Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4867 Vastauksia
  • 1066054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1395 : 16.04.2019, 16:10:43 »
Ei ole semmosta adapteria olemassa. Prove me wrong...
Ei sittenkään mitään

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1396 : 16.04.2019, 16:19:17 »
Ei ole semmosta adapteria olemassa. Prove me wrong...
Pikksu sivulla 70 #1041 oli lataillut kotona jollain CEE-suko adapterilla, 9,90e motonetista tms. Ajattelin että sekoitti type 2/CEE:t.

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1397 : 18.04.2019, 00:38:41 »
Pikksu sivulla 70 #1041 oli lataillut kotona jollain CEE-suko adapterilla, 9,90e motonetista tms. Ajattelin että sekoitti type 2/CEE:t.

En sekoittanut, vaan mulla on Volvon CEE-päällä oleva 16A laturi. Siinä muunnin koska ei ollut tuolloin vielä CEE-rasiaa seinässä. Ja siis toisessa päässä tietty Type2.
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1398 : 18.04.2019, 15:18:52 »
En sekoittanut, vaan mulla on Volvon CEE-päällä oleva 16A laturi. Siinä muunnin koska ei ollut tuolloin vielä CEE-rasiaa seinässä. Ja siis toisessa päässä tietty Type2.
Okei no siinä tapauksessa jos sellaisiakin latausjohtoja löytyy. Eikai se auta kun laittaa type2 pistorasia kotiin(sähkötukulla ainakin näytti löytyvän), tai ostaa type2-schuko johto telewelliltä.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1399 : 20.04.2019, 14:34:31 »
Okei no siinä tapauksessa jos sellaisiakin latausjohtoja löytyy. Eikai se auta kun laittaa type2 pistorasia kotiin(sähkötukulla ainakin näytti löytyvän), tai ostaa type2-schuko johto telewelliltä.

Edullisin ratkaisu on CEE 2PE pistoke talon seinään ja CEE-type2 latauskaapeli.

E: mutta nuo cee-type2 latauskaapelit ovatkin sitten näköjään vähän vähemmän yleisiä?!? ???
« Viimeksi muokattu: 20.04.2019, 14:42:27 kirjoittanut Jule »

Poissa Esko88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1400 : 20.04.2019, 17:29:57 »
Ostin pari kk sitten 100tkm ajetun vm2014 D6:sen. Kailen kaikkiaan tyytyväinen saa olla valintaan. Mutta muutama ”murhe” myös ollut: Auto herjasi hybridi toimintahäiriötä—> vaihdettiin Volvon piikkiin ilmastoinnin kompura, joka on ihan hyvä, kun sen kans ei pitäs enää tulla ongelmia. Tämä vissiin yleinenkin vika ollut. Sen lisäksi Ohjaus tuntuu vähän vetävän oikealle, täytyy käyttää nelipyöräsuuntauksessa. Ite alkas heti ressaamaan että onko kolarihistoriaa kun vähän puoltaa ja apparin puolen takaovi näyttää välillä olevan hieman eri tasossa kyljen kanssa. Oven kun heittää kiinni niin menee perille kunnolla, mutta jännästi välillä nousee hieman ulospäin. Ei pitäs kylläkään mitään kolarihistoriaa olla kun on autoliike ostanut leasing yhtiöltä Hollannista (tuo näitä paljon sen kautta) ja merkkiliikkeen huoltokirja löytyy. Sen lisäksi ei näy muitakaan merkkejä korjauksista. Väri vielä metallihohto joten maalauksesta luulisi näkevän jos olisi korjattu.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1401 : 20.04.2019, 19:28:47 »
Ostin pari kk sitten 100tkm ajetun vm2014 D6:sen. Kailen kaikkiaan tyytyväinen saa olla valintaan. Mutta muutama ”murhe” myös ollut: Auto herjasi hybridi toimintahäiriötä—> vaihdettiin Volvon piikkiin ilmastoinnin kompura, joka on ihan hyvä, kun sen kans ei pitäs enää tulla ongelmia. Tämä vissiin yleinenkin vika ollut. Sen lisäksi Ohjaus tuntuu vähän vetävän oikealle, täytyy käyttää nelipyöräsuuntauksessa. Ite alkas heti ressaamaan että onko kolarihistoriaa kun vähän puoltaa ja apparin puolen takaovi näyttää välillä olevan hieman eri tasossa kyljen kanssa. Oven kun heittää kiinni niin menee perille kunnolla, mutta jännästi välillä nousee hieman ulospäin. Ei pitäs kylläkään mitään kolarihistoriaa olla kun on autoliike ostanut leasing yhtiöltä Hollannista (tuo näitä paljon sen kautta) ja merkkiliikkeen huoltokirja löytyy. Sen lisäksi ei näy muitakaan merkkejä korjauksista. Väri vielä metallihohto joten maalauksesta luulisi näkevän jos olisi korjattu.

