Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1069009 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2400 : 19.11.2019, 21:51:20 »
Eikö kenellekään ole mennyt lisälämmitin rikki (Ardic/webasto)? Mulle se olisi menossa vaihtoon ja nyt auto alkoi herjaamaan valohuoltoa.


Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2401 : 20.11.2019, 04:15:03 »
Eikö kenellekään ole mennyt lisälämmitin rikki (Ardic/webasto)? Mulle se olisi menossa vaihtoon ja nyt auto alkoi herjaamaan valohuoltoa.

Ei ole vielä mennyt rikki ,mutta kovalla käytöllähän tuo on , kun sähköllä ajaessa juuri muuta lämmönlähdettä ei ole. Pätkäajossa se sammuu ja käynnistyy koko ajan.
Minulla on ongelma , että on sellainen ohjelmisto autossa , että esilämmitys ei lähde päälle jos ei ole latauskaapeli kiinni. Kyselin Volvolta mitä maksaisi jos ohjelmoisi niin , että se onnistuisi ja lisäksi saisi kauko-ohjaimesta webaston päälle. Hinta oli yli 500 € , joten jätin työn tilaamatta. Voisikohan tuota ohjelmistoa siten huijata, että lataisi starttiakkua akkulaturilla , jolloin auto luulisi että latauskaapeli on kiinni ja antaisi webaston käynnistyä. Työpaikalla kun tavallista sähköjohtoa saa käyttää , mutta hybridinlatausjohtoa ei.

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2402 : 20.11.2019, 12:53:28 »
Ei ole vielä mennyt rikki ,mutta kovalla käytöllähän tuo on , kun sähköllä ajaessa juuri muuta lämmönlähdettä ei ole. Pätkäajossa se sammuu ja käynnistyy koko ajan.
Kyllä se webasto kylmällä ilmalla pätkäajossa (alle 10km siirtymiä) käy ja käynnistyy/sammuu ihan yhtä paljon perusdieselissäkin (jos siis automaattinen toiminta valittu valikosta). Toki sitten yli 10km siivuilla diesel autossa moottorikin alkaa lämpiämään ja saattaa sammuttaa webaston mitä D6:ssa ei tapahdu olettaen että ajaa sähköllä.
Mutta yleisesti ne hyvin lyhyet käyttöjaksot aiheuttaa ongelmia, mutta vastaavasti ei-hybridissä.
Itse pidän pääsääntöisesti webaston pois käytöstä kun ajelut pääosin sellaisia 2-4 km siirtymiä ja lähtö lämpimästä/lämmitetyllä autolla.
Aina muuten harmittaa dieselin katku tallissa jos unohtaa kytkeä webaston pois hyvissä ajoin ennen talliin ajoa (aika harvoin tosin unohtuu). Seuraavaksi ajattelin testata Nesteen My Dieseliä, jos pakokaasuhaju olisi miedompi.

En muuten usko, että normaalilla akkulaturilla voi huijata webaston toimintaa. Eiköhän ohjelma tarkastele type2 latauskaapelin kytkentää ja sieltä tulevaa virtaa ehtona webaston pysäköintilämmitystoiminnolle (siis sinun autossa).

Sallitaanko sinulla firman parkissa siis Defa tyyppisen lohko+sisätilalämmittimen käyttö? Voithan asentaa pelkän sisätilapistokkeen ja sisälämmitin. Toki sekin jotain maksaa.

Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2403 : 20.11.2019, 16:25:26 »
Ei ole vielä mennyt rikki ,mutta kovalla käytöllähän tuo on , kun sähköllä ajaessa juuri muuta lämmönlähdettä ei ole. Pätkäajossa se sammuu ja käynnistyy koko ajan.
Minulla on ongelma , että on sellainen ohjelmisto autossa , että esilämmitys ei lähde päälle jos ei ole latauskaapeli kiinni. Kyselin Volvolta mitä maksaisi jos ohjelmoisi niin , että se onnistuisi ja lisäksi saisi kauko-ohjaimesta webaston päälle. Hinta oli yli 500 € , joten jätin työn tilaamatta. Voisikohan tuota ohjelmistoa siten huijata, että lataisi starttiakkua akkulaturilla , jolloin auto luulisi että latauskaapeli on kiinni ja antaisi webaston käynnistyä. Työpaikalla kun tavallista sähköjohtoa saa käyttää , mutta hybridinlatausjohtoa ei.

Juuri vien ensi maanantaina paikalliselle Volvomiehelle omani ja hinta 200 € ohjelmalle.

Esilämmitystä käytettäessä lyhyempikin ajo on varmaan ok, koska webasto kerkiää pidempään huutamaan.

