkoitus aloitella viikon päästä kun loma alkaa.

Noniin. :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 01.08.2016, 21:39:22
Hups...  ::)

Lisää tulee kun kelit sallii.

(http://i.imgur.com/3NdzHiv.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Maxxxed - 02.08.2016, 09:35:52
Hups...  ::)

Lisää tulee kun kelit sallii.

(http://i.imgur.com/3NdzHiv.jpg)

 :smitten:
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 09.08.2016, 23:41:41
Noniin eli vanteet sain alle ja mahtavat yhden kuvan otin tähän mennessä IKEAn reissulta.  V:>

(http://i.imgur.com/mLFVHvY.jpg)

Pallot ovat Japan Racing JR-15
2x 18x8.5 215/40 ET40
2x 18x9.5 225/40 ET40

Pulttien kanssa oli pelaamista, tilasin kyseiset vanteet porattuna Volvon jakoon ja pultinrei'istä jäi hieman pienet, sillä halkaisija on 20mm.
Noh, j_tapion avustamana laitoin tilaukseen rengasliikkeestä Special fälgaren 20mm paksut 12x1.75 sisätähtipultit ja pari avainta.
Oli hippasen vaikeata löytää nääs noita 1.75 nousulla.

Kuvassa puuttuu keskikupit takaata, sillä keskireikä tulee niin pitkälle vannetta. Tähän kohtaan on siis 5mm lätyt odottamassa kunhan uudet soviterenkaat saapuvat postiluukkuun.

Seuraavaksi on listalla vaihtaa etusivuvilkut oransseista kirkkaisiin, ja lieventää takasivutummennuksia 20 prosentista 50 prosentin paikkeille.

Kasipätkästä sen verran, että motti sai GLT-nokat, 3" Downpipen (kiitos Maxxxed), race-katin 3" loppuputkella ja lastun. Tuli autosta näiden jälkeen aika veikeä käyttöpeli. Hyvin kulkee.  8)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Tonskulii - 09.08.2016, 23:48:25
Mä oon varmaan jotenkin outo kun mun mielestä Rotat alla näytti paremmalta.  ::)

Mut ei sillä, nykyinenkin lookki on alapään kovettumista aikaansaava. S*
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Justus - 10.08.2016, 00:19:06
Mä oon varmaan jotenkin outo kun mun mielestä Rotat alla näytti paremmalta.  ::)

Mun mielestä nää kyl sopii paljon paremmin, kuin mustat vanteet mustaan autoon.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Maxxxed - 10.08.2016, 08:33:55
Ole hyvä. :)  S*
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 09.10.2016, 21:10:38
Vilkut vaihtuivat edellisen postauksen jälkeen oransseista yksivärisiin ja takasivujen tummennukset 20% -> 50%
Puskuri kaipaa vähän ehostusta, se tykkää ottaa kontaktia kivetyskynnysten kanssa useasti. :D

Muutama huono kuva pölyisestä autosta, viimeisestä kuvasta saa osviittaa tummennuksen laimeudesta. Sopii huomattavasti paremmin omaan silmään. :)

EDIT: Ainiin. Uusi 2DIN soitin löysi myös paikkansa tähän, Pioneer AVH-280BT.

(http://i.imgur.com/I6SV2qx.jpg)
(http://i.imgur.com/NcahbUi.jpg)
(http://i.imgur.com/dfUPfpL.jpg)
(http://i.imgur.com/KuvfS1b.jpg)
(http://i.imgur.com/fOkvcJS.jpg)
(http://i.imgur.com/ULIiFN0.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Maxxxed - 09.10.2016, 21:56:10
On tää vaan hieno. Clean lookki on siisti. Tällänen olis sairaan siisti kun raaskis veistellä koppaa leveämmäksi.  S*
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Kenonit - 09.10.2016, 22:22:00
Tää on kyl aika kiva, kokoaika vaan paranee S*
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: santtuuh - 09.10.2016, 22:37:34
Kyllä tätä aina tulee kieli pitkänä katseltua, kun kaupungilla näkee S*
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 10.10.2016, 16:59:14
On tää vaan hieno. Clean lookki on siisti. Tällänen olis sairaan siisti kun raaskis veistellä koppaa leveämmäksi.  S*

Niin olisi, mutta omat taidot ei noihin peltihommiin oikein riitä. :D Luulen että leveämpää lookkia saa lisää jos heittäisi kunnon kokoiset spacerit joka nurkkaan, joka ei taida tapahtua tämän vuoden puolella. Menee talviunille omaan talliin sitten kun tulee pakkaskelit ja kasipätkä talveksi alle.

