Proturbo  Autodiagnoosi

Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms

  • 250 Vastauksia
  • 138925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #105 : 05.06.2013, 06:48:23 »
Onko tuo sellainen "kaikki-irti-softa" vai olisiko tällaisessa vielä enemmän potentiaalia ottaa vakio-osilla...?
Ei ole ja ekalla ajolla saatiin sellaiset n570nm väännöt, mutta ite halusin rajatan ne tuohon n500nm ;)
6-lovinen manuaali kestää kuulema 600nm väännöt, että sinäänsä näin jälkikäteen ei tuo 570nm ois ollut paha :D
Käsittääkseni hepat pyörii siinä 230-240hv luokkaa vakioahtimella mihin päästään?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #106 : 25.06.2013, 19:30:54 »
4.sella sutien +15'C kelissä 180-220km/h 3.2s.  ;D

Video:
http://youtu.be/Z5d0X4IVGuo

olipa pöliästi vetoja  :o
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #107 : 25.06.2013, 20:52:49 »
4.sella sutien +15'C kelissä 180-220km/h 3.2s.  ;D

Video:
http://youtu.be/Z5d0X4IVGuo
Oho! Se  nopiasti liikkuva viisari ei ollukkaan kiekkamittari vaan nopeusmittari!!!  :o
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

hevonen

  • Vieras
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #108 : 06.07.2013, 16:48:55 »
Muuten vakio T-5 -96 autom sedan mutta BSR catback. 17" pyörät heikentää tulosta ihan perstuntumallakin jos vertaa 15" talvipyöriin, on paljon äkäsempi niillä.
Aattelin että menee 80-120 joku 7s mutta taitaa olla lähempänä 6s. Aika huono alue automaatille, se herää vasta tolla kakkosella tuolla sadan jälkeen. Olisko todellinen tuolla 5.5-6s?
Ottakaa aikaa. :P
Löin lapun lattiaan kyllä vasta siinä 80kmh paikkeilla...
Mittarivirhe noilla pyörillä on muuten tasan 5kmh liian vähän, eli mittarissa 80kmh niin todellinen on jo 85kmh.
http://s77.photobucket.com/user/Vapiti/media/001_zps1a9db438.mp4.html

Tankki täys.. ;)
Niinkuis näätte, ei se automaatti mikään ohjus ole vakiopaineilla, vääntöökin vaan se n. 300Nm.
Pirun mukava kyllä ajaa ja normiliikenteessä pärjää kyllä näille uusille isoille perheautoille. ;)
Ei viitti sitä laatikkoo särkee taas paineita nostamalla, käyttöauto kun on.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #109 : 17.08.2013, 19:34:47 »
Hoosier 225/50-15" Drag Radial Slikseillä alko etuvetokin saamaan pitoa. Pienellä sutauksella 100-160km/h 3.0s. :) Tuota ei kyllä enää kauheasti pysty parantamaan.

Video 3sella:
http://youtu.be/A2u24ma4NsU

Renkaat:
http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/20130816_182718-1_zps48bcd63b.jpg
Hurja on peli :o
Ei taida edes montaa vakio moottoripyörää pystyä samaan.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #110 : 10.10.2013, 16:35:34 »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #111 : 10.10.2013, 16:44:27 »
Tuollanen CBR 1100XX ottaa testatusti turpaan 150km/h-> kiihdytyksessä ja näyttäs 3.vaihteella kiihtyvän 100-160km/h välin 3.2s. :)
 
http://superblackbird.arnolddegraaf.nl/specifications.php

laiska pyörä, kaverin tonninen sukisuki pari sekkaa 100-200. Pyörissä tuo taitaa usein olla se nopein rykäsy. 0-100 hitaampi siis.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #112 : 10.10.2013, 17:57:34 »
laiska pyörä, kaverin tonninen sukisuki pari sekkaa 100-200. Pyörissä tuo taitaa usein olla se nopein rykäsy. 0-100 hitaampi siis.
Jaa-a rohkenisin väittä että asia ei nyt ihan noin mene.
Kaupankuntoisista kyykyistä S1000RR biimeri on käytännössä ripein ja sillä saa aikaiseksi 100-200 välin hyvin hyvin vähän vajaassa neljässä sekunnissa ja vastaavasti 0-200 välin parhaimmillaan aavistuksen kutosen puolelle, satasen ajan ollessa matala kolmonen.