Edittiä sen verran että mulle laitetaan pelkkä "weban suomisofta" että sen saa päälle parkissa muutenkin kun vaan piuhan päässä.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2019, 16:30:51 kirjoittanut Pompputiikeri »
V60 D6 -14

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2404 : 20.11.2019, 18:33:41 »
Juuri vien ensi maanantaina paikalliselle Volvomiehelle omani ja hinta 200 € ohjelmalle.

Esilämmitystä käytettäessä lyhyempikin ajo on varmaan ok, koska webasto kerkiää pidempään huutamaan.

Edittiä sen verran että mulle laitetaan pelkkä "weban suomisofta" että sen saa päälle parkissa muutenkin kun vaan piuhan päässä.
Eipä sillä avaimesta toimivalla kaukosäädöllä juuri ole lisäarvoa, jos autossa on VOC.
Itsellä on molemmat, mutta harvoin tulee avaimesta käytettyä.

Eikö kenellekään ole mennyt lisälämmitin rikki (Ardic/webasto)? Mulle se olisi menossa vaihtoon ja nyt auto alkoi herjaamaan valohuoltoa.

Tämä oli muuten hauska kun ensin nopeasti luin että auto ehdotti valohoitoa ;-)
« Viimeksi muokattu: 20.11.2019, 18:36:06 kirjoittanut k70425 »
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2405 : 20.11.2019, 20:10:32 »
Juuri vien ensi maanantaina paikalliselle Volvomiehelle omani ja hinta 200 € ohjelmalle.

Esilämmitystä käytettäessä lyhyempikin ajo on varmaan ok, koska webasto kerkiää pidempään huutamaan.

Edittiä sen verran että mulle laitetaan pelkkä "weban suomisofta" että sen saa päälle parkissa muutenkin kun vaan piuhan päässä.

Mun autoon tehtiin sama "suomisopeutus" eli webasto lämmittää pidempään ja saa laitettua päälle vaikka kaapeli ei ole kiinni autossa. Muistaakseni Volvolla on tarjous 179 € avaimen kaukokäynnistyksestä tämän vuoden loppuun. En ottanut, mutta lienee vain ajan kysymys milloin tuo ohjelmisto päivitetään. Pohjoismaiden softan päivitys oli heinäkuussa 2018 melkein 700 € ja nyt sain sen hintaan 220 €. Kyllä sen kannattaa maksaa ja jos joku pyytää 500 €, niin aja Jyväskylään.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2406 : 20.11.2019, 21:03:53 »

En muuten usko, että normaalilla akkulaturilla voi huijata webaston toimintaa. Eiköhän ohjelma tarkastele type2 latauskaapelin kytkentää ja sieltä tulevaa virtaa ehtona webaston pysäköintilämmitystoiminnolle (siis sinun autossa).

Sallitaanko sinulla firman parkissa siis Defa tyyppisen lohko+sisätilalämmittimen käyttö? Voithan asentaa pelkän sisätilapistokkeen ja sisälämmitin. Toki sekin jotain maksaa.
Kokeilin juuri ja ei siis pysty akkulaturilla huijaamaan webastoa käyntiin. Sisätilanlämmitintä harkitsin seuraavana vaihtoehtona ja siiihen kai tässä on mentävä. Kai tässä hybridissäkin se reikä on lattiassa.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2407 : 20.11.2019, 21:13:00 »
Mun autoon tehtiin sama "suomisopeutus" eli webasto lämmittää pidempään ja saa laitettua päälle vaikka kaapeli ei ole kiinni autossa. Muistaakseni Volvolla on tarjous 179 € avaimen kaukokäynnistyksestä tämän vuoden loppuun. En ottanut, mutta lienee vain ajan kysymys milloin tuo ohjelmisto päivitetään. Pohjoismaiden softan päivitys oli heinäkuussa 2018 melkein 700 € ja nyt sain sen hintaan 220 €. Kyllä sen kannattaa maksaa ja jos joku pyytää 500 €, niin aja Jyväskylään.
200 kyllä siitä maksaisinkin että toimisi ilman johtoa. En kysynyt huollolta , paljonko erikseen olisi maksanut eikä hänkään sitä maininnut. Täytyy vielä kysyä, kun tuo sisätilalämppärikin maksaa 200 kaikkineen. Karttasoftan päivitys on nimittäin maanantaina tulossa työn alle ja se on 105 €. Saa kartat menemään USB-tikulla sen jälkeen. VOC minulla ei siis ole.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2408 : 20.11.2019, 21:20:22 »
200 kyllä siitä maksaisinkin että toimisi ilman johtoa. En kysynyt huollolta , paljonko erikseen olisi maksanut eikä hänkään sitä maininnut. Täytyy vielä kysyä, kun tuo sisätilalämppärikin maksaa 200 kaikkineen. Karttasoftan päivitys on nimittäin maanantaina tulossa työn alle ja se on 105 €. Saa kartat menemään USB-tikulla sen jälkeen. VOC minulla ei siis ole.