Tää on kyl aika kiva, kokoaika vaan paranee S*

Kiitoksia :D

Kyllä tätä aina tulee kieli pitkänä katseltua, kun kaupungilla näkee S*

Joo siis, sitä tulee välillä itsekkin ihmeteltyä kuinka paljon kerää katseita kaupungilla  :)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Maxxxed - 10.10.2016, 17:29:37
Niin olisi, mutta omat taidot ei noihin peltihommiin oikein riitä. :D Luulen että leveämpää lookkia saa lisää jos heittäisi kunnon kokoiset spacerit joka nurkkaan, joka ei taida tapahtua tämän vuoden puolella. Menee talviunille omaan talliin sitten kun tulee pakkaskelit ja kasipätkä talveksi alle.


Okei. :)

Leveä ja matala sopivilla pyörillä olisi tähän koppaan unelma. :)

Eikö C70 koppaan saa kuitu loksuja?

Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 12.10.2016, 20:12:21
Okei. :)

Leveä ja matala sopivilla pyörillä olisi tähän koppaan unelma. :)

Eikö C70 koppaan saa kuitu loksuja?

Ei mitään hajua. Ei ainakaan ole tullut vastaan.
Kai niitä pieniä lokasuojan lippoja saa kuidusta tehtynä mutta muuten varmaan helpompi/halvempi olisi vaan pilkkoa kaarta leveämmäksi pellistä.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Maxxxed - 12.10.2016, 20:34:49
Ei mitään hajua. Ei ainakaan ole tullut vastaan.
Kai niitä pieniä lokasuojan lippoja saa kuidusta tehtynä mutta muuten varmaan helpompi/halvempi olisi vaan pilkkoa kaarta leveämmäksi pellistä.

Puhut asiaa
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Ribbe - 13.10.2016, 12:32:13
Tekee itse. Tämä on jo todella vanha, mutta edelleen miellyttää silmää. Takapuskurissa alaosa näyttää oleva RX8 Maksalaatikosta, mutta sopii
http://www.turbobricks.org/feature.php?content=fall_05 (http://www.turbobricks.org/feature.php?content=fall_05)
http://www.cardomain.com/ride/2090227/1998-volvo-c70/page-2/ (http://www.cardomain.com/ride/2090227/1998-volvo-c70/page-2/)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Juhizz - 13.10.2016, 21:03:14
Tekee itse. Tämä on jo todella vanha, mutta edelleen miellyttää silmää. Takapuskurissa alaosa näyttää oleva RX8 Maksalaatikosta, mutta sopii
http://www.turbobricks.org/feature.php?content=fall_05 (http://www.turbobricks.org/feature.php?content=fall_05)
http://www.cardomain.com/ride/2090227/1998-volvo-c70/page-2/ (http://www.cardomain.com/ride/2090227/1998-volvo-c70/page-2/)

Karmean näköinen. Ihan kuin olisi korotettu samalla.. Kaaret pitäisi olla reilusti ylempänä ja rengastus maltillisempi eikä noin muhkea.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 22.07.2017, 03:36:38
Jaahas jos nyt jaksaisi tänne jotain kirjoittaa taas. :)
Jos lyhyesti kiteyttäisi tapahtunutta.

Tämä peli otettiin suhteellisen myöhään ajoon tänä vuonna. 850 vaihtui V70 TDi:hin työmatkan muuttumisen takia, kilometrejä lähes 250km päivässä, mutta tällä ajetaan sitten viikonloput. Alusta nyt muutoskatsastettu.

