Ateho  Elekma

Kumisuojien kiristimet

  • 3 Vastauksia
  • 2822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Kumisuojien kiristimet
« : 10.07.2014, 12:42:39 »
Auto on -09 V70 mutta ongelma pätee kaikkiin autoihin...Eli poropeukalokorjaamo asensi raidetangon uusiksi ja kumisuojat laitettiin tietenkin muovisella nippusiteellä kiinni. Täydet pisteet tästä. Keväällä huomasin tämän hirveyden ja ainoa vaihtoehto silloin sunnuntaina kotipihassa oli laittaa toinen nippuside tilalle...

Nyt olen jaksanut taas aktivoitua aiheen kanssa. Siellähän se raidetanko taas irvistelee avonaisena.

Mistä niitä metallipantoja auton kumien kiristämiseen saa?? Biltema myy jotain työkalua kyllä, mutta niitä pantoja en löydä Biltemasta tai Motonestia ollenkaan. Luulisi niiden olevan halpoja 20kpl paketeissa myytäviä yleisosia.

Ja miten sitä työkalua käytetään?? Niitä on joko allaoleva hämmentävä veiviviritelmä tai sitten kaapelileikkureita muistuttavia pihtejä...

-12 V60 D3A

The moose

  • Vieras
Vs: Kumisuojien kiristimet
« Vastaus #1 : 10.07.2014, 13:18:06 »
Mulla itellä työkäytössä tespa bucles tuotteet joita ainakin etra myy. Lukko ja panta myydään erikseen ja töihin mulle tulee tietenkin läjäpäin noita.

panta laitetaan lukkoon ihan taittamalla pää niin että lukko jää pannan päähän ja pantaa kiepautetaan kierros tai kaks kumipalkeen ympäri. Kiristetään pantaa ja taittamalla pantaa lukitaan ja lyödään lukko kiinni.

en tiiä saako noita jostain valmiina paketteina, kysymällä selviää.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Kumisuojien kiristimet
« Vastaus #2 : 10.07.2014, 19:56:58 »
Oulusta tarviketorilta ostin äidin puntoon vetarin suojakumiin metallisia nippusiteitä, kun ei normi suojakumi klemmari mahdu, kun ottaa vaihdelaatikkoon kiinni. Toimii samalla tavalla kuin muovinen, mutta ylimääräinen peltilipare leikataan poikki ja työnnetään takaisin lukonväliin. On pysynyt ainakin pari vuotta jo. Olen myös tokmannilla nähnyt samanlaisia peltisiä klemmareita. 

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Kumisuojien kiristimet
« Vastaus #3 : 10.07.2014, 23:04:19 »
Motonetistä löysin myös metallisia nippusiteitä. En uskaltanut niitä tällä kertaa autoon laittaa, vaan pistin perinteisen letkuliittimen :D Se tuntuisi muutenkin olevan paras ratkaisu noihin. Voi käyttää uudelleen, saa irti ja kiinni ja kiristettyä kunnolla...

Ihme vaan ettei noita pihtikiristettäviä myydä suoraan hyllytavarana.
-12 V60 D3A

 

Proturbo  Autodiagnoosi