Ateho  Elekma

Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms

  • 250 Vastauksia
  • 139002 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #165 : 07.03.2015, 19:56:24 »
Kai se automaattilaatikko verottaa jonkin verran tuossa ::)
Omasta milestä ihan linjassa tuollainen 4,7s veto. Tosin millä on mitattu?
Ihan sekkarilla videosta  , toi tomaattii on sellanen kuminauha.  Sikseen ihan riittävän ripeä että kyllä sillä kortti lähtee.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #166 : 07.03.2015, 19:58:39 »
Joo huomasin tämän vähän myöhemmin. Kauheen pieneltä tuntuis toi piristys. Mulla 850 T5 putkisto vaihettu ja manuaali meni 5 sekan aikoja. Muuten oli siis vakio.
Eikös tuossa ole samat voimat kuin tuolaisessa T5 sessa kuin OA:n stage 2 sessa kun tuohon ei oikein yli 230~240 saa. Vääntö taitaa olla hiuka alle 400. mitään putki tms. tuohon ei ole laitettu
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #167 : 07.03.2015, 21:18:11 »
Hmm. Epäilen kyllä vahvasti tuloksia koska vakio T5 vetää tommosia aikoja ja siin on kuitenkin 225hp.

Ei oo vireoita noista eilisistä vedoista, mutta puhelimesta näköjään löyty yks vanhempi veto. Tosin silloin vielä vakiolla valupakosarjalla ja vakiputkistolla ja kyydissä sen  samaisen läskin ja kiltin koiran kanssa toinen laatikkokin seli seli blaa blaa hörö pörö jne, mut näytti menneen silloinkin 5.2-5.6s, kun editorista oikein yritin kuva-kuvalta tihrustella  :-\ Vähän vaikea saada tarkempaa aikaa tuosta vedosta, kun toi 80km/h-alku pikselöityy vittumaisesti. Kysessä siis -90 b230f Aw70 kartano LH2.4

https://www.youtube.com/watch?v=VyO7tLOAXYA

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #168 : 07.03.2015, 21:27:36 »
Ei oo vireoita noista eilisistä vedoista, mutta puhelimesta näköjään löyty yks vanhempi veto. Tosin silloin vielä vakiolla valupakosarjalla ja vakiputkistolla ja kyydissä sen  samaisen läskin ja kiltin koiran kanssa toinen laatikkokin seli seli blaa blaa hörö pörö jne, mut näytti menneen silloinkin 5.2-5.6s, kun editorista oikein yritin kuva-kuvalta tihrustella  :-\ Vähän vaikea saada tarkempaa aikaa tuosta vedosta, kun toi 80km/h-alku pikselöityy vittumaisesti. Kysessä siis -90 b230f Aw70 kartano LH2.4

https://www.youtube.com/watch?v=VyO7tLOAXYA
Eihän se huonosti lähde mutta sulla on lähtönopeus 50. Tuo omani taasen on mitattu niin että 80km/h kaasu pohjaan ja se kelaa 120:in rapiat 5 sek.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #169 : 07.03.2015, 21:52:05 »
Eihän se huonosti lähde mutta sulla on lähtönopeus 50. Tuo omani taasen on mitattu niin että 80km/h kaasu pohjaan ja se kelaa 120:in rapiat 5 sek.

Joo. Toi klippi ei oikein edusta, mut ei ollu muutakaan tähän hätään. Sorry. Mittasin noi 4.7-5.7s siis siten, että löin dallan lattiaan himpun alle 80 ja sekkari käyntiin kasikympistä ja poikki, kun viisari osoitti 120, sitten annoin nopeuden pudota taas himpun alle 80 ja taas lappu lattiaan, silleen pumppailin. Tuntu, että veto parani pumppailun edetessä :-\

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #170 : 08.03.2015, 00:58:17 »
On kyllä tosiaan aika hurjat luvut. Noilla muutoksilla tuskin kuitenkaan ihan mielettömästi yli 150 hevosvoiman mennään ja tomaatti on tunnetusti kuminauha. Vakiotehoisella, eli se noin 165 bhp, manuaalivaihteisella 940 turbolla pääsee lentävällä lähdöllä seitsemän sekunnin tienoille ja vaikka 240 vähän kevyempi onkin niin ei sillä paria sekuntia tehdä mitenkään.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #171 : 08.03.2015, 01:06:35 »
Aattelin, että saisin sen menemään kesällä 80-120 matalaan 4s aikaan (lh2.4:sesta en luovu!)

Mitä 0-402m alle 15s vaatii (14.9s tai jotain) 240 farkulta? Paljonko pitää olla tehoa automaattivaparissa, että alkaa 14aika?

edit. poistin ylimääräisen alle-sanan
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 01:12:59 kirjoittanut Kari Grandi 240 »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #172 : 08.03.2015, 15:00:23 »
Aattelin, että saisin sen menemään kesällä 80-120 matalaan 4s aikaan (lh2.4:sesta en luovu!)