Jakopääremppa tuli tehtyä lopputalvesta, saksasta SKF setti tilaukseen ja kilkkeet vaihtoon. Samalla moniurahihna uuteen.
Perus öljyt+suodatin, PA-suodatin ja tulpat kylkiäiseksi. Jäähdytin sai lentää myös kuuseen pitkän vuotamisen jälkeen, ei ne sementit kauaa sitä tukkinut.  :D
Pakoputki tuli heivattua myös mäkeen ja uusi tilalle. Vanha kaikkien kiinnikkeiden kohdalta puhkiruosteessa.

(https://thumb.ibb.co/k8jAek/20170316_224921.jpg) (https://ibb.co/k8jAek)

(https://thumb.ibb.co/i1ROzk/20170320_162259.jpg) (https://ibb.co/i1ROzk)

(https://thumb.ibb.co/d7X7QQ/20170413_211653.jpg) (https://ibb.co/d7X7QQ)

(https://thumb.ibb.co/bHHtX5/20170403_191430.jpg) (https://ibb.co/bHHtX5)

Vanteet tiskaukseen ja eteen uudet kapeammat kumit jotta saadaan paksumpaa spaceria väliin, siitä vielä lisää alempana.
Nankang AS-1 koossa 205/40/R18 8,5" vanteella ja takana vanhat 225/40/R18 9,5" vanteella.

(https://thumb.ibb.co/hNstX5/20170618_164404.jpg) (https://ibb.co/hNstX5)

(https://thumb.ibb.co/ksPJzk/20170619_182101.jpg) (https://ibb.co/ksPJzk)

Elikkäs etuvanteet jäivät ennen vähän liian sisälle lokariin, joten tilanne vaati korjausta nimeltä spacer.
Widetrack 25mm lätyt eteen mallia pultattava, spacer matalakantaisilla pulteilla kiinni napaan, ja vanne omilla pulteilla spaceriin.
Koska näissä vanteissa tarvitaan sisätähtipultteja vanteen kiinnitykseen (20mm pultinreiät vanteessa), piti myös spaceriin saada omat sisätähtipultit koska yhtäkkiä jako ei ollutkaan niissä sama. Auton oma 12x1,75 niin spaceriin menevät pultit pitikin olla 14x1,5. Noh, ei muuta kun Specialfälgaresta 10kpl 14x1,5 sisätähtipultteja tilaukseen.
Nyt huomattavasti paremmin täyttyy kaari kuin ennen.

(https://thumb.ibb.co/eKiTzk/20170712_200618.jpg) (https://ibb.co/eKiTzk)

(https://thumb.ibb.co/eRpOX5/20170712_200510.jpg) (https://ibb.co/eRpOX5)

(https://thumb.ibb.co/itgRkQ/20170717_180037.jpg) (https://ibb.co/itgRkQ)

(https://thumb.ibb.co/dbZqC5/20170718_162531.jpg) (https://ibb.co/dbZqC5)

(https://thumb.ibb.co/gsAQek/20170718_175010.jpg) (https://ibb.co/gsAQek)

Sitten tuli ostettua tuommoinen maski/luomi setti. Luomia en ole vielä kiinni saanut mutta kai joku kaunis päivä nekin jaksaa kunnostaa.

Maskin olin jo jonkun aikaa halunnut pistää vaihtoon. Jotain omalaatuisempaa teki mieli, kun XC-maskeja lykkää kaikki kiinni, niin jos tekisi jotain vähän erilaista.
Noh, tehdään merkittömästä maskista merkillinen!

(https://thumb.ibb.co/hJWRkQ/20170323_183207.jpg) (https://ibb.co/hJWRkQ)

(https://thumb.ibb.co/nsWFek/20170627_175914.jpg) (https://ibb.co/nsWFek)

(https://thumb.ibb.co/bBcMKk/20170630_133815.jpg) (https://ibb.co/bBcMKk)

Lopputulos:

(https://thumb.ibb.co/gTqmkQ/20170630_134222.jpg) (https://ibb.co/gTqmkQ)

Auto tuli myllytettyä Schollin S3 Gold/S17 yhdistelmällä ja Collinitet päälle. Hologrammia pinnassa vähän näkyy auringonvalossa mutta aika/litkut/motivaatio loppui kesken. Joskus paremmalla ajalla niitä hinkkailemaan, mutta parempi siitä nyt tuli mitä ennen.