Sitten vain kauppaan ostamaan 32 GB USB-muisti. Se data ei ihan pieneen tikkuun mahdu.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2409 : 20.11.2019, 21:29:06 »
Sitten vain kauppaan ostamaan 32 GB USB-muisti. Se data ei ihan pieneen tikkuun mahdu.
Joo minulla on se jo tikulla ja keväällä kokeilin asentaa , mutta se tökkäsi vanhaan ohjelmistoon. Kyselee jotain tunnuskoodia. Uusi ohjelma ei kuulemma kysele. Volvon ukko sanoi , että pitää olla USB2 -tikku , eli USB3 ei toimi. Onneksi sattui minulla juuri oikea olemaan.

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2410 : 21.11.2019, 21:16:27 »
200 kyllä siitä maksaisinkin että toimisi ilman johtoa. En kysynyt huollolta , paljonko erikseen olisi maksanut eikä hänkään sitä maininnut. Täytyy vielä kysyä, kun tuo sisätilalämppärikin maksaa 200 kaikkineen. Karttasoftan päivitys on nimittäin maanantaina tulossa työn alle ja se on 105 €. Saa kartat menemään USB-tikulla sen jälkeen. VOC minulla ei siis ole.
Olisikohan tuo sensus päivitys tullut ilman lisäveloitusta service 2.0 huollon yhteydessä?
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2411 : 21.11.2019, 21:37:06 »
Joo Tulee teksti. "Hybridijärjestelmän häiriö. Pysähdy turvallisesti moottorin käyn. sallimise."
Siis tarkoittaa ilmeisesti että:
"Hybridijärjestelmän häiriö. Pysähdy turvallisesti moottorin käynnistämisen sallimiseksi."

Tuo tulee ihan ajon aikana ja kun pysähtyy niin moottori hörähtää käyntiin ja häiriö häviää.

Meillä tekee tosi usein tätä kun lämpötila nollan tuntumassa (en tiedä sitten onko se lämpötilariippuvaista). Tänään kuitenkin, kun aloin tekemään sen vakio-pysähdyksen mitä auto pyytää, ei moottori hörähtänytkään käyntiin, vaan auto sammui kertalaakista. Normaalistihan se ei anna edes sammuttaa autoa, jos vaihde on D:llä, mutta nyt meni ihan pimeäksi. Yritin käynnistää uudelleen, niin se herjasi, että vaihde pitää vaihtaa P - asentoon ja kun sen tein, lähti moottorilla käyntiin. Tässä yhteydessä oli juuri työpäivän laturissa ollut auto, jolla oli ajettu 200 metriä, käyttänyt hybridiakun varauksesta n. 1/4  :o. Ajelin muutaman sata metriä ja laitoin puren päälle, se toimi ja antoi ajella motarilla 110 km/h kotiin asti.

Meidän auto kävi vuosihuollossa pari kuukautta sitten, mutta pitääpä käyttää sen hihnan tarkastuksilla, josko siitä avun saisi.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2412 : 21.11.2019, 22:26:21 »
Olisikohan tuo sensus päivitys tullut ilman lisäveloitusta service 2.0 huollon yhteydessä?
Mistäs nuo tietäisi mitä kannattaa milloinkin teettää? Nyt pyytävät yli 300€ siitä että Webaston saa ilman latausta käyntiin. Pissatusta sanon minä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2413 : 22.11.2019, 07:27:01 »
Olisikohan tuo sensus päivitys tullut ilman lisäveloitusta service 2.0 huollon yhteydessä?
Ei tule. Niitä on joitakin moduuleita joiden päivitys ei ole ilmaista. Ainakin Sensus ja Volvo on call on semmoiset.

Mistäs nuo tietäisi mitä kannattaa milloinkin teettää? Nyt pyytävät yli 300€ siitä että Webaston saa ilman latausta käyntiin. Pissatusta sanon minä.
Todennäköisesti Volvolla on joku hinta tuolle softalle + päälle asentajan palkka.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2414 : 22.11.2019, 11:27:12 »
Olisikohan tuo sensus päivitys tullut ilman lisäveloitusta service 2.0 huollon yhteydessä?

ei tule ilmaiseksi niinkuin ribbe jo tuossa mainitsikin. itse sain sensuksen ja karttojen päivityksen tikkurilan autoserviasta 2.0 huollon yhteydessä hintaan 70,45e ja nyt saa tikulla kartat sisään.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2019, 16:27:29 kirjoittanut miklos »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy