Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Projektipäiväkirjat / Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut mista tänään kello 21:34:46 »
Tullut harrastettua antituningia eli poistin takapenkkien paikalta kaikki aluuminiverhoilut ja etuvöiden kiinnityspalkin ja laitoin kiltisti takavyöt ja takapenkin paikoilleen. Em. kamat löysin tosta naapurikylästä satkulla. Pesin tuon vaalean penkin ja värjäsin ”mustaksi” jollain Autodudelta tilatulla litkulla. Ei tullut priima, mutta jos edes välttävä. Väsäsin myös jonkinmoisen hattuhyllyn kovalevystä ja kaiutinhuovasta. Alumiiniverhoukset menee tallin ylisille jos vaikka joskus tarvii taas.

Tilasin myös Hollannista window scrapin mouldit eli ne ovien ikkunoiden alatiivisteet. Ne kun tuppaa olemaan melko haperot jo. Nyt on sekin kauneusvirhe korjattu. Samalla tilasin koko sarjan kustom kangasmattoja. Ne eivät ole vielä tulleet.

Kohta pääsee perheen kanssa ajelemaan.
2
Yleinen keskustelu / Vs: Volvon katsastus
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 21:29:49 »
Kyllä näitä persereikiä vielä nykyaikanakin löytyy, onneks saa itse valita aseman ja vaikka äijän kuka katsoo.

Mullakin viimeks oli turvallisuuteen vaikuttava vika kun kuulemma toinen sumari näytti liian alas.
Tuliko korjauskehotus, no ei tullut kunhan piruuttaan mainitsi. :D
Auto kun muuten toimii kuin uusi tai ehkä jopa paremmin. ;)
3
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 21:27:07 »
Tehtaalta hammaspyörät on kiristetty aika tarkkaan keskelle pultinreikää. Jollei siinä kestä, niin silloin on jätetty pultit löysälle. Mutta jos ajoituksen haluaa varmistaa, laittaa työkalun nokkien takapäähän, löysää nokkapyörien pultit, jakohihna paikalleen ja kiristää pultit.
4
Turbo- ja remmiahtaminen / Vs: Katalysaattori jälkiahdettuun 740 volvoon?
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 21:16:17 »
Perus 200cel kisakatin pitäisi toimia riittävän hyvin.
5
Nyt on putsattu EGR. Olipahan todella törkyinen sisältä. Sai ihan puukolla vuolla sitä töhnää pois. Purkillinen EGR-puhdistussprayta ja hinkkaamista niin kyllä siitä puhdas tuli. Eipä se hyödyttänyt mitään. Vika edelleen päällä. Huomattiin tuossa serkkupojan kanssa ihmetellessä että kun testerillä ajaa venttiiliä niin välillä pitää melkoista mekkalaa ja ääni on sellainen kuin hammasrattaat löisi tyhjää tms. Tuntee myös kun ääni alkaa kuulumaan ja pitää kättä EGR:n säätömoottorin päällä. Vikakoodin voi kuitata mutta palaa aina takaisin jos vika tulee startatessa päälle.

Kerran tehot palasivat mystisesti kun paikallaan kaasutteli jonkin aikaa. Voiko tuon EGR:n säätömoottorin vaihtaa erikseen? Löytyisi yksi sellainen tuosta hyllystä joutilaana.
6
Turbo- ja remmiahtaminen / Katalysaattori jälkiahdettuun 740 volvoon?
« Uusin viesti kirjoittanut Kahvikuppi61 tänään kello 21:00:43 »
Elikkä nyt ois menossa kiinan ahdin seiskaan joka on aikasemmin turbotettu vakioturbolla. Nyt pitäisi päivittää putkisto. Alkukäyrä tulee 2.5" ja katin jälkeen 3". Vakio katalysaattori on 2" eli saattaa ahdistaa melkoisesti. Minkälainen katalysaattori tuohon kannattaa laittaa, että se ei hirveästi ahdistaisi ja pääsisi päästöistä läpi?
7
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 D3 2016 , stop / start akku
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 20:54:10 »
Saisikohan tuon start / stop toiminnan pysyvästi pois päältä, esim jonkun johdon irrottamisella ?  Täysin turha toiminto ja se estää radion käytön kun moottori ei ole käynnissä.
Kyllä se on ohjelmoitavissa pois käytöstä. Varsinais-suomen alueella onnistuu itseltä.
8
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut belem tänään kello 20:53:43 »
youtubesta löysin jutun. akselien perään se rauta, joka mulla jo ennestään on, niihin hahloihin ja hammaspyörät vähän pultit löysällä käännetään myötäpäivään niin että toppaavat pultteihin ne soikeat reijät ja sitten pultit kiristetään ja sitten hihnan laittoon, onko oikein..
9
Ihmettelinkin, kun yritin resetoida salasanaa useampaankin kertaan tuossa joku aika sitten, mutta ei tullut mailia. Nyt onnistui, quotemyllytys voi jatkua.
10
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 20:47:56 »
Peräprojekti etenee.


Ekana porasin kotelon alimmaisen ruuvin valupahkuraan reiät, jotta alinta kopan pulttia voi käyttää tyhjennysproppuna.


Uudet laakerit


Uusi välitys.


Uudessa välityksessä on hienosti merkattu pinjonin asennuskorkeus, niin voi toimia Volvon ohjeiden mukaan ja käyttää Volvon työkaluja.


Korkeuden mittaamiseksi piti sorvata työkalu.




Pinjonin alla on laakerin tilalla säätöholkki, jolla oikea korkeus säädetään ja rattaan päässä olevan tapin avulla mitataan


Mitoitin työkalun niin, että mittatapin pää ja akselin pinta tulee olla samassa tasossa.


Seuraavaksi sitten säätöholkki kiinni sellaiseen mittatyökaluun, jonka avulla voi määritellä tarvittavan shimmimäärän pinjonin laakerin alle. Kaiken pitäisi teoriassa osua kerralla kohdalleen, eikä laakereita tarvitse repiä edestakas. Tämä osio jatkuu varmaan huomenna.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Ateho  Elekma