Mikään vakio KiloGixeri ei tule sanotun bemmin mukana kiihdytyksissä se on fakta.
Ja tarinat galaksit räjäyttävistä mölypöntöistä tai kokoputkista voi unohtaa saman tien.

Niin paljon kuin pyöristä pidänkin, niin kovemmissa vauhdeissa _oikeasti_ tehokkailla autoilla on etulyöntiasema.

Esimerkin bemmi kelaa 0-250 välin jonneen 10,5 tienoille, mutta 280 kasaamiseen menee jo liki 15 sekuntia ja 300 vielä nelisen sekuntia lisää. No OK 0-300 19sekunnin kantturoissa on kylmää kyytiä, mutta siitä suurin osa on rykäisty vedon alussa, aerodynamiikan taltuttaessa pahimman kiukun 250 jälkeen.

Kuten kotimaisista mailin ajoistakin voi havaita asia on sitten vähän eri jos siellä pyörässäkin on kilo pari ilmaa ja mahdollisesti asiaan varten tehdyt katteet...

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #113 : 10.10.2013, 18:54:37 »
Saattoi tulla vahingossa höpönpöppöä. Sen enempää asiaa ajattelematta ilmoitin kaverin kehuskeleman ajan ;D Enemmän asiaa mietittyä tutkittua, 5sek tuo kiihdytyskin jo hyvä aika.

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #114 : 10.10.2013, 19:56:40 »
Hitto ku ei oo ikuna saanu millään mitattua 0-100 kiihtyvyyttä, tai 100-200 kiihtyvyyttä. Ei oo oikeen tolkkua päässä millasia lukuja noi on.

Oma Amazoni meni 0-215kmh 11,0sec kokolailla suditellen. Ei osaa yhtään sanoo kuinka hirmusen paljon hitaampi toi 100-200 väli on alkumatkaa.

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #115 : 14.11.2013, 00:26:49 »
Pitipä huvikseen kokeilla Mersulla (tämä mun talviauto 300D) myös tämä 80-120 kiihtyvyys. (lentävällä lähdöllä)

No kolmosella en viittiny kokeilla, aattelin että alkaa kuitenki sutimaan. Oli sen verran viilee jo tuo asvaltin pinta, vaikka muuten kuiva keli olikin...

Siispä nelosella kokeilin, vaikka tämäkin kyllä hieman hirvitti...sillä eikös se tuo vääntö ole sitä pahinta myrkkyä voimansiirtoa ajatellen.

No otin sitten mittariin vajaa 60km/h ja polkaisin siitä lapun lattiaan ja kauhulla odotin mitä voimansiirto sanoo...on nimittäin kaveripiirissä Mersu leikkisästi saanut nimen "ristikonrepijä"... (en kyllä tiedä miksi ;) )

Mutta ei hätää, kalusto vaurioilta vältyttiin tällä kertaa (koputtaa puuta)

Ja jonkinlainen videotallennekin tästä suorituksesta onnistui kuvata vaikka melkoisessa g-voimien puistelussa kuski olikin...

Mercedes-Benz 300D 4speed manual w123 -82

renkaat: 175/65-r14

Autossa: takakontissa noin 40kg romua, kuljettajan penkillä 88kg ja stereoissa solistiyhtye suomi...

