Autodiagnoosi  Carcom Oy

Bi-Xenonit+ pitkät

  • 21 Vastauksia
  • 10482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Bi-Xenonit+ pitkät
« : 12.02.2013, 13:26:06 »
Bi xenonit pitäisi olla tuollaisessa XC60 Momentumissa (D1S), mutta mitkä polttimot löytyy pitkistä?
Paljon keltaisemmat näkyisi olevan nuo pitkät valot ja jos on tuo H9, niin ei taida olla valinnan varaa sävyvalikoimassa paljoakaan?
Tuon XC60 umpion saa ilmeisestin todella helpostin irti, joka helpottaa polttimon vaihtoa 8)
Tuohon V70 kun vaihdoin Xenonit, niin en jaksanut purkaa mitään edestä, niin siinä meni sitten 4h ja kädet verillä, ennen kuin lamput oli vaihdettu!
Niin ja tuossa V70 oli pitkät kyseinen H7 ;)
Tuollaiset ajattelin ostaa ja halvimmillaan taitaa saada pikkasen alle 90€/kpl
http://www.philips.fi/c/car-lamps/d1s-35-w-85415vis1/prd/
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #1 : 12.02.2013, 14:11:55 »
laitoin nämä
http://www.philips.fi/c/car-lamps/d1s-35-w-85415xvs1/prd/

tuolta.
http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=2461

Omassa -07 V70  oli kylläkin BI-xenonit polttimot ohjekirjassa väärin 
joten  ne tais olla nuo D2R jotka sinen meni.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #2 : 12.02.2013, 14:18:06 »
Kysymys samoista valoista. pystyyko säätämään jotenkin Bi-xenonien korkeussäätösuhdetta pitkii valoihin.
Omassa on se ongelma että pitkät näytää edelleen hiukan liian alas. Jos säätää umpion korkeuden säädöstä niin että pitkät näyttää sopivasti niin lyhkäset näyttää liian ylös ja tod.näk häikäisee vastaantulijaa.  Noissa lyhkäsissähän moottori muuttaa peilillä onko pitkät vai lyhkäset.  Moottori kyllä toimii kun kokeilee hypätä vaikak vetokoukulle niin valot pysyvät samalal korkeudella eli moottori pelaa. Onko tuossa säätömoottorissa erikseen säätöruuvia.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #3 : 12.02.2013, 16:39:20 »
Niinhän se malli taisi olla tuossa V70 ohjekirjassa väärin ja se oikea oli tuo mainitsemasi D2R.
Tuossa XC60 käyttöohjekirjassa ei ole mainittu koko Xenon-polttimon mallia :(
Lukee vaan, että lampunvaihto pitää tehdä valtuutetussa Volvon teknisessä palvelussa
Tässä Xc60 on tuossa keskipaneelissa nappi, millä pystytään säätämään valokuviota(en ole kokeillut)
Tätä kirjaa selatessa osui sellainen silmään, että taitaa tässäkin olla pitkissä H9
Eli valikoima taitaa olla aika suppea H9 osalta :-[
Noita polttimoita oon kanssa katsonut, mutta onko samaa ongelmaa Xenoneissa, kuin muillakin polttimoilla jotka lupaavat niin monta % lisää, eli "lisä" valoteho on suoraan kestävyydestä pois??
« Viimeksi muokattu: 12.02.2013, 17:29:44 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 769
  • www.vrcf.fi
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #4 : 12.02.2013, 18:13:45 »
Kannattaa valita uudet ksenonpolttimot matalahkolla värilämpötilalla, niin ero ei ole niin suuri apupitkien hehkuihin. Normaalisti matalimmat ksenonit on 4300K ja näissä myös eniten valotehoa.
Polttimon tyyppiä voi hieman päätelä myös umpiosta. Linssityyppisessä umpiossa taitaa olla käytössä DxS-polttimot ja heijastimella olevat DxR-polttimot.
Ja jos pääsee katsomaan polttimen taakse, niin ballastistahan sen jo sit taitaa erottaa? Apupitkien potlin on helppo saada tällä tavoin selville.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #5 : 12.02.2013, 19:40:30 »
Kannattaa valita uudet ksenonpolttimot matalahkolla värilämpötilalla, niin ero ei ole niin suuri apupitkien hehkuihin. Normaalisti matalimmat ksenonit on 4300K ja näissä myös eniten valotehoa.
Polttimon tyyppiä voi hieman päätelä myös umpiosta. Linssityyppisessä umpiossa taitaa olla käytössä DxS-polttimot ja heijastimella olevat DxR-polttimot.
Ja jos pääsee katsomaan polttimen taakse, niin ballastistahan sen jo sit taitaa erottaa? Apupitkien potlin on helppo saada tällä tavoin selville.
  Nuo Xtremet on 4800k ja ovat mielestäni hyvän väriset.  Pitkissä on 5000k tarvike xenonit ja ne näytttävät hiukan sinisemmiltä. Mielestäni tuo on toimiva paketti sen mitä 15-20% ajosta tarvii pitkiä vuodessa.