"Sen lisäksi Ohjaus tuntuu vähän vetävän oikealle, täytyy käyttää nelipyöräsuuntauksessa."

Volvon ohjaus, leveillä renkailla, tuntuu vetelevän urateillä ja minulla on hieman samaa ongelmaa kesärenkailla. Auto ajautuu oikealle. Kapeammat renkaat auttaa tuohon, mutta näistä minulla ei ole kokemusta kuin ainoastaan talvirenkaissa.

En tiedä onko minulla vain sattumaa, mutta olen Volvoissa huomannut pienehköjä sovitusongelmia. Takaluukku on omassa autossa ihan pienesti vinossa eli luulisin, että kyse on pelkästään tuollaisesta ongelmasta. Hollannista tämä minunkin on uitettu. Ihan vaan tiedoksi: 1570 km / 39 litraa. Voi laskea päässä jos osaa....
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Esko88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1402 : 20.04.2019, 21:38:45 »
"Sen lisäksi Ohjaus tuntuu vähän vetävän oikealle, täytyy käyttää nelipyöräsuuntauksessa."

Volvon ohjaus, leveillä renkailla, tuntuu vetelevän urateillä ja minulla on hieman samaa ongelmaa kesärenkailla. Auto ajautuu oikealle. Kapeammat renkaat auttaa tuohon, mutta näistä minulla ei ole kokemusta kuin ainoastaan talvirenkaissa.

En tiedä onko minulla vain sattumaa, mutta olen Volvoissa huomannut pienehköjä sovitusongelmia. Takaluukku on omassa autossa ihan pienesti vinossa eli luulisin, että kyse on pelkästään tuollaisesta ongelmasta. Hollannista tämä minunkin on uitettu. Ihan vaan tiedoksi: 1570 km / 39 litraa. Voi laskea päässä jos osaa....


Kiva kuulla että muillakin on samoja ominaisuuksia :) eiköhän tuo sitten vaan oo sovitusongelma.

Mulla on talvi ja kesärenkaat molemmat 225/55R17.

Taloudellisuus on tuon tehokkuuden kanssa erinomainen yhdistelmä. Itsellä työmatkalla kulutus n. 3l/100km kun 75% matkasta menee sähköajolla.

Osaako joku vastata, voidaanko tuo huipputeho 285hv/640Nm saavuttaa ainoastaan sillon kun on akuissa virtaa, vai pystyykö generaattori generoimaan sähkömoottorille virtaa niin pienellä häviöllä, että myös tyhjällä akulla saadaan käytännössä samat tehot irti?

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1403 : 20.04.2019, 21:47:22 »
Edullisin ratkaisu on CEE 2PE pistoke talon seinään ja CEE-type2 latauskaapeli.

E: mutta nuo cee-type2 latauskaapelit ovatkin sitten näköjään vähän vähemmän yleisiä?!? ???
Ostin käytetyn type2-suko laturin. Kiinteä 8A lataus vaan, mutta pärjää siihen asti että saan type2 pistorasian kotiin hommattua. Selvittää vain hinta, saattaa olla aika kalliitakin...

