Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Jouscar - 19.11.2011, 09:20:51
-
Hei,
Millaisia "lohko"lämmittimiä olette asentaneet uuteen D5 volvoon -08. Galixilla olisi muka oikea lohkoon asennettava vesilämmitin mutta epäilen hieman. Mistä olette vetäneet sishaaroitus johhon ohjaamoon?
-
Moro tuossa on Defalta tämä asennusohje.
http://www.defa.com/doc/800/888.pdf
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12446.0
Vai vesitilaan jos takuut toimiin ja vastuut on jaettu niin mikäs siinä sitten.
Eiköhän niissä johdoissa pitäsi olla asennusohjeet ja korissa ne kumitulpat josta johto menee ohjaamoon.
-
Ei ole tuosta D5 koneisesta kokemuksia, mutta tuo pensakoneinen (tosin -02) oli ainakin aikalailla hankala lämmitettävä.
Nykyaikainen säteilylämmitin oli kuin lehmän henkäys.
Defan letkulämmitin oli vähän parempi, mutta useemman tunnin sai silläkin lämmittää että aisti jonkunlaista lämpiämistä.
En tosin kokeillu kytkeä molempia pelaamaan, että olisko ollut enempi iloa.
Eikös tuossa sitten ole ardikkia?
-
Hei,
Millaisia "lohko"lämmittimiä olette asentaneet uuteen D5 volvoon -08. Galixilla olisi muka oikea lohkoon asennettava vesilämmitin mutta epäilen hieman. Mistä olette vetäneet sishaaroitus johhon ohjaamoon?
Omassa on Calixin letkulämmitin ja akkulaturi. Tästä vois vaikka sanoo, että tämmönen sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta tullessaan.
Sisähaaroitusta en laittanut, kun en sillä mitään tee.
-
Galixin RE480 näyttäisi olevan letkulämmitin. Onko TEillä kokemusta sotkeeko tämä auton lämpötila-anturia (vastus liian lähellä antureita).
-
Galixin RE480 näyttäisi olevan letkulämmitin. Onko TEillä kokemusta sotkeeko tämä auton lämpötila-anturia (vastus liian lähellä antureita).
Omassa ei minkäänlaisia ongelmia käyntiinlähdössä, heti ilman hehkutuksia starttaa.
Jotain +30 astetta näyttää mittari moottorin lämmöksi näillä keleillä kylmässä tallissa n. tunnin lämmityksellä.
-
Galixia tuntuvat suosivan Siniselläkin.
-
Galixia tuntuvat suosivan Siniselläkin.
Varmaan siksi, kun volvon sinisistä paketeista ei muita löydykkään :)
-
Hei,
Millaisia "lohko"lämmittimiä olette asentaneet uuteen D5 volvoon -08. Galixilla olisi muka oikea lohkoon asennettava vesilämmitin mutta epäilen hieman. Mistä olette vetäneet sishaaroitus johhon ohjaamoon?
Omassa vanhemmassa D5:ssa on Calixin letkulämpäri nyt toista talvea ja hyvin on toiminut. (http://koti.mbnet.fi/hitac/Ocu_II/elementti.jpg)
-
Galixin RE480 näyttäisi olevan letkulämmitin. Onko TEillä kokemusta sotkeeko tämä auton lämpötila-anturia (vastus liian lähellä antureita).
Muistaakseni tismalleen sama minkä laitoin tuohon edellisen korimallin deefemmaan. Ei ongelmia ja teholtaan parempi kun säteilylämmitin mutta ei hakkaa millään perinteistä lohkolämmitintä. :'(
-
mistä olette vetäneet sisähaaran hyttiin?
-
mistä olette vetäneet sisähaaran hyttiin?
Tuo vastus tulee omassani koneen taakke pelkääjän puolelle ja sieltä samalta suunnalta on orkkis läpivienti repsikan jalkotilaan. Rintapellissä olevasta hopeen värisestä säteily/äänieristeestä löytyy tikattu pyöreä pala (alhaalla) joka nykästään pois ja alla on sokea läpivientikumi. Tämä ohje siis kun asensin lämppärin pattikylkiseen.