Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V70 2,4T automaatti -01

  • 231 Vastauksia
  • 44231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #90 : 27.11.2020, 18:19:10 »
Korjaamon hinta alkuperäiselle uudelle takavakaajalle oli 258 €.  Tässä huollossa myös tarkistettiin ja säädettiin pyörän kulmat.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #91 : 28.11.2020, 14:59:51 »
Pesupäivä ja käynti asiakkaalla. Kyllä on mukava ajaa kun 2,4T:n takapää ei kolise ja toimii niinkuin pitääkin  :) taisi olla ensimmäinen kerta kun omistuksessani olevaan autoon vaihdetaan takavakaaja  8)
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #92 : 03.12.2020, 22:21:34 »
Kuskin oven ohjausmoduli DDM on pakkasaamuna ennen auton lämpiämistä hetken aikaa vajaatoiminen (ts oikean peilin säädöt yms. ei toimi). Lämmettyään taas toimii normaalisti. Hyllyssä on käytetty sama numeroinen DDM, sitä täytyy jossain vaiheessa kokeilla.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #93 : 05.12.2020, 12:55:53 »
Pesupäivä vahashamppoolla ja nestetasojen ja renkaiden ilmanpaineiden tarkistus  :)
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #94 : 05.12.2020, 19:53:27 »
Iltakahvilla Gammelbyn ABC:lla  :)

Gammelbyn ABC on sopivan 30 km päässä 2,4T:n kotitallista.


« Viimeksi muokattu: 05.12.2020, 21:36:54 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #95 : 08.12.2020, 09:23:21 »
Tänä aamuna eka kerta 2,4T lohkolämppäri käytössä. Alku oli lupaava  :2funny: seinältä tuttu vihreä Defan johto ja auto lämpiämään...paitsi että olikin Calixin pistorasia 2,4T:ssa. Pienen etsiskelyn jälkeen tallista löytyi sopiva Calixin piuha ja auto lämpiämään. Samalla sisäpistokerasiakin todettiin toimivaksi  :) , auton mukana tullut toimiva Defan sisäpuhallin sai lämmittää sisätiloja. Oli kyllä mukava lähteä töihin lämpimällä autolla  :)
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #96 : 09.12.2020, 15:55:40 »
2,4T sai tänään toisen virta-avaimen Kärkkäisen Lahden Huoltopisteeltä.  Uusi avain maksoi kaikkine töineen 94 €.  Palvelu oli hyvää
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #97 : 16.12.2020, 20:31:20 »
Tänään pääsi kelin puolesta kunnolla testaamaan 2,4T:n Dstc:n toimintaa, hyvin toimi  :)
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #98 : 20.12.2020, 21:06:51 »
Pikapesu painepesurilla pihavalojen loisteessa. Eteen olisi koiranluut varmaan uusittava ja etuiskarit ylälaakerointeineen.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #99 : 23.12.2020, 18:42:39 »
Jouluvalot syttyi 2,4T:ssa, kun tänään lähdin kaupan pihasta kotia kohti, siis ABS ja dstc valo syttyivät ensin ja infotaulun teksti "abs huolla heti". Varovasti kotia kohti, auto oli vikatilassa suostui kulkemaan n.40 km tunnissa. Kohta syttyi myös moottorin vikavalo ja jarrujen vikavalo ja infotauluun teksti jarruvika huolla heti. Muutama km ennen kotia 2,4T alkoi kulkea normaalia ajovauhtia, vikavalot pysyivät päällä ja ilmoitus infotaulussa.Jarrut toimivat normaalisti, vaihteet yms  samoin ja kohta oltiin kotipihassa. Icarsoft koodi lukija kiinni ja vian aiheuttaja löytyi eli viallinen signaali oikean etupyörän abs anturi.Moottorin vikavalon sytytti VVT. Nollasin koodit ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen vikavalot pysyivät poissa kun ajoin talliin. Maanantaina sitten soittamaan luottokorjaamolle korjausaikaa.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2020, 19:00:06 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #100 : 23.12.2020, 21:20:20 »
Napapultit tarkastettu, kiinni ovat kunnolla. On niitä vuosien saatossa uusittu, oikean puolen napapulttiin käy 14 mm hylsy, vasemman puolen napapulttiin käy 13 mm hylsy  ;D
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #101 : 25.12.2020, 17:26:16 »
Kauppareissulta Porvoosta palatessa oikean puoleinen etupyörän abs anturi antoi faulty signal koodin ja abs ja dstc valot syttyivät mittaristoon. Tällä kertaa ei 2,4T menny vikatilaan, vaan päästiin normaali vauhtia kotipihaan. Kotipihassa vikakoodin nollaus ennen talliin ajamista.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #102 : 28.12.2020, 13:09:03 »
Huomenna tiistaina 2,4T korjaamolla Porvoossa. Tänään illalla vienti ja sijaisauton nouto, pääsevät korjaamolla heti aamusta 2,4T:n pariin.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #103 : 28.12.2020, 18:02:18 »
2,4T viety Porvooseen korjaamolle. Eli oikean etupyörän ABS anturiongelman selvittäminen, 70 - 80 vauhdista ylöspäin esiintyvän tärinän/vapinan (ilmaantui sekin just Joulun alla) selvittäminen ja etukulmien satunnaisen kolahtamisen selvittely ovat työlistalla.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #104 : 29.12.2020, 12:43:21 »
2,4T työn alla korjaamolla. Etupyörien tärinän aiheuttajaksi paljastui sisäpuolelta todella kuraiset vanteet, kunnon pesu ja tärinä poissa.
Kummassakaan vetarissa ei ole välyksiä ja suojakumit ehjät. Oikean etupyörän abs anturi menee vaihtoon, molemmat koiranluut eteen uudet, moottoriöljy + suodatin ja automaattilaatikon BG öljynvaihto (Pesu + huuhtelu) . Huomenna saa 2,4T.n huollosta.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2020, 15:11:13 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Kulkukoira  Proturbo