Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Uusiutuva Neste MY Diesel - käyttökokemuksia diesel-Volvoissa

  • 209 Vastauksia
  • 68028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Ajelin MY:llä vajaan vuoden. Aavistuksen alhaisempi kulutus ja ehkä aavistuksen hiljaisempi käyntiääni. Sitten kun hintaero hypähti 30 senttiin litra, lopetin kokeilun. Mikä lie hintaero sitten nykyisin.

Tämän topicin sivulta 8 löytyy Nesteen kertomaa MY:n eroista tavalliseen diisselliin tai oikeammin sille asetettuun normiin Suomessa. Eroja on eri maissa.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2021, 23:52:52 kirjoittanut Teinipajero »
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Kankikari

  • Vieras
Liemen ero ei ole kyllä noin suuri mitenkään mutta kaikki hyödyt otetaan vastaan!

Nyt on tasaantunut lähes samaan kulutukseen mitä aiemmin. Ja kohta saa taas tankata.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Ok,
mulla noissa ekodieseleissä kiinnostaa se parempi kylmäominaisuus eli vois vaikka joulukuu-helmikuu joskus kovilla pakkasilla ajella noilla uusiutuvilla. Kyse olisi muutamista tankeista, jolloin hintaero tavalliseen olis vain muutaman kympin luokkaa. Ja moottorikin saattais tykätä.
ABC Neroakin mainostetaan, että "toimii kaikissa moottoreissa", mutta itse en allekirjoita tätä, kun on 2015 bemarilla tullut tuo My dieselin "toimivuus" kokeiltua. Ei toiminut ei...
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Kyl se vähän paremmin starttaa D5 Myllä mut suuttimien vuoto meni niin pahaksi että liuoitushoito ei enää auttanut vaan vaihdatin risat suuttimet uusiin. Jännä kyllä kun kesällä on nähnyt paikoin my:tä jossa pakkaskestävyys -31 ja toisaalta syksillä vielä sellaisia joissa vain -10.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Ok,
mulla noissa ekodieseleissä kiinnostaa se parempi kylmäominaisuus eli vois vaikka joulukuu-helmikuu joskus kovilla pakkasilla ajella noilla uusiutuvilla. Kyse olisi muutamista tankeista, jolloin hintaero tavalliseen olis vain muutaman kympin luokkaa. Ja moottorikin saattais tykätä.
ABC Neroakin mainostetaan, että "toimii kaikissa moottoreissa", mutta itse en allekirjoita tätä, kun on 2015 bemarilla tullut tuo My dieselin "toimivuus" kokeiltua. Ei toiminut ei...
Työkaverin kokemukset Audista on että My dieselin kanssa webaston käry ei ole niin paha
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Todellakin, ihan pakokaasut häiritsee takakontilla jos ei käytä uusiutuvaa. Se oikeasti palaa puhtaasti
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Aloitin päävalikossa/yleinen keskustelu toisen viestiketjun ABC Nero diesel -polttoainetuotteesta eli tarkempia havaintoja ja mielipiteitä Nerosta voi laittaa sinne. Ketjussa on myös äänestys (siinä on 9 kohtaa ja 8 voi ruksia, jos on niin paljon kokemuksia ja passaa omaan havaintoon  :2funny:) Jäädäänpä odottelemaan, että milloi 2€ litralta alkaa kilahtelemaan...
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Minua vieläkin ihmetyttää miksi tuo + 0,20 € ylihinta pitää olla  tuossa Nesteen biopolttoaineessa. Nyt kun hinnat ovat nousseet reippaasti verotuksella, niin onko tuo hinta lisä tullut myös näihin biopolttoaineisiin. Valaiskaa, kun en ymmärrä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Verotus ei ole aikoihin muuttunut mutta tuotantokustannukset kasvaneet
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Verotus ei ole aikoihin muuttunut mutta tuotantokustannukset kasvaneet

Eli kun öljyn barelli hinta nousee, niin biodieselin tuotantokustannukset kasvaa? En näe näissä mitään korrelaatiota.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Sitä biokamaa ei tehdä siinä pumppuasemalla, jos olet sitä mieltä että verot nousee salaa niin todistetta lienee helppo löytää
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa rammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Mydieselistä omat kokemukset on matkailuautostani. Tosiaan webaston käryt sillä todella paljon pienemmät joten puhtaasti palaa. Mutta. Epäilykseni litkuun syttyivät kun kolmannella tankilla porsi Transitin turbo km 67000. Saattaa tietysti olla sattumaa mutta normidieseliin vaihdoin takaisin.
omat kartanot:
xc70 -05, rintsikka -44, Tampere
ex Volvot: Amazon-66, Amazon-70, 245-89,965-97/96
*tuurilla ja tunteella*

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Miten se voisi turboon vaikuttaa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Miten se voisi turboon vaikuttaa?

Ei ole nokea liukuaineena?   :)

Ainut ero mitä olen huomannut on talvella polttoainelämmittimen tuoksu. Diesel haisee välillä oiken kunnon kärylle, mutta MyDieselin hajua tuskin huomaa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa McCloud

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Omassani palaa se diesel, mikä on halvinta kun sekin on jo tarpeeksi kallista.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron