Kulkukoira  Proturbo

Kysy autofixsarilta

  • 1213 Vastauksia
  • 359220 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #600 : 30.08.2014, 12:56:48 »
Mullakin on käytössä halpa 50e Einhell BT-PO 1100 E kone, en näe tarpeelliseksi ostaa kalliimpaa konetta, kun ei niin paljon tuu myllyteltyä. n. 5 autoa vuodessa ihan maksimi..

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #601 : 30.08.2014, 13:11:47 »
Tässä asiassa pitää muistaa myös, että autojen määrä ei ole ratkaiseva tekijä vaan niiden pinta. Halpakin kone voi kestää hyvinkin useamman auton vuodessa tahdin, mutta sitten kun tulee kohdalle se oikeasti pehmeä lakkainen yksilö niin sen holottomaksi saaminen nuiden korkeiden minimikierrosten takia saattaa osoittautua mahdottomaksi. Volvoissa on suht kova lakka ja näiden kanssa pärjääkin jo paremmin, samoin useimmissa saksalaisissa. En ole itsekkään raaskinut ostaa kallista konetta, mutta n.150€ koneen omistan ja sen minimit on 700rpm ja sillä on saanut viimeisteltyä myös nekin pinnat jotka ei ole onnistunut kaikkein halvimmilla.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4111
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #602 : 30.08.2014, 19:52:39 »
Tässä asiassa pitää muistaa myös, että autojen määrä ei ole ratkaiseva tekijä vaan niiden pinta. Halpakin kone voi kestää hyvinkin useamman auton vuodessa tahdin, mutta sitten kun tulee kohdalle se oikeasti pehmeä lakkainen yksilö niin sen holottomaksi saaminen nuiden korkeiden minimikierrosten takia saattaa osoittautua mahdottomaksi. Volvoissa on suht kova lakka ja näiden kanssa pärjääkin jo paremmin, samoin useimmissa saksalaisissa. En ole itsekkään raaskinut ostaa kallista konetta, mutta n.150€ koneen omistan ja sen minimit on 700rpm ja sillä on saanut viimeisteltyä myös nekin pinnat jotka ei ole onnistunut kaikkein halvimmilla.
Joo tuo holohomma on kyllä paskamainen, en uskalla itekään ihan vieraita tummia pintoja vetää ku epäkeskolla.
Volvot menee kyllä hyvin virtuksen hienolla tahnalla ja 1000rpm rotarilla 3M vohvelilla.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #603 : 01.09.2014, 19:54:49 »
Minä en ole mikään fanaattinen auton kiillottaja, joten on oikeat työmenetelmät hieman hakusessa, mutta onko tästä siis pääteltävissä, että holottoman pinnan aikaansaamiseksi täytyy käyttää maltillisia kierroksia?

Karkealla laikalla/tahnalla sittenkö saa olla enempi jenkaa?

Pesukinnas.com here i come  :nälkä:

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #604 : 01.09.2014, 20:24:12 »
Juuri näin. Karkealla aluksi enemmän kierroksia että saa kitkaa/lämpöä ja aineen toimimaan ja loppua kohden silläkin himmaillaan että niitä holoja ei ihan niin älyttömästi olisi ja viimeistely olisi helpompaa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #605 : 01.09.2014, 20:30:15 »
Kiitos vinkistä :)

Kesällä kiillotin metallihohtomustan auton ja oikein kirkkaassa auringonvalossa siinä näkyy hologrammeja. Ne olisi hyvä saada jossain vaiheessa pois, mutta saa odottaa seuraavaan vahauskertaan, kun just sen hinkkasin.

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #606 : 01.09.2014, 20:42:32 »
Ja noista laikkojen karkeuksistakin voi ne holot jo tulla. Karvalaikka suoratoistolla tekee kyllä pientä holoa miten tahansa tekee. Oikea kulma tekee tottakai vähemmän kuin liialla kulmalla kairaaminen. Vaahtolaikka epäkeskoliikkeellä tekee jopa holotonta pintaa jos on tekniikka kunnossa :)

Maalipinnan viimeistely pehmeällä laikalla ja epäkeskolla on aina suotavaa, jos priimaa lähtee hakemaan.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #607 : 01.09.2014, 21:10:06 »
Käyttiksen vaihtoauto fixarin käyntikortti.



Minä:


Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #608 : 01.09.2014, 21:26:43 »
Käyttiksen fiksaamossa käytetään karvalaikkaa vain. Vaihtoautopäällikkö ei anna tehdä autoihin kierteenpoistoa koska liian "kallista". Nyt on vihdoinkin saatu parempia vaihtoehtoja vihdoin sinnekin.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #609 : 01.09.2014, 21:41:19 »
Tiedän. Samoin painotus on sisätiloissa.

Poissa väsyttää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #610 : 03.10.2014, 15:09:44 »
Homeinen nahkasisusta, 2001 vuoden V70. Hain Autoglymin sisäpesuainetta, mutta  mitä sen kaveriksi?


Taisteluarsenaalina suihkepullo, sieniä, joku feikkisäämiskä ja hengityssuojain. Mitä muuta?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #611 : 03.10.2014, 16:28:14 »
Hapan pesuaine muuten tappaa homeen, kokeile ensin semmosta ja perään tuota autoglymiä niin jää hyvä tuoksuki. pesun jälkee nahka pehmenee vähän niin kannattaa laittaa joku hoitoaine. valjasrasva/joku "for car interior leather seats only speziaalized" tai huonekaluliikkeessä myytäviä nahanhoitojuttuja. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #612 : 17.10.2014, 11:47:16 »
Missä vaiheessa "uuden" auton voisi tai kannattaisi myllyttää?

Autoa on vahattu "kovavahalla" keväisin ja syksyisin, mutta jo tuossa näkyy muutamia naarmuja (osa itse kohellettu) sekä konepesujen jäljiltä vähän hankausjälkiä.

Toinen kysymys, mitä on savetus, sillä lähtee naarmut?

Kolmas kysymys, päällimaalin läpi mennyt pohjamaalin paljastanut kiveniskemä ei korjaannu muuten kuin korjausmaalilla+lakalla?

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #613 : 17.10.2014, 12:09:33 »
Fiksummat fixaajat korjaa nää sit tarkemmin.

Savetuksella pyyhitään viimeiset liat lakkapinnasta pesunjälkeen. Kaikki karheus ei lähde välttämättä kovillakaan liuottimilla. Tehdään yleensä ainoastaan ennen vahausta.

Paikkamaalaus taitaa olla ainut tapa korjata kiveniskemiä. Osa taitaa käyttää kiveniskemien ja varsinkin pienten naarmujen korjaukseen paikkaukynää.

Auton lakkapinta paksuus ei taida kestää kuin pari kolme kunnon myllytystä, ehkä ihan hienoja myllytyksiä enemmänkin. Joten siihen katsoen tekemään ja teettämään. Mutta jos myllytykseen päädyt, niin kannattaa varmaan noinkin uuteen autoon hankkia kunnon pinnoitus? Maksaa kyllä, mutta nähtävästi kestokin on ihan omaa luokkaansa. Eikun Pesukinnasta lukemaan...

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Kysy autofixsarilta
« Vastaus #614 : 17.10.2014, 17:14:43 »
Jaa, no eipä sitä sitten viitsi myllyttää... etenkin kun katsoo miten karmeita jälkiä jotkut saa aikaiseksi...

Tässä tilanne eilisen kovavahauksen jäljiltä... kai tuolla nyt vielä pärjää.



 

Elekma  Autoracing