Huom! kuvattu suljetulla alueella, virallisessa valvonnassa lääkärin ja äitini luvalla...
http://www.youtube.com/watch?v=KCMVi18TpIg&feature=youtu.be


Kiitos ja ANTEEKSI    :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 14.11.2013, 09:26:07 kirjoittanut arestes »
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #116 : 24.12.2013, 21:37:35 »
Tähän softaan ei kannata ainakaan kauheasti luottaa..
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mtorres.racingtester&hl=fi
Ainakin oma testi näytti vallan hurjia lukemia..
On tuossa kyllä OA laittama "stage2"
,  pitäis olla jotain ~240hp/ ~400nm  mutta ei se nyt ihan kyllä mielestäni tuollaiseen pysty..
 
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #117 : 25.12.2013, 00:59:50 »
Juu, about noilla tehoilla, tuo aika ei kyllä tuolla painolla onnistu.

About samat tehot ja punnittu 1600kg ajopaino ja silti 0-100km/h aika on siellä 8,19s nurkissa. Mittausvälineinä video ja nokia LD3W racekrono-softan kanssa. Matkat tarkistettu ihan sellaisella perinteisellä metrimitalla.

Tuon ohjelman ilmoittamat matkat ovat likipitäen samat kuin minulla, mutta ajat ovat huomattavasti parempia.  Jos matka on sama kiihdytyksessä ja aika eroaa, niin jotain on vialla.

0-50 26m 3,43s
0-75 65m 5,5s
0-100 134m 8,19s

Tosin ajat ovat Wiinalla epäoptimaalisilla syttykartoilla vetäistyjä ihan kadulla.

Parhaat ajat ahtojen ajamisella jarrua vasten ovat hitusen parempia.
23m, 55m ja 124m bensalla nykäistynä.

Jos siitä vedosta on graafinen esitys, niin siitä löytynee se selitys.    :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #118 : 25.12.2013, 11:04:32 »
Juu, about noilla tehoilla, tuo aika ei kyllä tuolla painolla onnistu.

About samat tehot ja punnittu 1600kg ajopaino ja silti 0-100km/h aika on siellä 8,19s nurkissa. Mittausvälineinä video ja nokia LD3W racekrono-softan kanssa. Matkat tarkistettu ihan sellaisella perinteisellä metrimitalla.

Tuon ohjelman ilmoittamat matkat ovat likipitäen samat kuin minulla, mutta ajat ovat huomattavasti parempia.  Jos matka on sama kiihdytyksessä ja aika eroaa, niin jotain on vialla.

0-50 26m 3,43s
0-75 65m 5,5s
0-100 134m 8,19s

Tosin ajat ovat Wiinalla epäoptimaalisilla syttykartoilla vetäistyjä ihan kadulla.

Parhaat ajat ahtojen ajamisella jarrua vasten ovat hitusen parempia.
23m, 55m ja 124m bensalla nykäistynä.

Jos siitä vedosta on graafinen esitys, niin siitä löytynee se selitys.    :hello:
Aina mitä tuosta saa ulos on tuo ja sekin kuvattu toisella kameralla puhelimesta
Tuossa oli vain yksi veto hiljaisella kylätie/peltoaukealla.
Edellisellä v70 sellä -03, vastaava muuten mutta etuvedolla,  pääsin kyllä useammallakin vedolla 8 - 8.2  väliin ja se oli mitattu RaceCrohonolla.
Täytyy kokeilla joskus suvikumeilla ja  sitten kun saa laillisesti päästellä taas reippaammin.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2013, 11:09:45 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kiihtyvyys 80-120kmh, 0-100kmh, yms
« Vastaus #119 : 25.12.2013, 12:03:55 »
Hoosier 225/50-15" Drag Radial Slikseillä alko etuvetokin saamaan pitoa. Pienellä sutauksella 100-160km/h 3.0s. :) Tuota ei kyllä enää kauheasti pysty parantamaan.

Video 3sella:
http://youtu.be/A2u24ma4NsU

Renkaat:
http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/20130816_182718-1_zps48bcd63b.jpg
Hyvin kulkee. 900:nen menee noin 5s samalla välillä kun joutuu vaihtamaan 3-4:lle tuossa välissä.  Tosin paineita ei ollut hukkaportin säätö ongelmien vuoksi kuin 1.3 bar.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

RallyBaron  Samppasport