:tykkää:

Mitä 0-402m alle 15s vaatii (14.9s tai jotain) 240 farkulta? Paljonko pitää olla tehoa automaattivaparissa, että alkaa 14aika?

Yli 200hv.

Jotenkin minäkin olen  skeptinen tuosta ajasta (alle 6sek) tomaattivaparissa, sillä oma ahdettu kuminauhani liikahtaa sen (80-120) välin (10hz) GPS:llä mitattuna 5,66 sekuntiin. Veto on toistettavissa 0,1 s sisälle jatkuvasti.
Vaikka se kakslankku onkin kevyempi kuin ysi, niin vaparissa sitä papua ei vaan ole niin laajalla alueella kuin ahdistetussa.

Säädettyäni syttykartan mahdollisimman stabiiliksi, joudun tyytymään 15,7s aikaan 402m matkalla, loppunopeuden huidellessa yli 140km/h. Papua minulla on kuitenkin +200hv ja vääntökin on 400nm kohdilla.

Sanotaan näin, että GPS mittaus on luotettava jos se näyttää karttapohjalle vietynä järkevälle. Normaali 1Hz gps puhuu kovin helposti höpöjä, varsinkin jos se ei näe yli 10 satelliittia. Ja jostakin syystä nuo irto GPS-mokkulat ovat pirusti tarkempia kuin mikään puhelimen oma GPS testieni mukaan.
Käsiajanotolla ei saa järkeviä aikoja kuin korkeintaan mailin vetoon ja siinäkin heitto on helposti yli sekunnin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #173 : 20.03.2015, 01:05:06 »
http://www.youtube.com/watch?v=9WDlRdCwn2k

Ei hajuakaan motin pavuista tai herneistä (kuulisin mieluusti arvioita paljonko siinä on :idiot2:), mut tossa siis veto loivaan ylämäkeen tökkivässä ruuhkaliikenteessä jonon kärkeen (jossainsiinä naksahduksen kohdalla menee vilkku päälle ja vaihtuu kaista).

Tankkikin näytti olleen täys, mutta koiraa tai hanttaria ei ny ollu kyyrissä.

b230f, aw70, 530 laskettu hattu, hiottu nenä, jossa nostoa kuulemma alle 12 (en oo mitannu), asteita 280?290? ehkä?,  rst-venat, muistaakseni imut 2mm suuremmat ja pakot 1mm, jokkispeltisatsi 421, pari äänenvaimenninta, putkisto ahdistaa, nokka vitusti myöhäsellä, joten vedot paranee, kun saan sen ajoitettua. niin siis lh2.4 ja vakiokokoisella IMMulla jne.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #174 : 29.02.2016, 23:04:38 »
Virallisesti tarvitaan varmaan paremmat mittalaitteet, esim kiihdytysradan laitteistoa? Racechronolla saa ainakin suuntaa antavaa ja voi valita eri testejä, esim. 80-120. Ohjelma hoitaa kaiken, ajanotto alkaa ja loppuu automaattisesti gps nopeuden mukaan. Eipä sekään oo niin tarkka, etenkin kännykän sisäisellä gepsillä, hyvällä ulkosella gepsillä sais paremmat. Ei kai siinä oo mitään eroa jos ottaa lentävän lähdön vai ei, jos vaan ilmoittaa miten on tehty.

Osaisko joku kertoa miten racechronolla pystyy mittaamaan esim tuon 80-120 välin?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #175 : 02.03.2016, 20:02:00 »
Ei taida onnistua enää, huomasin nyt kun vaihdoin Symbian Bellestä Androidiin. Ainakin Androidin ilmaisversio oli todella köyhän oloinen verrattuna tohon vanhaan Symbian-verisoon.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #176 : 03.03.2016, 09:33:21 »
Ei taida onnistua enää, huomasin nyt kun vaihdoin Symbian Bellestä Androidiin. Ainakin Androidin ilmaisversio oli todella köyhän oloinen verrattuna tohon vanhaan Symbian-verisoon.

No voi perkule... Onkohan jotain muuta suht luotettavaa ohjelmaa tohon hommaan? Jotain accelerate sovellusta koitin ja se antaa tuloksia tyyliin sekunnin tarkkuudella  :D
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #177 : 03.03.2016, 11:15:58 »
Torque ohjelma kännyyn. Sieltä saa vaikka 0-100, 0-200, 80-120
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #178 : 03.03.2016, 11:18:19 »
Torque ohjelma kännyyn. Sieltä saa vaikka 0-100, 0-200, 80-120
Taitaa vaatia OBD:n kytkemisen?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #179 : 03.03.2016, 14:08:47 »
Taitaa vaatia OBD:n kytkemisen?
Yes ja ei maksa paljoa. Olisikohan noin 15€
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Futurez  Kulkukoira