Facelift valot 2004 vuosimallista ovat matkalla jenkeistä tänne, mutta eivät välttämättä saavu ennen ensi viikonloppua.

Pari hassua kuvaa, enempää hyviä ei tähän hätään ole. :D

(http://i.imgur.com/rzxPNdF.jpg)

(http://i.imgur.com/JRG0bLZ.jpg)

Tuonne VRCF 2017 kesämiittiin tekisi mieli lähteä, joten auto saattaisi olla nähtävissä siellä. Ainoa este voi olla tuo aikataulu, kun edellisenä iltana tulee kotiuduttua pitkältä Norjan reissulta ja ajomatkaa olisi tuollainen 300km suuntaan. Joten se jää nähtäväksi jaksaako reissun jälkeen heti lähteä ajelemaan sinne päin, mieli tekisi kun ei ole niissä tullut vielä käytyä. :D
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 22.10.2017, 00:26:19
Tämä katiska menee piakkoin seisontaan talveksi, katsastus sitä ennen vielä.
Edellisestä päivityksestä ei muuta uutta paitsi nuo uudemmat takalyhdyt. Muutamat räpsyt vielä.

(https://i.imgur.com/w6xT9y3.jpg)

(https://i.imgur.com/E72ecPg.jpg)

(https://i.imgur.com/k028cz3.jpg)

(https://i.imgur.com/HAmeQDF.jpg)

(https://i.imgur.com/XOjjlVF.jpg)

(https://i.imgur.com/lakfNNG.jpg)

(https://i.imgur.com/HbSy8Nz.jpg)

(https://i.imgur.com/mTc3EsB.jpg)
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Orlov - 22.10.2017, 00:43:22
Nyt sitten vaan kuvaserveriä pystyyn tai ostamaan moinen, ei näin kuva rikkaassa langassa viitsi linkkien kautta katsella kuvia. Oikeasti.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 22.10.2017, 01:02:11
Nyt sitten vaan kuvaserveriä pystyyn tai ostamaan moinen, ei näin kuva rikkaassa langassa viitsi linkkien kautta katsella kuvia. Oikeasti.

Olen välillä kahden vaiheilla että laitetaanko lanka kokonaan poistoon vai ei, koska hyvä jos puolen vuoden välein tätä päivitän (joo, kuvia ne vastaukset yleensä on).
Niin ei jaksa moinen hifistely kiinnostaa pätkän vertaa, eri juttu jos olisi viikottainen homma.  :)

Edit: Nyt ei tarvitse katsoa kuvia linkkien takaa.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Orlov - 22.10.2017, 01:18:34
Tämä oli siis rakentavaa kritiikkiä, jos moista mietit? Nyt on niin, että nämä laitteet päivittyy hirmu vauhdilla ja painotukset suoorituskyvyn suhteen on mitä milloinkin?
Jne jne, niin edespäin. Mutta seinä tulee vastaan vanhemmilla selaimilla! Ja laitteilla. Kun sulla itsellä on jokin laite, ja kaikki on ok? Niin suurimmalla osalla ei näin ole! Toki tiedän tuon panostuksen turhuuden, pelkästään Vrcf ajatellen, mutta onhan ne nyt muutakin?

Ja kiitos :) nyt kuvat näkyy suoraan!
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Juhizz - 22.10.2017, 10:08:12
Voi vitsi.. Kyllä tämä ykköskoppainen coupe on vaan kivan näköinen auto. Välillä ollut sitä mieltä että ns kulmikas keula ei sovi muuten pyöreisiin muotoihin mutta tässä yksilössä se ei jotenkin haittaa yhtään. Oot saanut sen siis häivytettyä  :D

Nuo vanteet sopii tähän kuin nappi silmään ja kun ovat vielä sovitettu hienosti alle.