Tuo pitkien 2-3 sek syttymisviive ei juurikaan haittaa koska nuo Bi-xenonit on heti päällä pitkille vaihdettaessa.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #6 : 12.02.2013, 20:16:06 »
Tässä Xc60 on tuossa keskipaneelissa nappi, millä pystytään säätämään valokuviota(en ole kokeillut)
Siitä napista kytketään vain päälle ja pois valojen kääntyvyys, eli kääntyvätkö rattia käännettäessä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 769
  • www.vrcf.fi
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #7 : 12.02.2013, 20:49:09 »
  Nuo Xtremet on 4800k ja ovat mielestäni hyvän väriset.  Pitkissä on 5000k tarvike xenonit ja ne näytttävät hiukan sinisemmiltä. Mielestäni tuo on toimiva paketti sen mitä 15-20% ajosta tarvii pitkiä vuodessa.

Tuo pitkien 2-3 sek syttymisviive ei juurikaan haittaa koska nuo Bi-xenonit on heti päällä pitkille vaihdettaessa.

Omalle silmällenikin on miellyttävämpi hieman vajaa 5000K, mutta jyrkkä ero värilämpötilassa häiritsee minua pitkien ja lyhkästen välillä.
H9 -hehkuja ei oikein tunnu löytyvän valkoisemmalla värillä, joten tuo 4300K on hyvä kompromissi sen suhteen.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #8 : 12.02.2013, 21:03:19 »
Omalle silmällenikin on miellyttävämpi hieman vajaa 5000K, mutta jyrkkä ero värilämpötilassa häiritsee minua pitkien ja lyhkästen välillä.
H9 -hehkuja ei oikein tunnu löytyvän valkoisemmalla värillä, joten tuo 4300K on hyvä kompromissi sen suhteen.
Tuo perus H9 on 3200K että keltainen on ???
Tuo Philipsin  Xterme on 4800K, niin ero on jo iso, jos sillä nyt mitään merkitystä on  ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 769
  • www.vrcf.fi
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #9 : 12.02.2013, 22:03:33 »
Tottakai eroa on, mutta ero ei ole niin jyrkkä. Vaihdoin ksenon-polttimot syksyllä ja nähtävästi aiemmat polttimot olivat korkeammalla värisävyllä. Jokatapauksessa lyhkäsiltä pitkille vaihtessa ero häiritsi minua. Vähän kuin tulisit kunnon loisteputkivalaistuksesta kelmeään hehkulamppuvalaistukseen. Nyt silmästä näyttää enemmän, että lähes valkoista muuttuu kellertävämpään suuntaan.

Jos apupitkissä olisi H7:at, niin vaihtaisin sinne valkoisempaa valoa olevat polttimot. Nyt ei oikein ole vaihtoehtoja ja en koe tarvitsevani ksenon jälkisarjaakaan.
Tietty jos ei ero pitkillä valoilla häiritse tai haluaa ehdottomasti valkoisempaa valoa, niin tottakai silloin kannattaa valita muu poltin...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #10 : 13.02.2013, 10:58:19 »
Tuo tuossa onkin ogelma, kun jostain syystä H9 valikoima on olematon :'(
Irroitin tuon XC60 umpion(tuollaisia kaikki pitäisi olla, kun 2min on koko umpio kädessä, eikä puolta autoa tarvi purkaa)


Eli H9 ja D1S polttimot siellä oli
« Viimeksi muokattu: 13.02.2013, 11:01:50 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • V60 D4 AWD
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #11 : 13.02.2013, 19:29:31 »
Kawasakin pitkiin tilasin ebaysta jotkin xenon-lookalike h9:t
Niissä on oikeasti sinertävän valkoinen sävy, vähemmän kellertävä kuin esim. Osram nightbreaker
Volvoon ollut tarkoitus tilata samat myöskin.

Kestävyydestä ei mitään havaintoa, mutta hinta oli sitä osastoa, että osramin suomihinnoilla niitä voi tilata jo varastoonkin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #12 : 13.02.2013, 20:06:49 »
Nyt on vaihdettu uudet D1S polttimot.
Tuollaiset laitoin ja sävyltään pikkaisen valkoisemmat(4600K), kuin nuo perus/bulkki Philipsit ;)


H9 en vaihtanut, kun ei niitä "kirkkaampia" täältä löytynyt :-\
Mutta tulevaisuutta varten, että kuinka ne vaihdetaan?
Kiertämällä luultavastin ja tarvii jonkun työkalun, kun ei sinne reikään oikein sormetkaan mahtunut?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 769
  • www.vrcf.fi
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #13 : 13.02.2013, 20:16:02 »
En nyt muista kuinka vaihtaminen tapahtuu, mutta ei ollut vaikeaa ainakaan vanhassa kuuskymppisessä. Johto irti ja kevyesti painamalla ja kiertämällä?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Bi-Xenonit+ pitkät
« Vastaus #14 : 13.02.2013, 21:45:41 »
En nyt muista kuinka vaihtaminen tapahtuu, mutta ei ollut vaikeaa ainakaan vanhassa kuuskymppisessä. Johto irti ja kevyesti painamalla ja kiertämällä?
Vastapäivään kun kiertää vähän niin poltin irtoaa. Ainakin tuon kuvan perusteella sinne mahtuu sormet. Itse olen omassa ekana irroittanut polttimon ja sitten vasta johdot.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autoracing  KL-varaosat