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1404 : 20.04.2019, 21:56:23 »
Ei kai niitä pelkkiä pistorasioita ole saatavana type2? Sisältänee aina latausaseman ja hintaa tonnin päälle uskoisin...
edit: No tuolla alkaen 790e https://kauppa.plugit.fi/cg/50/latauslaitteet
Kyllähän tuolla 8A laturilla pärjää hyvin, uskoisin että noin 5-6h tyhjästä täyteen.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2019, 22:08:40 kirjoittanut Uusivolvoilija »

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1405 : 20.04.2019, 22:25:16 »
Ilmat lämpenee ja sähköllä ajelu pidentyy, tänään täydellä akulla päästiin 37km taajama-ajoa

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1406 : 20.04.2019, 22:49:13 »
Ei kai niitä pelkkiä pistorasioita ole saatavana type2? Sisältänee aina latausaseman ja hintaa tonnin päälle uskoisin...
edit: No tuolla alkaen 790e https://kauppa.plugit.fi/cg/50/latauslaitteet
Kyllähän tuolla 8A laturilla pärjää hyvin, uskoisin että noin 5-6h tyhjästä täyteen.
Sähkötukuista näyttäis saavan.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.kk-sahkotukku.fi/esitteet/autolataus_esite_kk-sahkotukku.pdf&ved=2ahUKEwiqwazft9_hAhVmwIsKHXapDmkQFjABegQIBhAB&usg=AOvVaw1Mq6K_tnV4QT5OeX37RwjW
Hinta saattaa olla toki aika iso, mutta saisipa kotiin paremman latauksen. Supersuko toki yks vaihtoehto.
7h näytti ottavan tuolla 8A laturilla. Mutta miten kun kävin välillä katsomassa latauksen etenemistä, niin oli valo autossa keltaisena. Katkeaako lataus jos aukaisee ovet lukosta?
« Viimeksi muokattu: 20.04.2019, 22:51:36 kirjoittanut Goldr »

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1407 : 20.04.2019, 23:06:05 »
Juu, lataus katkeaa minuutiksi-pariksi, kun avaat lukituksen. Jatkuu sitten itsestään kyllä.
Ei se supersuko ole muuta kuin sukorasia, jossa tukevammat kosketusliuskat tavalliseen verrattuna. Ei siis mitään etua, koska Ei kovin suuria virtoja Volvo ota,eikä varsinkaan pitkiä aikoja.Täyssähkärit sitten erikseen
Normi sukorasia riittää täysin, jos on muutoin hyväkuntoinen.
Muista myös,ettei D6 ota kuin maks. 16A vastaan, vaikka olisi ydinvoimala siinä vieressä :)

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1408 : 20.04.2019, 23:55:52 »
Juu, lataus katkeaa minuutiksi-pariksi, kun avaat lukituksen. Jatkuu sitten itsestään kyllä.
Ei se supersuko ole muuta kuin sukorasia, jossa tukevammat kosketusliuskat tavalliseen verrattuna. Ei siis mitään etua, koska Ei kovin suuria virtoja Volvo ota,eikä varsinkaan pitkiä aikoja.Täyssähkärit sitten erikseen
Normi sukorasia riittää täysin, jos on muutoin hyväkuntoinen.
Muista myös,ettei D6 ota kuin maks. 16A vastaan, vaikka olisi ydinvoimala siinä vieressä :)
Okei hyvä tietää. Juu samalle pistokkelle se supersuko toki kuin tavallinenkin, mutta saisi ehkä mielenrauhan kestävyyden osalta jos korvaisi tuon perussukon. Eikö D6 ota vain max 13A, vaikka kuinka tarjoais ydinvoimalla kuudentoista edestä  :)

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1409 : 21.04.2019, 00:00:47 »
Juu, totta 13 A taitaa olla maks.
Eräässä latauspisteessä näkyy ladattu kw määrä ja se on tunnissa jokseenkin tasan 3kw, eli 13 A teholla puskettu. Sikäli mikäli oikein laskin.

 

Ateho  Elekma