Tällainen olisi mukava harrastepeli joskus tulevaisuudessa..
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: JanMac - 22.10.2017, 10:37:26
Tyylikäs ilmestys. Varsinkin tykkään vanteista ja takaluukun lipasta  S*
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: teemum93 - 22.10.2017, 11:35:01
Todella hillityn tyylikäs, näiden ainaisten pappafarkkujen keskellä! O0
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: BuuBBa - 23.10.2017, 11:06:23
Komeelta näyttää kyllä! Ainoastaan maskin kehys pomppaa jotenkin kiiltonsa takia silmille ja takavilkut voisivat olla kirkkaat/kromipintaiset, niin eivät loistaisi oranssina.
Ehkä keulaa myös nyt hieman alas, kun lokarien täyttö pystysuunnassa näöytti jotenkin paremmalta vanhoilla renkailla.
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: TPK1980 - 23.10.2017, 11:31:08
:tykkää:


(https://i.imgur.com/lakfNNG.jpg)

(https://i.imgur.com/HbSy8Nz.jpg)


Mitenkäs noilla "tummaoptiikkavaloilla" näkee?
Omassa alkaa olemaan lasit aika pahasti kivesten sumentamat

Nimim. alkuperäiset 293tkm ajetut tuikut

Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: JanMac - 23.10.2017, 15:40:13
En tiedä ketjun aloittajasta, mutta omassa ex C.ssä ne oli ihan kauheat - vaihdoin aina orginaalit syksyllä takasin  :-[
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: puppet - 23.10.2017, 15:53:04
Olikos noihin joku prikkakikka, että sai pitkät paremmaksi? Olisko Hurm0s tehnyt?  ???

On kyllä vimpan päälle Cupee!
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: JanMac - 23.10.2017, 18:23:29
Prikkakikka auttaa lyhyiden ja pitkien keskinäiseen "suhteeseen" , että suuntaus onnistuu.
Valoteho taasen ... :nohnoh
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 23.10.2017, 22:49:06
Kiitokset kehuista.  ;D

Tällainen olisi mukava harrastepeli joskus tulevaisuudessa..

Turhan vähän näitäkin liikenteessä tai täällä foorumeilla näkyy, vähän se ns. unohdettu malli. Jos ei perheenlisäystä vielä tullut/tulossa niin suosittelen.  :2funny:

Komeelta näyttää kyllä! Ainoastaan maskin kehys pomppaa jotenkin kiiltonsa takia silmille ja takavilkut voisivat olla kirkkaat/kromipintaiset, niin eivät loistaisi oranssina.
Ehkä keulaa myös nyt hieman alas, kun lokarien täyttö pystysuunnassa näöytti jotenkin paremmalta vanhoilla renkailla.

Nuo vilkut ovat olleet harkinnassa, ettei paistaisi läpi silloin kun eivät pala. Alaspäin voisi ehkä lisää laittaa, mutta se on ensi kevään huolia. :D

:tykkää:

Mitenkäs noilla "tummaoptiikkavaloilla" näkee?
Omassa alkaa olemaan lasit aika pahasti kivesten sumentamat

Nimim. alkuperäiset 293tkm ajetut tuikut

Sanotaan näin, että jos valotehoa haluat enemmän kuin hyväkuntoisista originelleistä, niin älä näitä hanki. Haalistuineisiin verrattuna en tiedä kummat sitten paremmat.  :D
Laadukkaat ja hyvät polttimot saa olla jos näillä haluaa edes vähän paremmin nähdä, pitkät ei näissä ainakaan läheskään yhtä hyvät kuin alkuperäisissä.

Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 28.07.2018, 13:23:21
Tämä katiska on myynnissä, ota yhteyttä jos kiinnostaa!  8)
https://www.nettiauto.com/volvo/c70/9826066
Otsikko: Vs: Spaprikan C70 T5 Italia
Kirjoitti: Spaprika - 07.08.2018, 18:16:59
Tämän voi poistaa, auto myyty.